آب سیر ؛ عصاره زیبایی و لاغری

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آب سیر؟! شاید اولین سؤالی که به ذهن‌تان برسد این باشد که مگر سیر هم آب دارد؟ بله چه جور هم دارد؛ این معجون خانگی ضامن زیبایی و لاغری شما است؛ یک بار امتحان کنید.
خواص آب سیر

آب سیر؟! شاید اولین عکس‌العمل شما گرفتن دماغ‌تان باشد؛ اما بهتر است بدانید که این عصاره بدبو بسیار پر خاصیت است. آب سیر با خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد، می‌تواند بدن شما را در فصل زمستان از شر سرماخوردگی نجات دهد؛ پس یک عصاره عجیب و پر خاصیت در آشپزخانه شما است که به یک بار امتحان کردنش می ارزد؛ با دلتامگ همراه باشید.

سیر

ویتامین B6 ؛ معجزه آب سیر

از فواید سیر و آب آن چه می‌دانید؟ آب این ماده سرشار از ویتامین B6 است؛ با وجود داشتن کالری کم، سیر ویتامین‌ هایی همچون ویتامین B6 دارد که یک ماده ضروری برای داشتن D N I سالم است و این ویتامین همچون دیگر ویتامین‌های گروه B برای تقویت سیستم عصبی هم مؤثر است.

همچنین این عصاره سرشار از ویتامین‌های زیاد و مواد معدنی همچون ویتامین C، آهن، ویتامین B، منیزیم، پتاسیم، روی، منگنز و کلسیم است؛ پس وقت آن رسیده است که به آشپزخانه خودتان بروید و این عصاره جادویی را در انواع نان ها و  غذا های خانگی امتحان کنید.

فواید-سیر

خواص سیر و عصاره آن

سیر و تمام متعلقات آن مثل سیر ترشی، سیر داغ، سیر و عسل و به خصوص عصاره و آب آن سلامت بدن شما را به خصوص در فصل زمستان تضمین می‌کند؛ اگر تا به حال این آنتی‌بیوتیک طبیعی را امتحان نکرده‌اید، زودتر دست به کار شوید؛ کجا با این عجله؟ بدون داشتن اطلاعات کافی که نمی‌شود؛ پس اول خواندن این مطلب را تمام کنید.

ضد آسم

آلودگی هوا آن هم در کلان‌شهر هایی مثل تهران باعث می‌شود تا مردم بیشتر از قبل با مشکلات ریوی و آسم مواجه شوند؛ شما می‌توانید این بیماری را با مخلوط کردن چند قطره آب سیر خام با مواد مغذی دیگر مثل عسل کنترل کنید.

سلامت قلب و فشار خون

عصاره سیر کمک می‌کند تا خون در سیستم بدن بدون هیچ گونه مداخله‌ای با کاهش لختگی و انعقاد بی‌دلیل جریان یابد. شما با مصرف آن از انباشت مواد چرب در رگ‌ های خونی، جلوگیری می‌کنید. همچنین این ماده مانع از تشکیل پلاک‌ها در داخل شریان‌های خونی می‌شود؛ در نتیجه، شما می‌توانید از سکته‌های مغزی و حملات قلبی در امان بمانید و فشار خون‌تان هم تنظیم شود.

آب سیر ؛ عصاره ضد سرطان

عصاره این ماده مغذی می‌تواند در جلوگیری از سرطان روده بزرگ و سرطان معده مؤثر باشد. علاوه بر این، یک راه خوب برای مقابله با آثار سمی شیمی‌درمانی آب سیر طبیعی است. این عصاره می‌تواند از رشد تومور ها جلوگیری کند.

سیر-و-عسل

عصاره ضد سرماخوردگی

این ماده مغذی با خاصیت آنتی‌بیوتیک برای بهبود گردش خون، تعرق درست، پاکسازی ریه بسیار مفید است؛ همچنین توانایی مبارزه با ویروس‌ ها را دارد؛ به همین دلیل سیر می‌تواند با سرماخوردگی مبارزه کند؛ شما می‌توانید برای یک بار هم که شده خوردن سیر ناشتا را امتحان کنید.

کنترل دیابت و تنظیم قند

سیر  و ویتامین  B6 آن به حفظ و نگهداری سطح قندخون در بدن کمک می‌کند؛ بنابراین اگر مشکل دیابت دارید، می‌توانید این ماده و عصاره آن را مصرف کنید.

