انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری پذیرایی

۸
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علاقه به استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون افزایش یافته است. کاغذ دیواری های مختلف با رنگ و نقش های گوناگون وجود دارند. بخشی از دیوار خانه را با این دیوار پوش های دوست داشتنی تزیین کنید.
کاغذ دیواری پذیرایی

دیوار پوش های زیادی برای تزیین دیوار وجود دارد. کاغذ دیواری، سنگ، آجر، چوب، چرم و … . در بین این موارد کاغذ دیواری یکی از محبوب ترین دیوار پوش ها است. وجود کاغذ دیواری دکوراسیون داخلی را تکمیل می‌کند. کاغذ دیواری پذیرایی باید هویت خانه را به نمایش بگذارد و با سایر لوازم تناسب داشته باشد. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب دانستن چند نکته ضروری است که در این بخش از مجله دلتا با آن ها آشنا می‌شوید.

کاغذ دیواری پذیرایی و ترکیب رنگ های آن

با توجه به چرخه رنگ، رنگ مکمل یا هم خانواده با رنگ غالب در دکوراسیون داخلی خانه را انتخاب کنید. اگر بدون در نظر گرفتن رنگ، فقط به دلیل علاقه به یک طرحِ خاص، آن کاغذ دیواری را خریداری کنید، پس از چسباندن کاغذ دیواری به دیوار فضایی شلوغ و در هم خواهید داشت. شاید متوجه نشوید مشکل از کجاست، اما عدم توجه به رنگ کاغذ دیواری پذیرایی تناسب دیداری را از بین می‌برد. می‌توانید برای هر دیوار یک طرح همسان را انتخاب کنید یا دیواری را به عنوان دیوار آکسان برگزینید و فقط برای پوشش آن دیوار، کاغذ دیواری متفاوتی استفاده کنید.

سبک دکوراسیون

سبک دکوراسیون

انتخاب کاغذ دیواری طرح دار که در دکوراسیون جلوه زیبایی داشته باشد و تناسب را بر هم نزند کار دشواری است. اگر مبلمان ساده دارید و طرح و رنگ زیادی در دکوراسیون داخلی خانه به کار نبرده اید انتخاب کاغذ دیواری طرح دار توصیه می‌شود، تا با افزودن طرح و الگو نقش این عناصر طراحی داخلی پر رنگ و فضا از یکنواختی خارج شود.

هنگام خرید می‌توانید کاغذ دیواری پذیرایی را با توجه به دسته بندی بر اساس سبک دکوراسیون خریداری کنید. برای مثال کاغذ دیواری های مناسب خانه کلاسیک دارای طرح اسلیمی، بته جقه و گل های تک رنگ هستند. اگر مبلمان استیل در پذیرایی دارید و چیدمان داخلی قرینه را ترجیح می‌دهید از کاغذ دیواری های کلاسیک و سنتی استفاده کنید. اما دقت کنید نقوش کم تراکم تر را برگزینید، زیرا وجود طرح های زیاد فضا را کوچک تر می‌کند و حفظ تعادل سخت خواهد بود.

کاغذ دیواری جدید

طرح های مکمل

دنیای کاغذ دیواری بزرگ و متنوع است. اگر نمی‌دانید برای انتخاب طرح یا رنگ مکمل چه انتخابی داشته باشید کافی است از فروشنده بخواهید تا کاتالوگ کاغذ دیواری های مکمل را به شما نشان دهد. ما، شما را راهنمایی می‌کنیم. اگر از یک کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و پر رنگ استفاده می‌کنید یک کاغذ دیواری با رنگ روشن را به عنوان مکمل در کنار آن انتخاب کنید. برای مثال در این اتاق از کاغذ دیواری به رنگ تیره و طرح های بزرگ روی یک دیوار و برای سایر دیوار ها از کاغذ دیواری ساده به رنگ روشن استفاده شده است. رنگِ نارنجیِ طرح کاغذ دیواری، روی پرده منعکس و با نصب یک آینه به فضا عمق داده شده است.

اگر این دیوار به رنگ ساده انتخاب می‌شد به دلیل نقص در زاویه و فرم چند ضلعی آن، نمای بی هویت و آزار دهنده ای به اتاق القا می‌کرد. در انتخاب طرح این کاغذ دیواری، وجود عنصر آب در نظر گرفته شده است و ماهی های کاغذ دیواری در تناسب مفهومی با کاربرد این مکان قرار دارد.

در اتاق پذیرایی، کاغذ دیواری طرح دار را برای بخشی انتخاب کنید که وسایل کمتری مقابل آن قرار دارد تا توازن در فضا ایجاد شود. رنگ های تیره را همراه لایه های روشن همان رنگ به کار گیرید. برای مثال اگر می‌خواهید یک دیوار را با قهوه ای سوخته بپوشانید، برای سایر دیوارها از رنگ نخودی، کرم و یا نباتی استفاده کنید.

کاغذ دیواری زیبا

خطوط

بارها از نقش خطوط و لزوم وجود آن در دکوراسیون داخلی نوشته ایم. این بار هم بر نقش خط تاکید می‌کنیم. بدون خط، فرم معنا ندارد. بدون فرم نیز، هویتِ فضا در هاله ای از بی معنایی رنگ می‌بازد. نگران سقف های کوتاه، اتاق های کم عرض و زاویه های تند نباشید. از کاغذ دیواری هایی با خطوط هندسی استفاده کنید تا با استفاده از بازی های بصری نواقص را بپوشانید.

کاغذ دیواری هایی با خطوط منحنی و یا شکسته، جلوه هایی کاملا متفاوت در اتاق به وجود می‌آورند. اگر نور طبیعی به اندازه کافی به خانه وارد نمی‌شود و با نورپردازی های مصنوعی هنوز احساس می‌کنید فضای درون یکنواخت و بی روح است از کاغذ دیواری با پس زمینه گرم و خطوط منحنی استفاده کنید و ببینید که این دیوار هیچ وقت از جلوه نمی‌افتد. در نظر داشته باشید که در اتاق خواب از خطوط منحنی به حد تعادل استفاده کنید تا باعث افزایش هیجان نشود و آرامشِ حاکم بر محیط حفظ شود.

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن

از کاغذ دیواری هایی با طرح بزرگ و خطوط پر رنگ در دکوراسیون داخلیِ مکان هایی مانند آتلیه، محل کار و رستوران استفاده کنید. طرح های بزرگ در دراز مدت یکنواخت خواهند شد. هم چنین ترکیب رنگ و چیدمان لوازم مختلف با آن به سختی صورت می‌گیرد.

موارد گفته شده فقط راه های استفاده از کاغذ دیواری نیستند. خلاق باشید، ایده های خود را با ما در میان بگذارید و برای خواندن ایده های بیش تر با صفحه  دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

۸ دیدگاه

  1. نظری

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    واقعا خسته نباشید ب کارکنان مجله دلتا.

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ق٫ظ

      ممنون. درود به شما.

      پاسخ

  2. مسرور

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    درسته
    کاغذ دیواری باید با دکوراسیون داخلی خونه هماهنگی داشته باشه و چشم نواز

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      همینطوره.

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

      سلام. ممنون که ما رو همراهی میکنین

      پاسخ

  4. روزبهاني

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    تنوع رنگ عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

      خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفت

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…