جاهای دیدنی پاریس ؛ از این مکان ها غافل نشوید!

۶
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کلیسای نوتردام در طول عمر خود، تاج‌گذاری پادشاهان و یک امپراتور، انقلاب‌ ها و جنگ‌های مختلفی را به خود دیده و چندین بار بازسازی شده است تا توانسته از ویرانی نجات پیدا کند.
جاهای دیدنی پاریس

اکثر ما هنگامی که صحبت از پاریس به میان می آید فقط نماد این شهر یعنی برج ایفل را به یاد می آوریم. اما در گردشگری امروز، ما به شما می گوییم که جاهای دیدنی پاریس کجاست که اگر گردشگری حرفه ای هستید و یا مسافری که ممکن است گذرتان به این شهر، پایتخت فرانسه بیفتد، غیر از برج ایفل و موزه لوور و کلیسای نوتردام کجای شهر را نباید از دست بدهید. با مجله دلتا همراه باشید.

برج ایفل

بی شک معروف‌ترین جاذبه‌ی پاریس، برج ایفل است. آن را در سال ۱۸۸۹ میلادی و به مناسبت میزبانی «نمایشگاه جهانی» تأسیس کردند. برج ایفل با ۳۲۴ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان در پایتخت محسوب می‌شود و معماری آن را «گوستاو ایفل» (Gustave Eiffel) برعهده داشته است. سالانه حدود ۶.۹ میلیون نفر از این برج بازدید می کنند.همچنین می‌توانید ده‌ها عکس مختلف از فراز این برج و چشم انداز های جذاب آن بگیرید و همراهتان بیاورید.

برج ایفل

طاق پیروزی

ناپلئون در سال ۱۸۰۶ میلادی و به افتخار پیروزی جنگجویانش در «نبرد استرلیتز» طاق پیروزی را بنا کرد که با نام‌های دیگری همچون «طاق نصرت» و «دروازه‌ی پیروزی» نیز شناخته می‌شود. این بنا، بزرگ‌ترین دروازه‌ی پیروزی در جهان به شمار می‌رود و ۳۰ سال طول کشید تا ساخت آن به طور کامل به پایان برسد. این طاق، مقبره‌ی سرباز گمنام و شعله‌ای جاویدان را نیز در برمی‌گیرد که این شعله از سال ۱۹۲۳ تا کنون، هر روز رأس ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر روشن می‌شود تا به نوعی یاد کسانی را زنده نگه دارد که در نبردهای مختلف برای کشورشان جنگیدند و در این راه جان باختند.

طاق پیروزی ناپلئون

باغ تویلری

در خیابان شانزه لیزه، این باغ شگفت انگیز قرار دارد. دستور ساخت این باغ را ملکه «کاترین مدیچی» در سال ۱۵۶۴ میلادی صادر کرده بود و در دوران انقلاب فرانسه روی مردم باز شد. باغ تویلری، یکی از زیباترین باغ‌ های پاریس به شمار می‌رود و از قرن ۱۹ به بعد به یکی از پارک‌ های پرطرفدار برای پیاده‌روی و استراحت تبدیل شده است. یکی از جاهای دیدنی پاریس که حتماً باید سری به آن بزنید.

باغ تویلری

موزه لوور

در بخش شرقی باغ تویلری، از یکی دیگر از طاق‌های ناپلئون به نام «طاق پیروزی کاروسل» عبور می‌کنید و بعد از آن به موزه لوور خواهید رسید. سالانه بیش از ۷.۴ میلیون نفر از سراسر دنیا به این مکان می‌آیند تا علاوه بر بازدید از معماری بی‌نظیر ساختمان آن، از ۳۸،۰۰۰ اثر مختلف آن نیز دیدن کنند. همین موضوع، لوور را به پربازدیدترین موزه در جهان تبدیل کرده است.

موزه لوور

اپرای گارنیه

کاخ گارنیه، ساختمان اپرای بزرگ و باشکوهی است که تأسیس آن به سال ۱۸۶۱ میلادی برمی‌گردد. این بنا، یکی از مجلل‌ترین ساختمان‌ها در پاریس محسوب می‌شود و تیمی ۱۴ نفره از نقاشان و موزاییک‌کارها و ۷۳ مجسمه‌ساز، فقط برای تمرکز روی دکور نمای جنوبی آن به کار گرفته شده بودند. این بنا در طول تاریخ، الهام‌بخش آثار هنری بزرگی همچون رمان و فیلم «شبح اپرا» بوده است.

