آیا واجد شرایط طرح ملی مسکن هستید؟

۲
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود محمودزاده، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان شروط لازم برای متقاضیان مشمول طرح اقدام ملی تامین مسکن را اعلام کرد.
ثبت نام مسکن

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ضمن تایید خبر ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور از نیمه آبان امسال، از سه شرط اصلی برای ثبت نام مسکن در این طرح خبر داد.

به گزارش مجله دلتا، محمود محمودزاده، جزئیات آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد و اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به صورت پایلوت آغاز شد و به پایان رسید.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن ثبت‌نام آزمایشی این طرح در استان کرمان افزود: ثبت‌نام ۱۰ استان دیگر کشور از جمله استان‌های قم، سیستان و بلوچستان، همدان، اردبیل و زنجان نیز در نیمه آبان امسال انجام می‌شود. سعی بر این است که تا پایان امسال، ثبت‌نام تمام استان‌های مشارکت‌کننده در این طرح به پایان برسد. پس از ثبت‌نام ۱۰ استان طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام دیگر استان‌های این طرح، آغاز خواهد شد.

محمودزاده در خصوص شرایط ثبت نام مسکن در این طرح نیز توضیح داد: شرایطی که در قانون ساماندهی اعلام شده جزو شروط اصلی برای افرادی است که متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند. سه شرط اصلی ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مندی از آن این است که متقاضیان متاهل باشند، سابقه استفاده از امکانات دولتی برای خرید مسکن را نداشته باشند و همچنین سابقه سکونت در شهری که تقاضای مسکن را دارند، داشته باشند؛ این‌ موارد جزو شروط اصلی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است.

گفتنی است طرح اقدام ملی تامین مسکن به منظور خانه‌دار کردن ۶ دهک درآمدی جامعه طراحی شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ  بر ۴۰۰ هزار مسکن را به قشر های متوسط و پایین عرضه کند. از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و  ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این پروژه را بر عهده‌ گرفته است.

۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۱۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۳ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۳ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…