لیمو شیرین ؛ ویتامین C طبیعی و خوشمزه

۳
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به جمع خانواده بزرگ لیموها خوش آمدید؛ این بار مجله دلتا از خواص لیمو‌شیرین با شما حرف می‌زند؛ پس خودتان را به خوردن یک لیوان از این عصاره سرشار از ویتامین C مهمان کنید.

لیمو؛ عصاره خوشبوی طبیعت؛ ترش یا شیرین آن فرقی نمی‌کند؛ شاید اولین چیزی که این میوه به ذهن شما می‌آورد سرماخوردگی و ویتامین  c باشد البته خواص لیمو‌شیرین فقط همین نیست! از این میوه به همراه آبمیوه آن می‌توانید در روزهای سرد پاییزی استفاده کنید؛ اگر می‌خواهید آب آن را با میوه‌های دیگر مثل پرتقال میکس کنید، مراقب باشید؛ چون لیمو‌شیرین زود تلخ می‌شود.

آب لیمو‌شیرین، در هند و پاکستان بسیار محبوب است و با وجود اینکه به خانواده مرکبات تعلق دارد، اسیدی نیست! اگر شما هم هوس خوردن این میوه آبدار را کرده‌اید، تعجبی ندارد؛ این هنر مجله دلتا است؛ با ما همراه باشید.

ویتامین-C

لیمو شیرین؛ سرشار از ویتاین C

لیمو‌شیرین یا لیمو‌ترش سرشار از ویتامین c و آسکوربیک اسید است. این ویتامین در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد؛ ویتامین C از ویتامین‌ های محلول در آب است و بدن نمی‌تواند مقدار اضافی آن را ذخیره کند؛ بنابراین باید ویتامین C را به ‌طور روزانه مصرف کنیم و لیمو‌شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب این ویتامین است.

lemons لیمو شیرین ؛ ویتامین C طبیعی و خوشمزه

خواص لیمو شیرین

یک روز سرد پاییزی را با لیمو‌شیرین آغاز کنید؛ این عضو کوچک از خانواده لیموها خواص فراوانی دارد البته بیشتر مردم این میوه را به عنوان داروی طبیعی ضد سرماخوردگی می‌شناسند اما، تمام ماجرای خوشمزه لیمو‌شیرین این نیست!

سلامت دستگاه گوارش

این میوه، از طریق خنثی کردن شیره‌های گوارشی اسیدی تولید‌شده توسط معده، به هضم غذا کمک کرده و سموم را از بدن دفع می‌کند. ترکیبات موجود در لیمو‌شیرین باعث حرکت روان روده‌ها می‌شود و برای جلوگیری از اسهال، تهوع و استفراغ نیز بسیار مفید است؛ اگر مشکل یبوست دارید، آب لیمو‌شیرین را همراه با کمی نمک بخورید.

سلامت قلب

مصرف منظم آب لیمو‌شیرین باعث عملکرد بهتر قلب می‌شود؛ بنابراین سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

لیمو-و-سرماخوردگی

آنتی اکسیدان طبیعی ضد سرماخوردگی

ویتامین C موجود در لیمو‌شیرین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و باعث جلوگیری از سرماخوردگی می‌شود؛ پس اگر سرماخورده اید، مصرف این میوه در کنار پرتقال و حتی لیمو‌ترش می‌تواند بسیار کمک‌ کننده باشد.

همچنین آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در لیمو‌شیرین به دفع و خنثی کردن اسید اوریک و رادیکال‌ های آزاد از بدن کمک می‌کند. درواقع، ویتامین C موجود در لیمو‌شیرین، آسیب‌های رادیکال‌ های آزاد را از بین می‌برد.

مصرف لیمو‌شیرین با تقویت سیستم ایمنی کودکان، مانع از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

میوه ضد سرطان

لیمونوئید موجود در لیمو‌شیرین در برابر ابتلا به سرطان‌های مختلف مبارزه می‌کند. این لیمونوئیدها به مولکول قندی به نام گلوکز که به راحتی هضم می‌شود، می‌چسبند و در این روند بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.

سم زدای طبیعی کبد

لیمو‌شیرین از میوه‌های مفید برای افراد مبتلا به زردی یا یرقان است و به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی به کاهش علائم زردی مانند تب کمک می‌کند و با سم‌زدایی کبد، عملکرد این اندام حیاتی را بهبود می‌بخشد.

خاصیت ضد التهابی

لیمو‌شیرین سرشار از ویتامین C است و از التهاب و ورم جلوگیری می‌کند. همچنین، علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئیدی و نقرس را کاهش می‌دهد.

عسل-و-لیمو

لاغری و کاهش وزن با عسل و لیمو

یک چربی‌سوز قوی به نام خانواده بزرگ لیمو اینجا و در کنار شما است؛ این میوه به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب ولرم همراه با آب لیمو و عسل به از بین رفتن وزن و چربی اضافه بدن کمک می‌کند. همچنین، مصرف آن کلسترول را پایین می‌آورد و باعث کنترل فشار خون می‌شود؛ شما می‌توانید برای این کار از ترکیب لیموها با عسل استفاده کنید.

درمان عفونت کلیه و مثانه

لیمو‌شیرین، سرشار از پتاسیم است و باعث سم‌زدایی کلیه‌ها و مثانه می‌شود و همچنین به درمان عفونت مثانه و کلیه کمک می‌کند.

ضد آسم

نوشیدنی تهیه‌شده از آب لیمو‌شیرین، دانه زیره و پودر زنجبیل خشک‌شده، به درمان سرفه‌های ناشی از آسم کمک می‌کند.

زیبایی پوست و مو

به دلیل خواص ضد عفونی‌کننده و ضد باکتریایی لیمو‌شیرین، متخصصان زیبایی از آن برای سلامت پوست و مو استفاده می‌کنند. این میوه پرکاربرد و پر از مزایا، به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان موخوره و شوره سر به کار می‌رود.

آب لیمو‌شیرین عوامل سفید‌کننده و پاک‌کننده خفیفی دارد که برای خلاص شدن از تجمع رنگدانه، آکنه و لکه پوستی مفید هستند و باعث درخشش و صافی پوست می‌شوند.

لیمو-شیرین

لیمو شیرین مفید برای بارداری

آب لیمو‌شیرین، سرشار از کلسیم است که برای رشد جنین بسیار مفید و مؤثر است. همچنین لیمو‌شیرین باعث افزایش اشتها، تصفیه خون و افزایش تعداد اسپرم در آقایان می‌شود؛ آب لیمو‌شیرین به رشد استخوان‌های کودکان کمک می‌کند و برای درمان زردی نوزادان هم مفید است.

مضرات لیمو شیرین

تاکنون عوارض جانبی برای لیمو‌شیرین گزارش نشده است اما ممکن است زیاده‌روی در مصرف این میوه باعث حالت تهوع، استفراع و اسهال شود.

بنابراین، خانواده بزرگ و خوشمزه لیمو‌ها را دست کم نگیرید، ترش و شیرین یا عصاره ترکیبی آن فرقی نمی‌کند؛ فقط لیمو بخورید.

مضرات-لیمو-شیرین

۳ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    مفید

    پاسخ

  2. شمس

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    بسیار مقاله خوب و قابل استفاده ای بود

    پاسخ

  3. رضوی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…