تعدیل قیمت واحد های کوچک ‌متراژ

۲
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آگهی‌هایی فروش املاکی که در روز های گذشته به مشاوران املاک سپرده شده پیش بینی قیمت مسکن رو به سویی برده که مشاوران املاک از کاهش قیمت‌ ها و نرمش مالکان سخن می‌گویند.
پیش بینی قیمت مسکن

پیش بینی قیمت واحد های مسکونی از روند کاهشی و تعدیل حکایت دارد. نگاهی به آگهی‌های بازار معاملات مسکن در پایتخت نشان می‌دهد که تعداد آگهی‌ های فروش تعدیل‌ شده که پیش از این به دلیل نبود متقاضی خرید و قیمت های گران شانسی در معاملات نداشته‌اند، افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در حالی که کاهش قیمت مسکن در چند ماه گذشته، مالکان واحدهای مسکونی را راضی به عقب‌نشینی از قیمت پیشنهادی خود نکرده بود، اکنون نگاهی به آگهی‌ های مشاوران املاک نشان می‎دهد که برخی از مالکان نسبت به قیمت‌ ها انعطاف نشان داده‌اند و تعدیل قیمت‌ واحد های مسکونی ادامه دارد.

این در حالی است که پیش از این مالکان واحد های مسکونی به دلیل تاکید بر قیمت‌گذاری گزاف بر ملک خود موفق به فروش یا رهن و اجاره آن به‌خصوص در بازار مسکن پر التهاب تابستان نشده بودند. اگر چه برخی از واحد های نوساز با قیمت‌ های غیر واقعی در بازار مسکن وجود دارند اما پیش‌ بینی قیمت مسکن از سوی مشاوران، از نزدیک شدن بازار به قیمت واقعی خبر می‌دهد. واسطه‌ ها می‌گویند به محض آنکه قیمت‌ ها واقعی شود و متقاضیان مصرفی به‌صورت مجدد به بازار ورود کنند سطح قیمت‌ها نیز تثبیت می‌شود؛ بنا بر اعلام آن ها، انتظار نمی‌رود حداقل تا یک سال بعد از تثبیت سطح قیمت‌ ها در بازار مسکن، قیمت آپارتمان‌ ها با افزایش محسوس مواجه شود.

از آنجا که آپارتمان‌ های کوچک‌ متراژ اولویت آخر متقاضیان با توان خرید پایین است، مالکان این واحد ها در یک هفته گذشته با نرمش بیشتری واحد های خود را به بازار عرضه کرده اند و تعداد آگهی عمده واحد های مسکونی کوچک‌ متراژ عرضه شده به بازار بیش از سایر گروه‌ های متراژی با تعدیل قیمت همراه شده‌اند.

۲ دیدگاه

  1. حیدری

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۵۵ ب٫ظ

    کاملا” درست است

    پاسخ

  2. ملکی

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    امیدواریم یه بازار درستی داشته باشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…