طراحی داخلی خانه به سبک جذاب بوهمی

۵
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سبک بوهمی به یکی از ترندهای پر طرفدار سال های اخیر تبدیل شده است. درباره آن بیش تر بدانید.
طراحی داخلی خانه

در سال های اخیر علاقه به طراحی داخلی خانه در سبک بوهمی افزایش یافته است. در سراسر جهان افراد در سبک زندگی و پوشش خود از سبک بوهمی الهام می‌گیرند. قبل از اینکه دکوراسیون خانه را به سبک بوهمی درآورید، باید ویژگی های این سبک را بشناسید. در این بخش از مجله دلتا خصوصیات سبک بوهمی را همراه با چند نکته به شما معرفی می‌کنیم.

طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی

سبک بوهمی چیست؟

برای درک مفهوم سبک بوهمی شناخت ریشه آغاز این سبک مهم است. بوهمی یا بوهمین واژه ای فرانسوی، به معنای کولی است و به کولی های ساکن بوهم گفته می‎شد. این سبک از زندگی کولی ها نشات گرفته است. بوهم بخشی از اروپای مرکزی، واقع در چکِ امروزی و کانون برخورد فرهنگ های مختلف از نقاط مختلف اروپا از جمله آلمان و چک بوده است.

کولی های ساکن بوهم، از قوانین خاص خود پیروی می‌کرده اند. امروزه اصطلاح بوهمی به سبک زندگی بوهمیایی گفته می‌شود.

طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی

دکوراسیون داخلی بوهمی

ویژگی برجسته سبک بوهمی، تلفیق عناصر طراحی داخلی با یکدیگر است؛ رنگ، طرح، خط و الگو. دکوراسیون داخلی بوهمی ترکیبی از فرهنگ های مختلف است. اگر کمال گرا یا پایبند به نظم و قوانین مشخص هستید و داشتن هویت در طراحی داخلی خانه را مهم می‌دانید، سبک بوهمی مناسب شما نیست. اما اگر از زیبایی هر جسم به صورت مجزا لذت می‌برید و قرار گرفتن اجزا در یک فضای کل را به صورت چهل تکه دوست دارید، سراغ سبک بوهمی بروید.

از نکات جذاب این سبک می‌توان به این مورد اشاره کرد که هیچ یک از دو اتاقِ بوهمی شکل یکسانی نخواهند داشت و هر مکان نمایی منحصر به فرد دارد.

طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی

به هیچ رنگی وفادار نمانید

نیازی نیست یک رنگ خاص را در نظر بگیرید و به فکر انتخاب رنگ های مکمل یا هم خانواده باشید. رنگ گرم و سرد، براق و مات یا هم خانواده و مکمل را در کنار هم به کار ببرید. گرچه به دلیل ویژگی روحیِ افرادی که سبک بوهمی را در زندگی پیش می‌گیرند، استفاده از رنگ های طلایی، نارنجی، قهوه ایِ روشن، قرمز و سفید کاربرد بیش‌تری دارد. اما سایر رنگ ها نیز در طراحی داخلی خانه های بوهمی دیده می‌شود. برای داشتن فضایی گرم و دوستانه، از همه ی رنگ ها استفاده کنید و هیچ رنگی را به عنوان رنگ غالب انتخاب نکنید. همان طور که سبک زندگی کولی ها همه فرهنگ ها را در خود می‌پذیرد، همه ی رنگ ها را به خانه راه دهید.

طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی

وسایل و لوازم خوش رنگ و لعاب

بر خلاف سبک مینیمال که تمام وسایل و لوازم تزیینی را از جلوی چشم دور می‌کردید، دکوری های رنگی و حتی دست ساز خود را به دیوار بیاویزید. افکارتان را در قالب آثار هنری به دکوراسیون خانه تزریق کنید. فضاهای خالی را با پارچه های رنگی، دریم کچر، ریسه های ال ای دی و طرح های دلخواه بپوشانید. گل های آپارتمانی با برگ های بزرگ، شاخه های خشک و زیبای درختان و به طور کلی تمام عناصر طبیعت را از در و دیوار بیاویزید. البته این به معنای در هم ریختگی فضا نیست. با دقت و خلاقیت، المان ها را در جایی قرار دهید که جلوه زیبایی داشته باشد و حس انباری را در محیط ایجاد نکند.

طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی

مبلمان مناسب در طراحی داخلی به سبک بوهمی

سبک بوهمی در تضاد با تجملات است، پس از خرید مبلمان دست دوم و قرار دادن آن در خانه نترسید. مبل راحتیِ آنتیک و رنگارنگ هیچ جایی بهتر از خانه بوهمی نما پیدا نمی‌کند. می‌توانید روی مبلمان را با پارچه یا پتوهای رنگی بپوشانید. کولی های قدیم لوازم خانه را از شهرهای مختلف در طول سفر خریداری می‌کردند و آن ها را کنار هم در خانه قرار می‌دادند. مهم راحتی و حال خوب افراد در خانه است.

طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی

سبک بوهمی، سبکی آزاد است و رنگ در آن حرف اول را می‌زند. در بخش های بعدی به سایر سبک های دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت. افراد با خصوصیات و تجربه های متفاوت، سلیقه های متفاوتی دارند و نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد را تجویز کرد. با تکیه بر خلاقیت، هر سبکی که می‌پسندید برای طراحی داخلی خانه خود انتخاب کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵ دیدگاه

  1. ملکی

    ۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۰۲ ب٫ظ

    اوکی بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

      خدا رو شکر 🙂

      پاسخ

  2. اقازاده

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    چ طرح خوبی داره

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

      بله دلنشینه

      پاسخ

  3. فرهاد کرمی

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…