انتخاب کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

۵
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاشی های بین کابینتی، کاشی های کوچک و جذابی هستند که با طرح و رنگ های جذاب خود، فضای آشپزخانه را گرم و زیبا می‌کنند.

کاشی بین کابینتی، پوششی مخصوص فضای خالی بین کابینت ها روی دیوار آشپزخانه است که برای زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می‌شود. انتخاب یک کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه که نور را به خوبی بازتاب دهد و رنگ مناسبی داشته باشد فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان خواهد داد. با پیشرفت تکنولوژی، کاشی های بین کابینتی در جنس و طرح های مختلفی تولید می‌شود. با این بخش از مجله دلتا همراه شوید و جواب سوالاتی را که در باره فضای نصب، انتخاب و خرید کاشی بین کابینتی دارید به دست آورید.

کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون داخلی تلفیق هنر و علم است، هیچ محدودیتی در علم و بازی های خلاقانه هنری وجود ندارد. چهارچوب هایی کلی و قابل انعطاف وجود دارند که با شناخت آن می‌توانید دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به گونه ای زیبا تزیین کنید. قوانین را بشناسید، از آن ها استفاده کنید یا در صورت لزوم با آگاهی کامل آن ها را بشکنید. بنابراین مرز مشخصی برای انتخاب رنگ، طرح و ابعاد در کاشی کاری دیوار آشپزخانه وجود ندارد. در ادامه به آن چهارچوب های کلی می‌پردازیم.

از کجا تا کجا؟

سوال اساسی که به هنگام خرید در ذهن ایجاد می‌شود این است که دیوار را از کجا کاشی کنیم و تا کجا ادامه دهیم؟ با دانستن جواب این سوال می‌توانیم ابعاد نما را در ذهن داشته باشیم تا رنگ و مقدار کاشی مورد نیاز را متناسب با آن انتخاب کنیم. به این صورت دیگر نگران کم یا زیاد بودن تعداد کاشی نخواهیم بود.

کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

چهارچوب

بیایید با بررسی این آشپزخانه مفهوم محدودیت و ساختار شکنی را در کنار هم تعریف کنیم. تا هرجا دوست دارید کاشی کاری را ادامه دهید، اما از لحاظ زیباشناسی اگر کاشی بین کابینتی طوسی رنگ در این آشپزخانه روی دیوارهای جانبی نیز ادامه می‌یافت تعادل بصری در فضا به هم می‌ریخت. فقط ابعاد کاشی کاری نیست که به فضا هویت می‌دهد. به خطوط افقی کاشی ها دقت کنید که چه هماهنگی جذابی با خطوط سفید کابینت ها دارند. با ابعاد در نظر گرفته شده کابینت و فضای کاشی شده مانند تکه‎ای پیوسته و جدا از دیوارهای اطراف به نظر می‌آیند.

کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

فضای کوچک

اگر آشپزخانه کوچکی دارید تمام فضاهای خالی بین کابینت ها را با کاشی های یکسان و یک رنگ پر کنید. کاشی های کم رنگ و براق به روشن و بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه کمک می‌کنند. در این دکوراسیون برای جلوگیری از یکنواختی از ترکیب سفید با سایه های طوسی استفاده شده است. قابِ سفید پنجره باعث می‌شود پنجره وسیع تر به نظر برسد. در نهایت با رنگ آمیزی سقف به رنگ سفید محیطی روشن تر و با افزودن کانترِ تیره رنگ، کنتراست جذابی در محیط به وجود آمده است.

خط به عنوان یکی از عناصر طراحی داخلی نقش برجسته‎ ای در این چیدمان بازی کرده است تا آشپزخانه‎ ای کامل از لحاظ دکوراسیون داخلی داشته باشیم. ببینید که مستطیل های کوچک کاشی و طرح های مستطیلی کابینت ها، خطوط منحنیِ درِ کابینت و فرم گرد صندلی چگونه بدون نقص در کنار هم تناسب را به وجود آورده اند.

در این آشپزخانه اگر فقط بخشی از دیوار کاشی شده بود، فضای خالی روی دیوار باعث جدا شدن بخشی از سایر فضا ها می‌شد و آشپزخانه کوچک به نظر می‌رسید.

کاشی بین کابینتی در طراحی داخلی آشپزخانه

کاشی بین کابینتی مدرن

انتخاب مرز افقی کاشی، کاری آسان تر از انتخاب مرز عمودی است. در جهت افقی، معمولا تا لبه دیوار یا کابینت، کاشی را ادامه می‌دهیم. اما در مورد ارتفاع و فاصله آن تا سقف، تصمیم گیری کمی مشکل تر است. می‌توانید لبه پایینی کابینت ها را به عنوان مرز انتخاب کنید، یا کاشی کاری را تا سقف ادامه دهید.

در این آشپزخانه کاشی تا سقف ادامه یافته اما طرح آن به گونه ای انتخاب شده که با اختلاف رنگ بتوان یک مرز ذهنی به وجود آورد. پراکندگی رنگ آبی در پس زمینه، دو خط فرضی را به عنوان مرز ترسیم کرده است که سبب حرکت چشم به بالا و پایین می‌شود و یک دست بودن فرم را جبران می‌کند.

کاشی بین کابینتی رنگی در دکوراسیون آشپزخانه

مدل کاشی بین کابینت

اگر جنس کابینت های بالا و پایین متفاوت است یا فقط یک ردیف کابینت در پایین دارید، کاشی های بین کابینتی را تا لبه پایینی کابینت های بالایی یا قفسه ها ادامه دهید. برای روح بخشیدن به فضا و جبران کمبود اِلمان در قسمت بالایی دیوار می‌توانید از کاشی های رنگی استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی بر دیوار آکسان آشپزخانه

در آشپزخانه هایی که نمای داخلی یکنواخت و کسل کننده شده است می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از کاشی هایی با طرح های متفاوت روی دیوار آکسان استفاده کنید و یک رنگِ واحد را برای سایر بخش ها در نظر بگیرید.

جنس کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

جنس

کاشی ها از متریال های متنوعی ساخته می‌شوند. سبک دکوراسیون آشپزخانه را در نظر بگیرید، رنگ و طرح مناسب را انتخاب و از بین کاشی های بین کابینتی به جنس چوب، شیشه، کریستال، پلکسی، کامپوزیت و آلومینیوم آن را خریداری کنید.

کیفیت کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

کیفیت

کاشی های بین کابینتی پشت گاز یا سینک استفاده می‌شوند و در معرض برخورد اشیا تیز قرار دارند، بنابراین باید در برابر گرما، شست و شو، و ضربه مقاوم باشند. هنگام خرید حتما به این نکات دقت و برچسب اطلاعات محصول را مشاهده کنید.

قیمت کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه

قیمت

قیمت کاشی به عوامل متعددی بستگی دارد. کیفیت، جنس و متراژ مد نظر شما تعیین کننده قیمت نهایی محصول است. با توجه به ضخامت و مصالح استفاده شده در فرآیند ساخت تنوع قیمت زیادی وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه خود آن ها را خریداری کنید.

در بخش های بعدی به انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌پردازیم و تنوع رنگ در کاشی های بین کابینتی را بررسی خواهیم کرد.

۵ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

    کاشی بین کابینت تاثیر خوبی در نما ورخ کابنت آشپزخانه دارد

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

      سلام. بله، تنوع رنگ هم خیلی زیاده، خیلی جذاب میشه

      پاسخ

  2. متین

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

  3. یوسفی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۴۹ ب٫ظ

    کلا نما آشپزخانه عوض میشه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۲۷ ب٫ظ

      بله خونه رو خیلی زیبا میکنه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…