جهانگردی

دریاچه صورتی ، آدامس بادکنکی استرالیا

۱۷
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دانشمندان بر سر علت اصلی صورتی‌رنگ بودن این دریاچه اختلاف‌نظر دارند. اما  به‌طور حتم از مهم‌ترین دلایل رنگ آب این دریاچه، وجود مقدار زیادی نمک است.
دریاچه صورتی

برای طرفداران طبیعت‌گردی روزبه‌روز مکان‌های بیشتر و بیشتری پیدا می‌شود که بتوانند لیست سفرهای خود را تکمیل کنند. مهم نیست که به پارک نزدیک خانه می‌روند یا جنگل‌های انبوه و بکر قاره آفریقا، آن‌ها فقط باید روح خود را همیشه و همیشه شارژ نگه‌ دارند. خوب برای این گردشگران و دیوانه‌ وار عاشق طبیعت‌ها امروز صفحه گردشگری‌مان پیشنهاد ویژه‌ای دارد. دریاچه صورتی هیلیر در جزیره میدل استرالیا. باورتان نمی‌شود، حتماً با مجله دلتا همراه شوید.

استرالیا

دریاچه صورتی کجاست؟

سرزمین‌هایی که هر یک دیدنی و شاهکاری خدادادی را در خود جای‌داده‌اند، مقصدی فوق‌العاده برای جهانگردان است. مانند دریاچه صورتی که آب آن نه به رنگ آبی بلکه واقعاً صورتی‌رنگ است؛ پدیده‌ای نادر که نمونه‌اش را فقط در چند نقطه جهان خواهید یافت.

اگر از بالا به این دریاچه منحصربه‌فرد نگاه کنید چیزی شبیه به آدامسی بادکنکی را خواهید دید. این پدیده فوق‌العاده ۶۰۰ متر طول و ۲۵۰ متر عرض دارد و دورتادورش با شن و ماسه‌های نرم و لطیف پوشانده شده است. دریاچه صورتی استرالیا، کوچک اما باشکوه و زیباست. جنگل‌های انبوه و درختان اُکالیپتوس و کاغذی به رنگ سبز زمردین نیز در شمال دریاچه خودنمایی می‌کنند و منظره‌ای شگفت‌انگیز خلق کرده‌اند.

این دریاچه دقیقاً در میانه میدل آیلند یا جزیره میانی قرار دارد، جزیره‌ای در جنوب غربی استرالیا که اتفاقی در سال ۱۸۰۲ توسط محققی به نام متیو فلیندرز (Matthew Flinders) کشف شد.

آیلند

چرا صورتی؟

دانشمندان حدس می‌زنند دلیل این پدیده، وجود باکتری‌هایی است که در لایه‌های بیرونی نمک‌های دریایی زندگی می‌کنند. دریاچه صورتی مملو از نمک است و خانه‌ای شده برای این نوع باکتری‌ها که اصلاً هم آسیبی به انسان نمی‌رسانند، پس اصلاً نگران نباشید؛ آن‌ها فقط اینجا جمع شده‌اند تا منظره‌ای فوق‌العاده را برای تفریح ما بسازند. زمانی که سطح آب دریاچه صورتی بالاتر است و هر چه درجه حرارت آب بیشتر باشد، رنگ دریاچه هم پررنگ‌تر دیده می‌شود.

ازآنجاکه هنوز دانشمندان بر سر علت اصلی صورتی‌رنگ بودن این دریاچه اختلاف‌نظر دارند، آزمایش‌های گوناگونی روی DNA موجودات داخل این دریاچه صورت می‌گیرد. اما به‌طور حتم از مهم‌ترین دلایل رنگ آب این دریاچه، وجود مقدار زیادی نمک است، این دریاچه ۱۰ برابر آب اقیانوس‌ها نمک دارد.

نمک

تفریح کنیم

 برای سرگرمی گردشگران، تفریحاتی نیز در اطراف این دریاچه صورتی زیبا وجود دارد:

تماشای پرندگان

جزیره میدل آیلند دارای حیات‌وحش بسیار غنی است. این جزیره از زیست‌ بوم‌ های بااهمیت پرندگان در دنیا محسوب می‌شود. همه پرنده‌های موجود در این مکان حفاظت‌شده و تحت نظارت هستند و شکارشان ممنوع است. خوب است بدانید تعداد زیادی از پرنده‌ها نیز به این مکان مهاجرت کرده‌اند به همین سبب جمعیت آن‌ها در فصول مختلف تغییر می‌کند.

