وقتشه به رنگ آمیزی سقف منزل فکر کنی

۰
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر رنگ سقف خانه کیفیت روزهای اول را ندارد و آلوده به نظر می‌رسد دست به کار شوید و سقف خانه را رنگ آمیزی کنید. نگران سختی ها و انتخاب رنگ نباشید، هر مشکلی چاره ای دارد.
رنگ آمیزی سقف منزل

متخصصان طراحی داخلی و معماران، نام دیوار پنجم را برای سقف انتخاب کرده اند تا بر اهمیت سقف به اندازه دیوار ها تاکید کنند. شاید بار ها با دیدن رنگ سقف تصمیم به رنگ آمیزی گرفته اید. یا ممکن است خواسته باشید رنگ این دیوار پنجم را تغییر دهید، اما سختی کار هنگامِ رنگ آمیزی سقف منزل شما را منصرف کرده است. در بیش تر خانه ها سقف را سفید می‌کنند و ریسک انتخاب رنگی دیگر را نمی‌پذیرند. اگر از رنگ سفید خسته شده‌اید، در مجله دلتا به شما می‌گوییم برای رنگ آمیزی سقف منزل چه رنگی را انتخاب کنید.

رنگ آمیزی سقف منزل

رنگ آمیزی سقف منزل به دلیل موقعیت قرارگیری آن، از سخت ترین قسمت های رنگ آمیزی ساختمان است. نگه داشتن دست ها به صورت قائم به مدت طولانی، عدم رسیدن به رنگ یکنواخت به دلیل زاویه دید مایل و تسلط کم بر ابزار رنگ آمیزی به هنگام کار از جمله مواردی است که افراد را از رنگ آمیزی سقف منزل منصرف می‌کند. در برابر چنین مشکلاتی، انتخابِ گچ‌بری گزینه کم دردسری خواهد بود. با این حال نکاتی را به شما می‌گوییم که همین حالا تصمیم به رنگ آمیزی سقف منزل بگیرید.

رنگ آمیزی سقف منزل

بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی به چندین نکته توجه کنید تا در حین انجام کار نا امید نشوید.

  • تا جایی که می‌توانید اتاق مورد نظر خود را خالی و لوازم را به سایر اتاق ها منتقل کنید. اگر خارج کردن، تخت، مبلمان، میز ناهاخوری و لوازم بزرگ ممکن نیست، با کاور، ملحفه های کهنه و یا پلاستیک ضخیم و بزرگ روی وسایل را بپوشانید تا از پاشیدن رنگ روی آن ها جلوگیری شود.
  • غلتک مورد نظر را خریداری کنید یا آن را قرض بگیرید. غلتک ها از لحاظ اندازه و طرح تنوع زیادی دارند. اگر می‌خواهید سقفی با رنگ یکدست داشته باشید، غلتک های نخی انتخاب مناسبی است. سَری هایی با طرح برجسته وجود دارد که می‌توانید برای داشتن سقف یا دیوار طرح دار و یا پتینه شده، آن ها را تهیه کنید.
  • غلتک از اسپری، شُت و قلم‌مو سبک تر است و به دلیل ارتفاع بلندِ دسته می‌توانید در ارتفاع پایین‌تری به رنگ آمیزی مشغول شوید و مجبور به خم کردن سر و گردن نیستید.
  • اگر می‌خواهید رنگ کل اتاق را تغییر دهید اول از رنگ آمیزی سقف شروع کنید، زیرا ممکن است رنگ به دیوار بپاشد. برای داشتن خطی صاف مرز دیوار و سقف را با چسب بپوشانید.

رنگ آمیزی سقف منزل

انتخاب رنگ

ویژگی بصری رنگ سفید سبب می‌شود خانه بزرگ تر و روشن تر دیده شود. به همین دلیل انتخاب اول افراد رنگ سفید است. رنگ های کرم، نباتی، نخودی، سبز-آبی روشن، یاسی، آبی کم رنگ، طوسی مایل به سفید و طلایی را برای رنگ آمیزی سقف منزل در نظر داشته باشید. رنگ ها در دسته های مات، براق و ساده و همچنین انواع روغنی و پلاستیکی موجود هستند.

رنگ آمیزی سقف منزل

 از ترکیب رنگ های روشن بهره بگیرید. در این اتاق سقف به رنگ ذغالی است ولی لوازم و دیوارها سفید هستند. علاوه بر جبران وزن رنگ، با روشن کردن دیوارهای اطراف، از تاریک شدن اتاق جلوگیری شده است.

به غیر از مواردی خاص که در نظر دارید خانه را به سبکی خاص چیدمان کنید از رنگ های تیره مانند سیاه، قهوه ای و سرمه ای استفاده نکنید. این رنگ ها سقف را کوتاه و اتاق را تاریک تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید سقفی تیره داشته باشید برای جبران کمبودِ بازتاب نور از نورپردازی های مخفی در سقف غافل نشوید. اگر سقف خانه را با رنگ تیره رنگ آمیزی کردید، انتخاب کف‌پوشی هم رنگ با سقف، نمای جذاب تری به اتاق می‌بخشد.

اگر نور طبیعی به اندازه کافی وارد اتاق می‌شود یا نورپردازی در آن به خوبی صورت گرفته است، بدون نگرانی از کوچک و تاریک به نظر رسیدن اتاق، رنگ های پر رنگ تر مثل بژ، بنفش و نارنجی را انتخاب و از رنگ مکمل یا خنثی برای دیوارها استفاده کنید.

رنگ آمیزی سقف منزل

طرح

عناصر طراحی داخلی را در نظر بگیرید. الگو و طرح های مورد علاقه خود را انتخاب و با مداد های کم رنگ فرم اشکال را روی سقف رسم و سپس با چند رنگ دلخواه آن را رنگ آمیزی کنید. سقف های طرح دار برای اتاق خواب و اتاق کودک توصیه می‌شوند.

ترفند جذابی که می‌توانید از آن استفاده کنید انعکاس بخشی از رنگ یا طرحِ سقف روی لوازم موجود در اتاق است که نشان دهنده خلاقیت و طراحی هوشمندانه شماست.

رنگ آمیزی سقف منزل

توجه

  • اگر سقف اتاق خیلی کوتاه است از رنگ سفید یا سایه های آن استفاده کنید.
  • در ترکیب رنگ سقف و دیوار رنگ های سرد و گرم را در کنار هم به کار گیرید تا تعادل دمای بصری حفظ شود؛ برای مثال اگر اتاق کوچکی دارید، می‌توانید برای دیوار و سقف رنگ سرد و رنگ گرم را برای لوازم موجود در اتاق انتخاب کنید.

از خلاقیت و سلیقه خود کمک بگیرید و هر طور که دوست دارید سقف را رنگ آمیزی کنید. قرار است در خانه خود احساس راحتی داشته باشید و محیطی دلنشین برای افراد خانواده خود بسازید، انتخاب با شماست.
رنگ آمیزی سقف منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…