ضد سرفه و گلو درد

یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت‌ها؛ نوشیدنی بدبویی به نام آب سیر! شما می‌توانید با مصرف مقدار کمی از این عصاره همراه با آب گرم، سرفه و گلودرد خود را تسکین دهید؛ البته برای اینکه خواص آنتی‌اکسیدانی این عصاره بیشتر شود، می‌توانید آن را با آب انار هم مخلوط کنید.

مطلب پیشنهادی:  درمان کمردرد با روش‌های ساده چگونه است؟

زیبایی پوست و مو

استفاده از این عصاره به شادابی پوست کمک می‌کند و جوش و آکنه را از بین می‎برد. سیر با خواص ضد باکتری که دارد، می‌تواند پوست شما را پاکسازی کند. همچنین این ماده می‌تواند فولیکول های مو را تقویت و ساقه آن را قوی‌تر کند.

عصاره-سیر-و-لیمو

عصاره لاغری و کاهش وزن

با مصرف آب سیر به طور منظم می‌توان با انواع بیماری‌ها مقابله کرد؛ زیرا این عصاره می‌تواند عوارض کلسترول بد LDL را بر طرف و شما را زود تر لاغر کند و به وزن دلخواه‎تان می‌رساند.

درمان ناتوانی جنسی

تحقیقات دانشمندان آب سیر را با افزایش قابل توجه هورمون‌های جنسی مرتبط کرده است؛ این عصاره جادویی باعث تحرک اسپرم می‌شود و قدرت باروری مردان را افزایش می‌دهد.

طرز-تهیه-آب-سیر

طرز تهیه آب سیر

  • شما می‌توانید آب سیر را به روش‌های مختلفی تهیه کنید. سعی کنید از سیر تازه برای تهیه این عصاره جادویی استفاده کنید و آن ها را در یک غذاساز با هم مخلوط کنید.
  • پوره کردن سیر را تا زمانی که مایع غلیظی به دست آورید، ادامه دهید؛ سپس آن را در صافی بریزید و آن را به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود؛ با استفاده از یک فیلتر قهوه مطمئن شوید که عصاره‌ای خالص به دست آورده‌اید.
  • شما می‌توانید چند قاشق چای‌خوری آب سیر را به تنهایی بخورید یا آن را به غذا یا آب اضافه کنید تا میزان تندی آن کاهش پیدا کند. همچنین مصرف یک لیوان شیر یا قهوه، بعد از خوردن این عصاره می‌تواند بوی شدید آن را خنثی کند.

مضرات-سیر

مضرات سیر

درست است که مصرف این عصاره خواص زیادی برای بدن دارد اما در خوردن آن هم نباید زیاده‌ روی کرد.

خونریزی

طبیعت ضد انعقاد مواد فعال سیر می‌تواند اختلالات خونریزی را افزایش دهد. همچنین از مصرف هم‌زمان داروهای ضد انعقادی با این عصاره پرهیز کنید.

ناراحتی معده

از مصرف آب سیر با معده خالی اجتناب کنید؛ زیرا دوز متمرکز آن می‌تواند معده را تحریک کند و باعث اسهال، تولید گاز بیش از حد، کاهش وزن، تهوع و همچنین سرگیجه یا سردرد شود.

آلرژی

برخی افراد ممکن است آلرژی موضعی و داخلی داشته باشند؛ پس اگر نوشیدن این عصاره یا استفاده از آن در غذاها برای شما حساسیت ایجاد می‌کند، بی‌خیال مصرف آن شوید یا خوردن آن را کاهش دهید.

همچنین برخی بیماری‌ها مثل تیروئید ممکن است با مصرف این ماده سازگاری نداشته باشند؛ چنانچه بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

خوب حالا وقت آن رسیده است که گوشی موبایل را کنار بگذارید یا از پشت میز کامپیوتر خود بلند شوید؛ فقط چند قدم تا آشپزخانه و درست کردن این عصاره جادویی فاصله دارید؛ نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

مراقبت از پوست حین خانه تکانی را فراموش نکنید

با فرا رسیدن فصل بهار و شور و اشتیاق خانه تکانی، دغدغه مراقبت از پوست در کنار نظافت منزل ب…