انتخاب بهترین کفپوش آشپزخانه

۴
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به جز کفپوش های سنگی، پارکت، لمینیت و فرش می‌توانید کفپوش های وینیل، چوب پنبه و مشمع را در دکوراسیون آشپزخانه به کار ببرید.
کفپوش آشپزخانه

در انتخاب بهترین کفپوش آشپزخانه گزینه های زیادی پیش رو دارید. سرامیک، لمینیت، پارکت، کاشی، سرامیک و فرش کفپوش هایی هستند که می‌توانید برای این مکان استفاده کنید. اما چند گزینه مناسب تر به شما پیشنهاد می‌دهیم. با مجله دلتا همراه باشید.

فرش

با وجود اینکه فرش در دکوراسیون داخلی ایرانی دارای اهمیت زیادی است و با طرح های زیبا طرفداران پر و پا قرصی دارد، اما انتخاب آن برای کف آشپزخانه مناسب نیست. ممکن است برای پوشاندن کف آشپزخانه که با کفپوش نامناسب پوشانده شده است از فرش استفاده شود. اکثر آشپزخانه های ایرانی با سنگ، کاشی یا سرامیک پوشش داده شده اند. آشپزخانه محل استراحت و نشستن نیست. موقع کار نیاز به راه رفتن و ایستادن دارید، سطح سخت این سه کفپوش باعث اذیت و آسیب زدن به کمر و کف پا می‌شود. برای حل این مشکل تمایل به پهن کردن فرش در کف آشپزخانه افزایش می‌یابد. با اینکه محل رفت و آمد و ایستادن نرم می‌شود اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

روشن است که فرش داخل آشپزخانه در معرض آلودگی ها و رطوبت فراوان قرار می‌گیرد. چنانچه ظرف روغن از دستتان رها شود و روی فرش بریزد، شستن آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و با هربار شستن کیفیت فرش پایین می‌آید. اگر فرش را نشویید و فقط با دستمال آن را پاک کنید تا مدت ها بوی نامطبوع در فضای آشپزخانه می‌پیچد. به این شکل خطر بروز بیماری های پوستی را به جان خریده اید.

به دلیل وجود آب، روغن و سایر مایعات در این محیط، استفاده از پارکت و لمینیت انتخاب درستی نیست. علاوه بر صرف هزینه زیاد، کفپوش چوبی و پارکت نیازمند مراقبت خاص است. در بعضی از مواقع حتی کاری از دست شما برنمی‌آید. خالی شدن کتری آب جوش روی پارکت راه بازگشتی ندارد.

چوب پنبه، دوست محیط زیست

شاید تا کنون نمی‌دانستید به جز سرامیک، پارکت، فرش و سنگ گزینه دیگری پیش رو دارید؛ کفپوش چوب پنبه ای. این کفپوش، از انجام عملیات مختلف روی پوسته درخت بلوط به دست می‌آید. پس از آسیاب شدن این ماده را به صورت ورقه درآورده و در کوره می‌پزند. کفپوش تولید شده از این روش، برای استفاده در خانه ها و اماکن کم تردد مناسب است.

برداشت پوسته از درختان بالای ۲۵ سال عمر و طی یک دهه صورت می‌گیرد. در فرآیند تولید هیچ آسیبی به درختان جوان و نورس وارد نمی‌شود. چوب درختان پس از تراشیدن پوسته توسط دست، دوباره رشد می‌کند و درخت به حیات خود ادامه می‌دهد. بنابراین چوب پنبه را دوست محیط زیست می‌شناسند. کفپوش چوب پنبه ای سطحی لطیف و صاف دارد و دارای رنگ و الگوهای متنوعی است. اگر از کفپوش چوب پنبه ای استفاده می‌کنید باید مراقب آن باشید و وسایل را روی آن نکشید. مراقب چنگال حیوانات خانگی باشید و ظروف داغ را روی آن قرار ندهید.

بهترین کفپوش آشپزخانه

وینیل

کفپوش وینیل (PVC) یکی از بهترین انتخاب ها در دکوراسیون داخلی کل خانه و به ویژه آشپزخانه است. در روند ساخت این کفپوش از ماده ای پلاستیکی به نام پلی وینیل، پی وی سی و فیبر استفاده می‌شود که انعطاف و مقاومت بالایی دارند. اگر زیرکاری کفپوش وینیل به خوبی صورت گرفته باشد، نتیجه کار داشتن سطحی راحت است.

کفپوش PVC را می‌توان به راحتی تعمیر کرد. تایل های آسیب دیده را جدا و بدون آسیب به سایر بخش ها آن را تعویض می‌کنند. اگر کفپوش وینیل را برای آشپزخانه انتخاب کردید، از سایش وسایل پلاستیکی با آن خودداری کنید، زیرا در دراز مدت سبب تغییر رنگ آن خواهد شد.

بهترین کفپوش آشپزخانه

کفپوش مشمع

از جمله شایع ترین کفپوش هایی که در آشپزخانه ها استفاده می‌شود، کفپوش مشمع است. اگر در منزل خود پذیرای کودک و یا سالمندان هستید استفاده از این کفپوش در سراسر خانه توصیه می‌شود. این کفپوش سطحی بسیار نرم دارد و قابل بازیافت است. کفپوش مشمع از اکسیده شدن روغن کتان و سرد شدن با رزین و آرد چوب ساخته می‌شود. تنوع رنگ بالایی دارد و به هنگام تجزیه شدن آلودگی تولید نمی‌کند. این کفپوش به راحتی، با چسب به کف زمین چسبانده می‌شود. اگر کفپوش را در خانه استفاده می‌کنید، مراقب پاره شدن آن باشید.

بهترین کفپوش آشپزخانه

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۰:۴۷ ق٫ظ

    کاش زودتر میدونستم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      🙂

      پاسخ

  2. روحی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ب٫ظ

    خیلی مفید بود راهنماییتون باز هم مطالبی از این دست در مورد دکوراسیون خانه بنویسید ممنون

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      سلام. ممنون از اینکه با ما همراهی می‌کنید. حتما .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…