فوتبال حبابی چیست؟ ورزش مختلط !

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این بازی گروهی و مفرح را می‌توانید با دوستان یا خانواده‌تان انجام دهید. در تیم های 6 نفره بازی و یک روز سرشار از هیجان را تجربه کنید.
فوتبال حبابی

خبر داریم اون هم چه خبری! فوتبال حبابی آوردیم تا لذتش را ببرید. یک تفریح پر از هیجان که خاطره‌اش هیچ‌ گاه از یادتان نمی‌رود. می‌توانید کلی بخندید و تفریح کنید. این فوتبال حبابی یکی از سرگرمی‌ های جدیدی است که در تهران در حال فعالیت است و کلی از جوانان را به سمت خود جذب کرده. در صفحه گردشگری امروز پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید چون احتمالاً به یکی از این مراکز تفریحی سر خواهید زد. دلتا را بخوانید.

بام لند

فوتبال حبابی چیست؟

جالب است به شما بگویم این تفریح فقط برای کسانی که به فوتبال علاقه‌مند هستند طراحی نشده بلکه شامل قشر گسترده‌ای از افراد جامعه می‌شود و می‌توانید در کنار دوستان و خانواده به این تفریح هیجان ‌انگیز بپردازید. این بازی درواقع ترکیبی نوآورانه از تفریح و ورزش است که در آن بازی فوتبال درحالی‌که نیمه بالایی بدن بازیکنان در داخل یک حباب متورم حلقه‌ای قرار دارد حرکت و به یکدیگر برخورد می‌کنند. این حباب‌ ها شبیه حباب‌ های زورب (Zorb) است، با این تفاوت که فقط نیمه بالایی بدن و سر بازیکنان را پوشش می‌دهد.

هیجان

هدف در این بازی فقط گل زدن و برنده شدن است و حباب‌ ها مانند سپر محافظ عمل کرده و درعین‌حال افزایش احتمال برخوردهای تن‌به‌تن را باعث می‌شوند که تجربه‌ای عجیب و مفرح و درعین‌حال ایمن را برای بازیکنان به وجود می‌آورد. هرچند این رشته بسیار پر جنب‌وجوش است و گل زدن هم بسیار مشکل؛ زیرا بالاتنه بازیکنان تماماً در داخل حباب پوشیده شده است و بنابراین حفظ تعادل و گردش‌های سریع بازیکنان در آن محدود می‌شود که این امر خود بر جذابیت‌ های آن می‌افزاید.

تاریخچه

فوتبال حبابی اولین بار توسط دو نروژی به نام های یوهان گلدن و هنریک الوستاد (Elvestad) ابداع شد که درواقع ترکیبی از فوتبال، زوربینگ و کشتی سومو بود. ابداع کنندگان این ورزش با این تفکر که فوتبال را پربرخوردتر و درعین‌حال ایمن‌تر کنند و به شکل سرگرم‌کننده‌تری درآورند، خالق رشته ورزشی خاصی شدند که در آن بازیکنان دو تیم با پوشش حبابی شبیه به حباب‌های ورزش زوربینگ در مقابل یکدیگر فوتبال بازی کنند.

چیتگر

اگرچه فوتبال حبابی در بسیاری از کشورهای جهان دارای مسابقات رسمی است اما در برخی کشورها هم این رشته به‌صورت کاملاً تفریحی انجام می‌شود و به خوبی جای خود را در میان جوانان و طرفداران حرکت و نشاط باز کرده است.

همچنین جالب است به شما بگوییم در برخی کشورها  فوتبال حبابی را به نام ورزش مختلط می‌شناسند. چرا که دو تیم جداگانه از زنان و مردان می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

فوتبال حبابی در بام لند چیتگر

بازی فوتبال حبابی را در مجموعه تفریحی بام لند به شما پیشنهاد می‌دهیم. این بازی گروهی و مفرح را می‌توانید با دوستان یا خانواده‌تان انجام دهید. در تیم های ۶ نفره بازی و یک روز سرشار از هیجان را تجربه کنید. نگران هم نباشید، تمام تجهیزات کامل همراه با لباس در اختیار نفرات قرار می‌گیرد.

آدرس: شهرک گلستان، میدان موج، بلوار موج، روبروی تالار مروارید، مجموعه تفریحی ورزشی دریاچه (نرسیده به بام لند)

آنچه باید بدانید

  1. کارت‌خوان: دارد
  • مخاطب: آقایان و بانوان
  • محدودیت قد: حداقل قد ۱۱۵ سانتی متر
  • مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه
  • لوازم بازی: کفش مناسب همراه داشته باشید، زانوبند در مجموعه ارائه می‌شود. مجموعه دارای دوش و رختکن مجزا است و کلاه و توپ ارائه می‌شود.
  • بازی به صورت ۳ به ۳ و در مجموع ۶ نفره برگزار می‌شود
  • در ازای هر ۲ نفر اضافی نسبت به تعداد مجاز نفرات برای بازی، ۱۰ دقیقه به مدت زمان بازی اضافه می‌شود.
  • اولین مجموعه شهر بادی در ایران
  • مجموعه در فضای باز است

خاطره انگیز

کجا فوتبال حبابی بازی کنیم؟

  •  ولنجک

آدرس: ولنجک، بلوار دانشجو، میدان یاسمن، ضلع شرقی میدان، باشگاه ولنجک

  • شمال تهران

آدرس: ستاری شمال، چهارراه مخبری، ایران زمین شمالی، خیابان غروب، مجتمع بهان(پشت دیوان عدالت اداری)

  •  فرمانیه

آدرس: تهران، خیابان ابوذر

  •  بام لند

آدرس: شهرک گلستان، میدان موج، بلوار موج، روبروی تالار مروارید، مجموعه تفریحی ورزشی دریاچه چیتگر. بام لند

  •  غرب صادقیه

آدرس: پونک ستاری شمال چهارراه مخبری خیابان ایران‌زمین شمالی پشت ساختمان دیوان عدالت اداری کوچه غروی مجتمع آموزشی بهان

  • مجموعه ورزشی اکسیر (فوتبال حبابی )

آدرس: بلوار ارتش، شهرک نفت، خیابان کنگان، انتهای کوچه کنگان یکم، ضلع شرقی دبیرستان فرزانگان

۲ دیدگاه

  1. دانشی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

    حبابی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

      بلی 🙂 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…