روغن کنجد ؛ زیبا کننده پوست و مو

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دانه‌های کوچولوی کنجد و روغن آن پوست و موی شما را تقویت می‌کنند؛ پس شما چند قدم تا ملکه زیبایی شدن فاصله دارید؛ با مجله دلتا همراه باشید.
روغن-کنجد

روغن کنجد از دانه‌های کنجد گرفته می‌شود؛ این روغن که غنی از  لینولئیک اسید و اولئیک اسید است، در آسیا بسیار محبوب و پرطرفدار است و به عنوان ملکه روغن‌ها شناخته می‌شود. این ماده مغذی ‌و پر ویتامین، فواید بسیاری برای سلامت بدن به خصوص پوست و مو دارد؛ با مجله دلتا همراه باشید.

کنجد

ویتامین های روغن کنجد

ملکه روغن‌ها در آشپزخانه شما است؛ این روغن حاوی هیچ کربوهیدرات، پروتئین و فیبری نیست. مقدار کلوئین هم در این روغن ۱ % است و ویتامین E موجود در آن هم سلامت پوست و مو را تضمین می‌کند.

خواص روغن کنجد

همانطور که گفتیم این روغن با عنوان ملکه در میان تمام روغن‌های خوراکی از نظر قیمت و کیفیت صدر‌نشین است؛ البته درصد چربی‌های اشباع آن هم به نسبت دیگر روغن‌ها بسیار کمتر است؛ بنابراین شما می‌توانید از این روغن پر‌خاصیت در انواع سالادهای رژیمی، سوپ و چاشنی غذاها استفاده کنید.

سلامت قلب

روغن کنجد غنی از اسیدهای چرب اشباع‌ نشده است و می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند و خطر حمله‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد. این روغن غنی از لستین است و از لخته شدن خون در بدن هم جلوگیری می‌کند.

کاهش فشار خون

این روغن به عنوان یک روغن خوراکی، فشار خون و پراکسیداسیون چربی را کاهش می‌دهد؛ پس با خیال راحت این ماده را در سبد غذایی خودتان بگنجانید.

روغن ضد دیابت

دانه‌های کنجد منبع خوبی از منیزیم و سایر مواد مغذی دیگر هستند. تمام این‌ها با هم می‌توانند باعث کاهش سطح گلوکز خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت شوند. افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، می‌توانند روغن دانه کنجد را برای پخت و پز انتخاب کنند.

کنجد

جلوگیری از پوکی استخوان

دانه‌ای که با شیر برابری می‌کند! دانه کنجد منبع بزرگ کلسیم است که برای سلامت استخوان ضروری است. مصرف مداوم و به اندازه روغن کنجد باعث افزایش تراکم مواد معدنی و سلامت کلی استخوان‌ها می‌شود و در پیشگیری از خشکی مفاصل و پوکی استخوان مخصوصا در سنین میان‌سالی مؤثر است.

درمان کم‌خونی

روغن کنجد مقدار زیادی آهن دارد و به همین دلیل است که این روغن یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کم‌خونی و سایر مشکلات مربوط به کمبود آهن است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

روغن کنجد حاوی منیزیم است. همچنین حاوی یک ترکیب ضد سرطان شناخته‌شده به نام فیتات است. استفاده از این ترکیبات باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده و حتی جلوگیری از بروز آن می‌شود.

کاهش استرس و افسردگی

کنجد حاوی یک آمینو اسید معروف به تیروزین است که مستقیماً با فعالیت سروتونین مرتبط است. سروتونین یک انتقال‌دهنده عصبی است که خلق و خوی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ پس عدم تعادل آن می‌تواند منجر به افسردگی و استرس شود که مصرف این روغن مشکل را حل کرده است.

لاغری-با-روغن-کنجد

لاغری و کاهش وزن

اگر سعی دارید وزن خود را کم کنید، روغن کنجد را به سالاد و رژیم لاغری‌تان اضافه کنید. با این حال، با افزایش مصرف روغن کنجد تضمینی نیست که وزن شما به طور حتم و به میزان قابل توجهی کم شود؛ چون این روغن کالری بالایی دارد؛ پس در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید.

ضد آفتاب طبیعی پوست

روغن کنجد می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند و پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش حفظ کند. این روغن به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، لایه نازکی را روی پوست تشکیل می‌دهد و به ذرات اوزون اجازه نمی‌دهد تا آن را اکسید کنند؛ درنتیجه از این ماده می‌توانید به عنوان یک لوسیون طبیعی ضد آفتاب هم استفاده کنید.

روغن-کنجد-و-تقویت-مو

درمان سفیدی زودرس مو و شوره سر

ماساژ پوست سر و مو با این روغن می‌تواند به جلوگیری از سفید شدن مو و حفظ رنگ طبیعی آن به مدت طولانی کمک کند. در حقیقت، روغن کنجد خاصیت تیره‌کنندگی و درخشندگی دارد.

ماساژ دادن پوست سر با این روغن، هر شب قبل از خواب، به درمان شوره سر کمک می‌کند. همچنین این کار خارش پوست سر را کاهش می‌دهد.

تقویت ابرو با ویتامین  E کنجد

برای پر پشت شدن ابروهای‌تان از روغن کنجد استفاده کنید. ویتامین E موجود در آن برای پر شدن و رشد ابروها مؤثر است.

بنابراین، شما می‌توانید این روغن پرخاصیت و خوشمزه را به عنوان یک چاشنی سالم در انواع غذاها و سالاد‌ها استفاده کنید؛ از ملکه زیبایی به هیچ وجه در آشپزخانه خودتان غافل نشوید!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

  2. شمس

    ۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. صلابت

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…