اپرای گارنیه

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک و یکی از ارزنده ترین جاهای دیدنی پاریس در فرانسه به حساب می‌آید و قدمتی ۸۵۴ ساله دارد. این کلیسا در طول این مدت طولانی، تاج‌گذاری پادشاهان و یک امپراتور، انقلاب‌ها و جنگ‌های مختلفی را به خود دیده و چندین بار بازسازی شده است تا توانسته از ویرانی نجات پیدا کند.

کلیسای نوتردام

پانتئون

پانتئون پاریس، برجسته‌ترین بنای واقع در «محله‌ی لاتین (لَتان)» به حساب می‌آید و ابتدا قرار بود آن را به کلیسا تبدیل و وقف «سنت ژنِویِو» کنند. ساخت این بنا در سال ۱۷۹۰ میلادی به پایان رسید؛ اما با مرگ یکی از سیاستمداران مورد احترام مردم یعنی «اونوره گابریل ریکوتی، کنت دو میرابو»، تصمیم گرفتند تا کاربری این مکان را به آرامگاه تغییر دهند تا محل دفن کسانی باشد که جانشان را در طول تاریخ برای کشور فدا کرده بودند.

 فرانسه

کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل، یکی دیگر از شاهکارهای معماری گوتیک به حساب می‌آید و در «ایل دولاسیته» واقع شده است. قدمت این کلیسای سلطنتی به سال ۱۲۳۸ میلادی بر می‌گردد و پادشاه لویی نهم دستور ساخت آن را داده بود تا از آثار با ارزش مقدسی نگهداری کنند که از امپراتوران قسطنطنیه خریداری کرده بود. امروزه بیشتر گردشگران به دلیل پنجره‌های رنگی تماشایی این کلیسا از آن بازدید می‌کنند که متعلق به قرن ۱۳ میلادی است.

کلیسا

باغ لوکزامبورگ

در قرن ۱۷ میلادی، ملکه «ماری مدیچی» در باغ لوکزامبورگ و کاخ داخل آن زندگی می‌کرد و دستور داده بود تا آن‌ها را طوری طراحی کنند که به کاخ پیتی و باغ‌ های بوبولی در فلورانس شباهت داشته باشند تا او را به یاد سرزمین مادری‌اش، یعنی ایتالیا بیندازند. این باغ بیشتر با چمن‌ های سرسبز، باغچه‌های گل‌کاری شده، «فواره‌ی مدیچی» و مسیر پیاده‌روی‌اش شناخته می‌شود که درختان، دور تا دورش را احاطه کرده‌اند.

لوگزامبورگ

موزه انولید

موزه انولید در سال ۱۶۷۱ میلادی و به دستور لویی چهاردهم تأسیس شد تا جانبازان جنگی معلول یا بی‌بضاعت را در خود جای بدهد. این بنا را بیشتر با گنبد بزرگ و طلایی رنگش می‌شناسند و ۱۵ حیاط را شامل می‌شود که به هم متصل هستند. این مکان علاوه بر مقبره ناپلئون، یک کلیسا و موزه‌ی نظامی را نیز در برمی‌گیرد.

مقبره ناپلئون

میدان وژ

«میدان وژ» (Place des Vosges)، قدیمی‌ترین میدان شهر پاریس است و بیشتر با درختان منظم هرس شده و آجرهای قرمز رنگ ساختمان‌ هایی شناخته می‌شود که این درختان را احاطه کرده‌اند. این میدان، بین سال ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۲ میلادی و به دستور پادشاه هانری چهارم تأسیس شد و این‌گونه بود که محله‌ی «لو مره» (Le Marais) مورد توجه ثروتمندان و طبقه‌ی اشراف قرار گرفت. میدان وژ، محل مناسبی برای آفتاب گرفتن و تماشای مردم و حدس زدن داستان ویژه‌ی زندگی هر کدام به شمار می‌رود!

پایتخت فرانسه

کانال سنت مارتین

«کانال سنت مارتین» (Canal Saint-Martin)، بین سال ۱۸۰۲ تا ۱۸۲۵ کنده شده و حدود ۴.۶ کیلومتر طول دارد. امروزه این مکان، به مقصدی پرطرفدار برای پیک نیک تبدیل شده و مردم برای مدتی هرچند کوتاه در کنار آب می‌نشینند و خستگی در می‌کنند.

 کانال آبی

۶ دیدگاه

  1. نامجو

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۲۲ ب٫ظ

    دیدنی است

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۴۳ ب٫ظ

      بلی بسیاااار 🙂

      پاسخ

  2. یوسفی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۲۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۴۳ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۵۱ ب٫ظ

      بلی بسیاااار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…