دکوراسیون اتاق خواب صورتی

۲
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اتاق خواب مکان استراحت و محلی خصوصی در خانه است که باید با توجه به سلیقه خود آن را دیزاین کنید. اگر رنگ صورتی مطلوب شما است اما ایده ای برای استفاده از آن ندارید با ما همراه شوید.
دکوراسیون اتاق خواب

دنیای طراحی داخلی وسیع و بی انتها است. دکوراسیون اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توان از تمام عناصر طراحی داخلی و سبک های دکوراسیون در دیزاین اتاق خواب بهره گرفت. در بخش های مختلف مجله دلتا اتاق خواب های متنوعی را بررسی کرده ایم و این بار سراغ دکوراسیون صورتی رنگ می‌رویم. با ما همراه شوید.

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

رنگ صورتی از ترکیب رنگ های قرمز و سفید به دست می‌آید. تاثیر روانشناسی هر دو رنگ را به ارث می‌برد و در واقع خصوصیات تضعیف شده هر دو را در فضا القا می‌کند. گرم است، اما نه به تندی قرمز. آرامش می‌بخشد، اما یکنواختی سفید را ندارد. با داشتن اتاق خواب صورتی از ویژگی هر دو رنگ در قالب یک رنگ بهره بگیرید.

صورتی رنگی شاد و یادآور دوران کودکی است. اگر قرار باشد برای رنگ ها تصویری در ذهن بسازیم، گل رز اولین تصویر از رنگ صورتی خواهد بود. رنگ قرمز هیجان آور، انرژی بخش و محرک است. تزریق رنگ سفید باعث رقیق شدن رنگ قرمز می‌شود و آن را لطیف می‌سازد. به همین دلیل بر خلاف قرمز، رنگ صورتی خشم را فرو می‌نشاند. برای درک بهتر از چگونگی استفاده از رنگ صورتی، دکوراسیون چند اتاق را با هم بررسی  می‌کنیم.

دیزاین اتاق خواب

اتاق خواب صورتی؛ کودکی که بزرگ شد

تا چند سال پیش از رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی اتاق کودک و بخش نوزادان استفاده می‌شد. اما با جلب توجه طراحان داخلی به خصوصیات رنگ صورتی و تاکید بر نامحدود بودن ذات رنگ ها و استفاده از آن در طراحی داخلی اتاق خواب بزرگسالان، رنگ صورتی از رنگی کودکانه به رنگ بالغ تغییر یافت. همان طور که در عکس بالا می‌بینیم رنگ صورتی دکوراسیون اتاق خواب را به اتاقی کودکانه تبدیل نکرده و فضایی کاملا بزرگسالانه در محیط حاکم است. مرکز توجه اتاق، میز سورمه ای رنگ است که با ایجاد کنتراست نگاه را به خود جلب می‌کند. به دلیل ویژگی روشن کننده بودن رنگ صورتی، نگران کمبود نور نباشید و با خیال راحت پرده های صورتی را در دکوراسیون به کار ببرید. در این اتاق برای بزرگ تر دیده شدن اتاق، پرده هم رنگ با دیوار انتخاب شده است.

طراحی داخلی اتاق خواب

صورتیِ تاکیدی

در این اتاق از رنگ صورتی روی سقف، به عنوان دیوار آکسان، استفاده شده و رنگ طوسی و قهوه ای برای تاکید و تعادل به کار رفته است. به دلیل وجود رنگ سفید در باطن رنگ صورتی فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می‌دهد. بنابراین برای اینکه ارتفاع سقف زیاد به نظر نرسد، رنگ آمیزی سقف تا کمی بالای دیوار ادامه داده شده است. سبک طراحی داخلی این اتاق مینیمال و استفاده از خطوط افقی و عمودی در کنار هم تناسب جذابی به وجود آورده است. تضاد فرم گرد لوسترِ با خطوط صاف، یکنواختی را از بین می‌برد.

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

پالت رنگ پیشنهادی

اشباع رنگ صورتی کم است و به همین جهت قدرت تاکیدی پایین تری نسبت به رنگ های مادر، قرمز و صورتی، دارد. بنابراین برای حفظ تمرکز روی رنگ صورتی از تنوع رنگِ زیاد در کنار صورتی استفاده نکنید. طلایی، مسی، سفید و طوسی روشن گزینه های خوبی برای تلفیق هستند.

با اینکه در دکوراسیون مدرن، از رنگ خنثی، به ویژه، طوسی به عنوان رنگ مکمل استفاده می‌شود، اما همیشه استثنا وجود دارد. آبی نوزادی، سبز-آبی و قهوه ای شکلاتی نیز در کنار صورتی به کار می‌رود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

صورتیِ جیغ

یکی از سایه های پر رنگ صورتی را به صورت محدود روی لوازم بازتاب دهید تا ویژگی های رنگ صورتی را با صدایی بلندتر در اتاق بیان کند. از فرو رفتگی دیوار استفاده شده و آن را با کنسول پوشش داده اند. دو شمعدان پر رنگ روی کنسول قرار داده شده که در تقابل با کوسن های پر رنگ، مثلث فرضی را تشکیل داده است که باعث حرکث چشم بین این سه نقطه می‌شود و از کسل کنندگی جلوگیری می‌کند. برای روشن و بزرگ تر دیده شدن اتاق، از هیچ پوششی برای پنجره ها استفاده نشده و یک آینه دکوراتیو روی دیوار کناری نصب و توازنِ حضورِ رنگ سفید با انعکاس این رنگ روی در به وجود آمده است.

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

کمی جسارت به خرج دهید. رنگ های متضاد را برای الگو و طرح ها انتخاب کنید و حرکت در فضا به وجود آورید. انعکاس طرح روتختی روی بالشت و بخشی از دیوار، پیوستگی را در دکوراسیون اتاق خواب ایجاد کرده است. رنگ مات، نور را به خود جذب می‌کند و باعث پراکندگیِ حواس نمی‌شود. نکته ای که در انتخاب رنگ چراغ آویزها صورت گرفته، انتخاب سایه رنگ های به کار رفته در اتاق به صورت مات است. رنگ ها بسیار نزدیک به هم و مایل به سفید انتخاب شده اند، به گونه ای که با وجود تنوع رنگی، می‌توان آن ها را به دو گروه سبز و رنگ های روشن دسته بندی کرد.

نکات گفته شده برای الهام گرفتن و پیشنهاد بخش دکوراسیون مجله دلتا است. در واقع می‌توان با هر سلیقه ای سبکی متفاوت و ترکیب رنگی خاص برای دکوراسیون اتاق خواب صورتی تعریف کرد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۲ دیدگاه

  1. اقازاده

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

    خیلی هم قابل پسنده

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

      موافقم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…