بازگشت خریداران مصرفی به بازار مسکن

۴
2
زمان مطالعه: 1 دقیقه
تعداد چهار هزار و 29 قرارداد خرید و فروش ملک در مهرماه در شهر تهران نشان می‌دهد که تعداد معاملات در مقایسه با ماه شهریور 17 درصد رشد داشته است.
خرید و فروش ملک

به طور معمول با پایان یافتن فصل تابستان، قراردادهای خرید و فروش ملک بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، اما در مهرماه سال ۹۸ بازار مسکن برخلاف معمول واکنش افزایشی داشته است. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق، ورود مجدد متقاضیان مصرفی به بازار با فروکش کردن هیجان تابستانی بازار مسکن باشد.

به گزارش مجله دلتا مصطفی قلی‌خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به ورود تدریجی خریداران به بازار معاملات، اظهار داشت: مسکن کالایی است که خود را با انتظارات تورمی تطبیق می‌دهد. خرید ملک و آپارتمان در زمان اوج قیمت‌ ها، آن‌چنان ضرری برای خریداران ندارد،  زیرا معمولا طی دهه‌ های گذشته نوسان های قیمت در بازار های موازی باعث شده تا سرمایه  افراد در بخش املاک محفوظ  بماند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است: علاوه بر نوسان های قیمتی ماه‌ های گذشته که به کاهش توان خرید متقاضیان و کاهش معاملات منجر شد، قرار گرفتن در ماه‌ های محرم و صفر نیز در پایین آمدن قرارداد ها موثر بوده است. از آنجا که معمولا مردم با توجه به اعتقاد دینی از خرید و فروش ملک در ماه‌های محرم و صفر خودداری می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود پس از ماه صفر معاملات مسکن به تدریج افزایش پیدا کند.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، به دلیل کثرت متقاضیان در مناطق میانی پایتخت، بیشترین معاملات مهرماه در این مناطق انجام شده است. انتظار می‌رود با  برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که وزارت راه و  شهرسازی ارائه کرده و برنامه‌ هایی مثل مسکن اجاره ای، بازار مسکن به سمت کاهش قیمت متمایل شود، اما نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها به پیش از جهش قیمتی مسکن بازگردد و شاهد کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت املاک باشیم. وی افزود: تجربه نشان داده است به مقداری که قیمت مسکن در زمان رونق بالا می‌رود در زمان کسادی، پایین نمی‌آید.

۴ دیدگاه

  1. نظری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    سلام
    رونق باشه.

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    به امید رونق بازار

    پاسخ

  3. آژن

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۳ ق٫ظ

    انشا اله رونق بگیرد

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…