تعلل عمدی بساز بفروش ها در عرضه واحدهای مسکونی

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، افت قیمت مسکن به شهرهای بزرگ رسیده است و این روند ادامه خواهد داشت.
افت قیمت مسکن

با افت قیمت مسکن در شهرهای بزرگ، هنوز مالکان در برخی مناطق با توجه به افزایش احتمالی قیمت نهاده‌های مسکن، انعطافی در مورد کاهش قیمت‌ها نشان نداده‌اند.

به گزارش مجله دلتا؛ رکود تورمی قیمت مسکن در اوایل سال ۹۷ تا تیرماه سال ۹۸ موجب افزایش صددرصدی قیمت مسکن در برخی مناطق کلانشهرها شد و کاهش ۸۹ درصدی معاملات را در تابستان امسال در پی داشت. اکنون حسام عقبایی در تایید روند نزولی قیمت‌ها و نزدیک شدن قیمت مسکن به قیمت واقعی می‌گوید: دربعضی مناطق تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به‌ عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد، الان به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

در حالی که معاملات مسکن در تهران به کمتر از ۳۰۰۰ مورد در ماه رسیده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد احتمالا تعداد خرید و فروش کمتر از این مقدار نخواهد شد؛ اما کارشناسان معتقدند که قیمت‌ها هنوز به کف نرسیده است، چرا که هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن شهر تهران، ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در هر متر مربع است و عمده خریداران مسکن درپی آپارتمان زیر قیمت هستند.

واکنش بساز بفروش ها به افت قیمت مسکن

با خارج شدن بازار مسکن از نظام عرضه و تقاضا و تغییر اوضاع بازار خرید و فروش به نفع متقاضیان، مشاوران املاک پایتخت می‌گویند: به دلیل پایین آمدن قیمت‌های پیشنهادی و افت قیمت مسکن، بساز و بفروش‌ها از تکمیل ساخت واحدهای مسکونی خودداری می‌کنند. یکی از دلایل این اقدام امید به جهش دوباره قیمت مسکن است تا آن‌ ها بتوانند در زمان مناسب، آپارتمان‌های خود را به بازار عرضه کنند.

انتشار اخبار غیررسمی مبنی بر افزایش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی نیز باعث رفتار عجولانه برخی مالکان واحدهای کلیدنخورده شده است و آن‌ها آگهی خود را به طور موقت از بنگاه‌های املاک خارج کرده‌اند.

با این وجود تعداد انبوهی از آپارتمان‌های خالی، برای فروش عرضه شده و می‌توان در میان آن‌ها بسیاری از آگهی‌های زیر قیمت را مشاهده کرد. هم‌اکنون تعداد بی‌شمار آگهی‌ها هیچ تناسبی با تعداد اندک خریداران ندارد و مشاوران املاک اظهار می‎کنند که نشست‌ها معمولا به دلیل عقب‌نشینی خریداران لغو می‌شود.

یک نظر

  1. بزرگی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    امیداریم بازار به روال عادیش برگرده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…