گشت و گذار در طبیعت

میدل آیلند طبیعتی فوق‌العاده دارد که باعث شده اکثر گردشگران و مسافران طبیعت‌گرد، این منطقه و دریاچه صورتی را انتخاب کنند. اگر شما هم از دوستداران طبیعت هستید می‌توانید ساعت‌ها در میان طبیعت دیدنی این جزیره قدم زده و لذت ببرید.

طبیعت گردی

شنا

بررسی‌هایی که روی دریاچه صورتی هیلیر انجام‌گرفته، نشان می‌دهد که آب موجود در این مرداب، اصلاً به انسان آسیبی نمی‌رساند پس می‌توانید با خیالی آسوده و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای در آن شنا کنید.

البته گردشگرانی که به دیدار این دریاچه می‌آیند اغلب هدفشان لذت بردن از مناظر طبیعی‌است و کسی نیست که فقط برای شنا و آب‌بازی به دیدار این دریاچه بیاید.

هلیکوپتر سواری

یکی از رایج‌ترین راه‌های رسیدن به دریاچه صورتی استرالیا، استفاده از هلیکوپتر است. پس لذتش را ببرید. با سوارشدن بر هلیکوپترها می‌توانید دریاچه زیبای هیلیر را از زاویه بالا تماشا کنید که خود از جذاب‌ترین تفریحات این ناحیه به‌حساب می‌آید.

پاراگلایدر

با توجه به این که هلیکوپترها گردشگران را برای بازدید از این دریاچه می‌برند. چتربازان حرفه‌ای می‌توانند تجربه پرواز را هم بر فراز این پدیده زیبا امتحان کنند. البته این تفریح مخصوص ورزشکاران و افراد حرفه‌ای است.

پاراگلایدر

قایق و کشتی سواری

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به دریاچه صورتی استرالیا، کشتی و قایق‌سواری در اقیانوس است که همین کار نیز برای گردشگران تفریح جالبی است.

ماهیگیری

به دلیل هم‌جواری این دریاچه فوق‌العاده با اقیانوس، امکان ماهیگیری در اقیانوس هند نیز وجود دارد و می‌تواند یکی از بهترین تفریحات در اطراف دریاچه هیلیر باشد.

بهترین فصل سفر

در تمام فصول سال امکان بازدید از دریاچه هیلیر وجود دارد؛ اما بین ماه‌های خرداد تا اواسط آبان را بهترین زمان برای سفر به دریاچه صورتی هیلیر می‌دانند. از آبان ماه تا فروردین برای بازدید از هیلیر زیاد زمان خوبی نیست زیرا نسیم خنک و هوایی سرد، مزاحم لذت بردنتان از جاذبه های زیبا خواهد شد.

آدامس بادکنکی

حرف آخر

برای سفر به دریاچه صورتی استرالیا خوب است وسایلی را همراه خود داشته باشید. البته لوازمی که نیاز دارید تا حدودی هم به خودتان بستگی دارد. اما یادتان نرود عینک آفتابی، دمپایی و صندل، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی، حوله و برخی داروهای عمومی را همراه خود داشته باشید.

۱۷ دیدگاه

  1. فرهادی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  2. نژادی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۰۲ ب٫ظ

    باید از بالا با پرواز هوایی دید

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      بلی
      در اصل یکی از مقاصد رسیدن به این دریاچه هلیکوپتر هست. کلی هم لذت بخشه 🙂

      پاسخ

  3. آرین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    چقدر قشنگه اینجا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  4. نامجو

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۳۱ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  5. ملکی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۲ ب٫ظ

    خیلی هم زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      خیلی هم سپاس 🙂

      پاسخ

  6. سیامک مودت

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۵۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  7. اهورا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    بسیار زیبااااا عظمت خالق

    پاسخ

  8. اهورا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    بسیار زیبااااا عظمت خالق

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      بلی بسیاااااار 🙂

      پاسخ

  9. جعفری

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…