تکمیل مسکن مهر؛ اولویت دوم دولت

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دو اولویت اجرای پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی ساخت مسکن و تکمیل مسکن مهر در راس اقدامات وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
تکمیل مسکن مهر

وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مشارکتی و همچنین تکمیل مسکن مهر را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه در ادارات کل استان‌ها عنوان کرده است.

به گزارش مجله دلتا به منظور هدفمند کردن فعالیت‌های اجرایی ساخت مسکن و عرضه آن، وزارت راه و شهرسازی، همه مسئولان و مدیران این وزارتخانه را به انجام دادن اقدامات لازم برای سرعت بخشی به عملیات ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ مکلف کرده است، تا این واحدها هرچه سریع‌تر به بازار مسکن عرضه شود.

در شرایطی که براساس مصوبات شورای هماهنگی مسکن، باید تمام مسائل و مشکلاتی که تاکنون منجر به تاخیر در افتتاح واحدهای مسکن مهر شده اعلام و برای رفع آن‌ها اقدام شود؛ به نظر می‌رسد، تکمیل واحدهای مسکن مهر و رفع مشکلات مربوط به آن، به‌عنوان دومین ماموریت دولت بعد از طرح اقدام ملی ساخت مسکن، در فهرست قرار داده شده است.

از بین بردن مغایرت‌های آماری مسکن مهر و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در خرید و فروش مسکن مهر، تعیین مرجع برای اعلام گزارش‌ها و آمارهای مسکن مهر، اقدام برای فروش عرصه مسکن مهر و تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی یا با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد از جمله تکالیف تعیین شده در تکمیل پروژه مسکن مهر است، که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

رفع مشکلات مربوط به خدمات زیربنایی مسکن مهر و اتمام کلیه اقدامات باقی‌مانده از این طرح تا پایان سال ۹۸ نیز از دیگر تاکیدها و مصوبات جدید وزارت راه وشهرسازی است و از این رو ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به ارائه برنامه زمان‌بندی برای اتمام پروژه مسکن مهر، ظرف مدت کمتر از یک هفته موظف شده‌اند. به اعتقاد مدیران ارشد وزارت راه وشهرسازی در مقطع زمانی کنونی عقد تفاهم‌نامه‌های دو و چندجانبه با دستگاه‌های دولتی در خصوص ساخت خانه گره‌گشای بخشی از مشکلات مردم در این حوزه مسکن است.

۲ دیدگاه

  1. نظری

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۴۵ ب٫ظ

    واقعا نیاز جامعه است.

    پاسخ

  2. صلابت

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…