آب پنیر را دور نریزید ؛ به این دلایل …

۶
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دست نگه دارید! آب پنیر دور ریختنی نیست! این مکمل طبیعی بدنسازی و لاغری می‌تواند دوست صبحانه یا میان‌وعده غذایی شما باشد؛ با مجله دلتا همراه باشید.
آب-پنیر

باز هم لبنیات و این بار آب پنیر؟! شاید در نگاه اول، این ماده بی‌ارزش به نظر برسد اما بهتر است بدانید که آب پنیر دور ریختنی نیست؛ این ماده غذایی بسیاری از گروه مواد آلی، معدنی و ویتامین های گروه B را دارد؛ این املاح برای سالمندان بسیار مفید است؛ با این عصاره جادویی عضله بسازید، لاغر شوید و با ایدز مقابله کنید؛ البته در کنار این ماده، پودر آب پنیر هم خواص زیادی برای بدن دارد.

 این ها تنها خاصیت پنیر و آب ارزشمند آن نیست؛ مثلا ضرب‌المثل‌های ایتالیایی درباره این ماده ارزشمند چنین می‌گوید: ” اگر می‌خواهی سالم و فعال بمانی، آب پنیر بخور” یا ” اگر انسان‌ها هر روز آب پنیر بخورند، دکتر‌ها بی‌کار می‌شوند” پس این نوشیدنی لاکچری را از این به بعد دست کم نگیرید؛ با مجله دلتا همراه باشید.

خواص-آب-پنیر

ویتامین های آب پنیر

در این ماده مغذی، املاح فراوان، پروتئین، کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم فراوانی وجود دارد که آن را به یک مکمل طبیعی قدرتمند تبدیل کرده است؛ پس دیگر این عصاره مقوی را دست کم نگیرید.

خواص-آب-پنیر

خواص آب پنیر

شاید واقعا در میان خانواده بزرگ لبنیات، آب پنیر تنها ماده‌ای باشد که برای بسیاری از افراد دور ریختنی به نظر برسد؛ اگر خواص این ماده را بدانید، شاید از خود پنیر هم بیشتر آن را دوست داشته باشید.

لاغری و کاهش وزن

مصرف این عصاره شما را به مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و اشتهای‌تان را سرکوب می‌کند. همچنین سبب هضم آسان‌تر مواد غذایی و تخلیه هر چه بهتر روده‌ها می‌شود؛ در نتیجه لاغری و کاهش وزن را در پی دارد؛ پس برای لاغر شدن پس از هر وعده غذایی یک لیوان آب پنیر میل کنید. همچنین مصرف طولانی این ماده موجب دفع چربی اضافه می‌شود؛ سلولیت را آب کرده و شکم را کوچک می‌کند.

سلامت قلب

آب پنیر سرشار از پروتئین مفید برای قلب است و سبب افزایش تولید گلبول‌های قرمز می‌شود و همچنین حاوی مواد زیست‌فعالی است که برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

درمان کبد چرب

نوشیدن آب پنیر یا نوشیدن مخلوط آن با خاکشیر برای کبد فواید زیادی دارد و دارویی ضد سودا و ضد صفرا است که باز کننده مسیرهای کبدی است و از این عضو سم‌زدایی می‌کند.

بهبود هضم غذا

 پنیر و عصاره آن حاوی مقدار زیادی املاح و بسیاری از باکتری‌ها است که در عمل هضم غذا مشارکت دارند؛ بنابراین این ماده برای دستگاه گوارش مفید است؛ مصرف آن بهترین راه حل برای کسانی است که به جایگزینی سریع پروتئین نیاز دارند.

پنیر

ماده ضد یبوست

مصرف آب پنیر باعث تحریک حرکات دودی روده و موجب هضم و دفع هرچه بهتر، روان شدن مدفوع و ایجاد حالت نیم اسهالی شده و یبوست را از بین می‌برد؛ درنتیجه باعث می‌شود که روده‌ها بهتر کار کنند.

تنظیم قند خون و دیابت

مصرف این نوشیدنی مغذی برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است و موجب ترشح انسولین شده و به تنظیم و کاهش میزان قند خون کمک می‌کند.

تنظیم فشار خون

در آب پنیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم فراوانی وجود دارد که مصرف این ماده غذایی با بالا بردن غلظت این یون‌ها باعث کاهش و تنظیم فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌شود.

مکمل غذایی بدنسازی

ورزشکاران و افرادی که در طول روز بسیار ورزش می‌کنند؛ به آب و املاح فراوان برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیاز دارند. مصرف آب پنیر برای ورزشکاران به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های غذایی هنگام ورزش است؛ زیرا منبع بسیار مغذی از انواع پروتئین‌ها، کربوهیدرات و املاح است و اهمیت غذایی فراوانی دارد و سرعت هضم و جذب را بالا می‌برد.

