چرا باید فرانسه را ببینیم؟

۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شما نه فقط برای دیدن آثار فرهنگی و هنری کشور فرانسه می‌توانید از موزه های آن دیدن کنید بلکه مراحل تمدن تمام کشور ها را نیز یکجا در موزه لوور پاریس ببینید.
فرانسه

بد نیست بدانید در میان کشورهای مختلف دنیا، فرانسه بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد. ۸۹ میلیون نفر رقم کمی نیست و این تعداد در سال ۲۰۱۷ از فرانسه بازدید کرده‌اند. این طور که معلوم است فرانسه توانسته گوی سبقت را از رقیبان اروپایی خود برباید. اگر برایتان جالب است بدانید برخی علت های این پیشی گرفتن چیست خواندن این مطلب را در صفحه گردشگری از دست ندهید. با ما در مجله دلتا همراه شوید تا آنها را با یکدیگر بشماریم.

اروپا

پاریس

فکر کنید اگر شما هم در کشورتان شهری مثل پاریس داشتید پر بازدید نمی‌شدید؟ بعضی از معروف‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری دنیا در پاریس پایتخت کشور فرانسه قرار گرفته‌اند. این شهر زیبا که به شهر نور معروف است حال و هوای بسیار ویژه‌ ای دارد. همه کسانی که برای بار اول به این شهر سفر می کنند آن را غیر قابل مقایسه با دیگر شهر های مشهور دنیا می دانند. بازدید از بنا های دیدنی‌ پاریس با آنهمه زرق و برق، هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد. جهانگردانی هم که قبلاً تجربه‌ سفر به این شهر تماشایی را دارند، باز هم دنبال فرصتی می‌گردند تا دوباره سری به پاریس منحصر به فرد بزنند. در کل، سفر به پاریس این پایتخت خیره کننده به هیچ عنوان شما را پشیمان نخواهد کرد.

پاریس

اروپای کوچک

شاید بتوان گفت اینجا اروپای کوچک است اگر به فرانسه سفر کنید درواقع به ۸ کشور دسترسی مستقیم دارید. به خصوص انگلستان که  از طریق آبراه‌ ها و کانال‌ ها به راحتی به این کشور متصل می‌شود. به همین دلیل است که خود اروپایی‌ هایی که به فرانسه علاقه دارند نیز به راحتی بتوانند به این کشور سفر کرده و فقط به فاصله چند ساعت به آنجا برسند. همچنین اگر شما مسافر نقطه ای دیگر از اروپا هم باشید با پروازهای ارزان قیمتی که به فرانسه ویا از شهرها ی فرانسه به سمت شهرهای دیگر انجام می‌شود می‎توانید کل این اروپای کوچک را بچرخید. و در آخر اینکه قطارهای تند رو فرانسه به صورت دائم هزاران نفر از مسافران، گردشگران و مردم محلی را در داخل این کشور و یا به بیرون از مرزهای آن جابه‌‎جا می‌کنند.

زیباترین نفطه جهان

خوشمزه گردی

مگر می شود فرانسه را بدون آن غذاهای فرانسوی خوشمزه به یاد آورد؟ اصلاً این کشور بهشت عاشقان غذا است و همیشه بوده و خواهد بود. غذاهای فرانسوی شهرتی جهانی دارند. درواقع هنر آشپزی این کشور به‌ طور قطع، قسمتی از میراث فرهنگی  آن محسوب می‎شود. حتی از پختن یک نان ساده گرفته تا غذاهای رستوران‌هایی چند ستاره، همیشه ذائقه شما را ارضا می‎کند.این امر گردشگران و مسافران را حسابی به وجد می‌آورد. اهمیت این موضوع به این شکل قابل اثبات است که در سال ۲۰۱۰ آشپزی فرانسوی به فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو اضافه شد.

پیتزا

همه جای فرانسه را می‎بینید

«ت ژ و» یا قطارهای سریع‌ السیر ، در عرض چند ساعت نقاط مختلف این کشور را به یکدیگر متصل می‌کنند. مسافتی ۲ ساعته را از شهر پاریس می‌توانید با این خطوط راه آهن شهری بپیمایید تا خودتان را به مرکز شهر بوردو برسانید. در واقع  می‌توان گفت این قطارها به قدری سریع هستند و حمل و نقل را آسان کرده‌اند که مردم می‌توانند هر روز مسیر خانه تا محل کار خود را به صورت رفت و برگشت به راحتی طی کنند.

در فرانسه خط‌وط محلی قطار ها نیز نواحی مختلف را به شکل زیگزاک، به یکدیگر وصل می‌کنند. علاوه بر آن می‌توانید برای گشت و گذار در فرانسه از پرواز های داخلی نیز برای رفت و آمد آسان‌ تر کمک بگیرید و از قسمت‌ های مختلف این کشور دیدنی در مدت زمانی کوتاه لذت ببرید.

قطار

جاذبه های ثبت شده

جالب است به شما بگویم  ۴۰ مورد از جاذبه‌ های دیدنی اروپا و  بنا های رومی مانند پلِ پونت دوگارد (Pont du Gard) ،پارک و باغ ورسای زیبا و دیدنی، و بسیاری جاذبه های منحصر به فرد دیگر از این کشور در شمار فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. کلیسای شارتر، کلیسای جامع آمیان (Amiens Cathedral)، همچنین کلیسای بورژ (Bourges Cathedral) و شهرهای مذهبی و زیبایی مانند کارکاسون (Carcassone) و البی (Albi) نیز در این فهرست به ثبت رسیده‌اند. این مکان‌ های دیدنی به گردشگران کمک می‌کند تا بتوانند در سفر به فرانسه بهتر برنامه‌ ریزی کنند و بدانند کدامیک از دیدنی ها را ببینند.

جاذبه های دیدنی

فرهنگی و هنری

فرانسه، زادگاه مفاخر و هنرمندان بزرگی مانند مونه، سزان (Cézanne) و ماتیس (Matisse) محسوب می‎شود. این کشور جاذبه‌های گردشگری معروفی دارد از جمله موزه لوور، برج ایفل، گراند پله که خود دلایل محکمی برای سفر به این کشور هستند. نه فقط برای دیدن آثار فرهنگی و هنری کشور فرانسه می‌توانید از موزه های پاریس و شهرهای دیگر آن دیدن کنید بلکه مراحل تمدن تمام کشور ها را نیز یکجا در موزه لوور پاریس می توانید ببینید. به علاوه اینکه خیابان‌ های این شهر ساختمان‌ های تماشایی و زیبایی را در خود جای داده اند که در نوع خود بی نظیر هستند. خوب است بدانید همانطور که عده ای برای بازدید از بنا های دیدنی و معروف فرانسه به آنجا سفر می کنند. عده‌ ای دیگر نیز برای فستیوال‌ های فرهنگی آن مانند روز باستیل و جشن ماردی گرا (Mardis Gras) به این کشور سفر می‌کنند.

فرهنگی هنری

۲ دیدگاه

  1. مهدی فراهانی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۰ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…