خط اعتباری مسکن کارگران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسکن کارگران به عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه در شرایطی که قیمت مسکن به حدی رسیده است که دست این قشر را از آن کوتاه کرده، مهمترین موضوعی است که باید در اولویت قرار بگیرد.
مسکن کارگران

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات انجام شده برای «ترمیم قدرت خرید کارگران» گفت: به همین سبب درخواست اعطای یک خط اعتباری برای خرید مسکن کارگران را مطرح کرده‎‌ایم که بانک مرکزی در حال بررسی آن است.

به گزارش مجله دلتا محمد کبیری با اعلام این خبر افزود: افزایش توان خرید کارگران مهمترین دستور جلسه شورای عالی کار در نهم مردادماه بود؛ در این جلسه مقرر شد که نمایندگان کارگران و کارفرمایان پیشنهادات مکتوب خود را در جلسه بعدی ارائه ‌دهند.

براین اساس در جلسه بعدی (دوم مهرماه) مصوب شد تا هوشمند سازی شبکه‌ های توزیع تعاونی‌ های مصرف و ساماندهی تعاونی‌ های مسکن کارگری به روش‌ های نوین انجام شود.در ضمن مقرر شد کارگروه‌ های ویژه در معاونت تعاون برای اصلاح ساختار تعاونی‌های فعال و همچنین تعاونی‌ های جدید تشکیل شود.

وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات این جلسه، گفت: با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های خود را آماده کرده و دو پیشنهاد داشته ایم که قرار شد در جلسه شورای عالی کار نهایی شود.

وی در مورد طرح خط اعتباری مسکن کارگران گفت: در گام نخست ممکن است بانک مرکزی با درخواست خط اعتباری موافقت نکند اما پیشنهاد دوم ما این است که اگر خط اعتباری فراهم نشد، به هر میزان که جامعه کارفرمایی این سرمایه را تقبل کند ما نیز به همان میزان از طریق بانک توسعه تعاون تسهیلات اعطا کنیم.

وی گفت: در بعد مصرف نیز، پیشنهاد تهیه کارت اعتباری را ارایه کرده ایم؛ ولی اینکه خط اعتباری آن ها از کجا باشد و در نهایت با چه ترکیب و نسبتی این منابع برای ارائه به کارگران کنار هم قرار گیرد در جلسه بعدی شورای عالی کار توسط معاونت فرهنگی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی و مطرح می‌شود.

کبیری درباره جلسه بعدی شورای عالی کار و ارائه پیشنهاد، گفت: احتمالا این جلسه نیمه آبان‌ماه برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…