درمان بواسیر

مصرف مداوم و مرتب آب پنیر برای افراد سالمند که دچار مشکلات گوارشی بسیاری هستند، موجب اصلاح فرایند گوارش و دفع مواد زائد می‌شود؛ همچنین موجب پیشگیری و درمان بسیاری از مشکلات مانند بواسیر و هموروئید خواهد شد.

ماده ضد سرطان

آب پنیر حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان است؛ به همین دلیل می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که دلیل اصلی ایجاد سلول‌های سرطانی هستند، مبارزه کند.

لبنیات

رشد و تقویت استخوان ها

این ماده مغذی حاوی مواد آلی و معدنی فراوانی است که ابتدا با جذب مواد حیاتی از طریق روده باعث رشد، تقویت استخوان‌ها و تحریک سلول‌های بنیادین استخوان ها می‌شود.

این ماده غذایی مقدار کمی چربی، پروتئین و مقادیر زیادی مواد معدنی خصوصا کلسیم و ویتامین های محلول در آب مثل ویتامین ۲B و ۶B  دارد.

دفع سنگ کلیه

نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ لیوان از این عصاره لبنی در روز باعث بیشتر شدن ادرار و دفع بهتر مواد زائد مانند اگزالات و اسید اوریک که مواد بسیاری از سنگ‌ های کلیه را تشکیل می‌دهند، می‌شود.

دفع سنگ صفرا

آب پنیر با داشتن حالت اسیدی و حالت ضد یبوست سبب درمان سنگ های صفرا که در مراحل ابتدایی تشکیل هستند، می‌شود.

کاهش علائم هپاتیت و ایدز

این نوشیدنی حاوی آمینو اسید و مواد مغذی دیگری مانند لاکتوفرین، بتالاتوگلوبین و ایمونوگلوبولین است که در کاهش علائم هپاتیت مؤثر هستند. همچنین مصرف این ماده به علت داشتن آنتی‌اکسیدان های قوی برای کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مناسب است و سیستم ایمنی آنها را تقویت می‌کند.

کاهش استرس و افسردگی

آب پنیر سرشار از آمینو اسید بوده و برای کاهش علائم استرس و افسردگی مفید است؛ پس اگر افسردگی صبحگاهی دارید یا حتی استرس شغلی، می‌توانید این ماده را به عنوان یکی از چاشنی‌های مفید صبحانه انتخاب کنید.

زیبایی و سلامت پوست

نوشیدن ۱ تا ۲ لیوان آب پنیر برای درمان کک و مک صورت مفید است و باعث شادابی و رفع خشکی پوست می‌شود.

طرز-تهیه-پنیر

طرز تهیه آب پنیر

شما می‌توانید از آب پنیر به صورت حاضری استفاده کنید یا اینکه خودتان در منزل این ماده مغذی را تهیه کنید؛ برای تهیه این عصاره خوشمزه می‌توانید به این صورت عمل کنید:

  • به مدت ۲۰ دقیقه شیر را بجوشانید.
  • سپس بگذارید تا شیر ولرم شود.
  • در این مرحله، یک استکان سرکه خرما، سرکه انگور و آب لیمو به آن اضافه کنید.
  • ۱ تا ۲ ساعت ظرف را کنار بگذارید تا شیر بریده و دلمه شود.
  • شیر دلمه شده را داخل کیسه پارچه‌ای بریزید و آب آن را که همان آب پنیر است، جدا کنید؛ نوش جان!

عوارض مصرف آب پنیر

  • مصرف عصاره پنیر برای افرادی که دچار مشکلات روده‌ای مانند کولیت روده (سندروم روده تحریک‌پذیر ) هستند، مضر است.
  • مصرف زیاد این ماده باعث حالت تهوع، افزایش حرکت‌های روده، سردرد، تشنگی و نفخ می‌شود.
  • پس از مصرف آب پنیر، گاهی اسهال و استفراغ ایجاد می‌شود که طبیعی بوده و در نتیجه سم‌زدایی از بدن ایجاد می‌شود.

۶ دیدگاه

  1. آدینه

    ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  2. نامجو

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. اقازاده

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    بله بله

    پاسخ

  4. شمس

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۳۵ ب٫ظ

    جقدر اطلاعات خوبی دادید قبلا آب پنیر دور میریخیم ممنون از شما

    پاسخ

  5. شمس

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۳۳ ب٫ظ

    بسیار عالی چقدر فواید خوبی آب پنیر دارد ممنون

    پاسخ

  6. ملکی

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۲۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…