ترفند های زیبایی و تقویت ابرو

۱
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ویتامین، قرص ال دی یا درمان خانگی؟! شما کدام راه را برای زیبایی و تقویت ابروهای خودتان انتخاب می‌کنید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

شاید در نگاه اول این قسمت از صورت یعنی ابرو ها بسیار ناچیز به نظر برسند اما واقعا اینطور نیست؛ ابروها، هویت چشم‌ها و حتی مو های شما هستند؛ پس رسیدگی به آنها قطعا باعث زیبایی و جذابیت بیشتر صورت شما خواهد شد.

بسیاری از افراد از کم پشت بودن ابرو و حتی ریزش آنها گلایه می‌کنند و این مسئله اعتماد به نفس‌شان را کم کرده است؛ ریزش ابرو در بیشتر آنها به قدری است که هیچ ترفند آرایشی هم نمی‌تواند به زیبایی‎شان کمک کند؛ راه حل چیست؟ با مجله دلتا همراه باشید.

ابرو

مدت زمان رشد ابرو چقدر است؟

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجددا” شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر و رشد موهای آن سریع‌تر شوند، در این مواقع، استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها علت کم پشت شدن ابرو را مشخص کنیم؛ مسائل ژنتیکی، بیماری خاص یا…

علت ریزش ابرو

چرا ابروها کم‌پشت می‌شوند؟ بالا رفتن سن، بیماری‌های خاص، وسایل آرایشی فاسد، شیمی‌درمانی، بارداری، استرس و کمبود ویتامین باعث این مشکل می‌شود و اگر این مسئله کنترل و درمان نشود، کار به کچلی ابرو خواهد کشید.

ارتباط ابرو با بیماری ها

بیماری‌های مختلف می‌تواند سطح و تعادل هورمون‌های بدن را به هم بریزد و همین مسئله ممکن است بر رشد مو و ابروی شما اثر منفی بگذارد.

آهن و غده تیروئید

مراقب میزان آهن بدن‌تان باشید؛ با انجام آزمایش خون میزان آهن و کارکرد غده تیروئید خود را چک کنید؛ چون مثلا کم کار شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود. همچنین آهن در فرایند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اکسیژن عنصر مهمی است که به رشد موها کمک می‌کند؛ بنابراین، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آن می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

رشد-ابرو

 تقویت ابرو با درمان خانگی

گاهی وقت‌ها، تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که برای زیباتر شدن سری به آشپزخانه بزنید و از مواد طبیعی برای رسیدن به جذابیت بیشتر استفاده کنید؛ مثلا مصرف این خوراکی‌ها و روغن‌ها باعث رشد و تقویت ابروی شما می‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون مواد مغذی لازم را برای رشد مو و به خصوص ابرو‌ های شما دارد؛ می‌توانید چند قطره روغن زیتون را به ابرو های خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن آن نیز کمک زیادی می‌کند. برای استفاده از آن، چند قطره از روغن نارگیل را به ابرو های خود بمالید و ماساژ دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از مؤثرترین راه‌های تقویت و رشد ابرو است. این روغن حاوی پروتئین، ویتامین‌ها، اسید های چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها است که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و باعث رشد موهای ابرو می‌شود.

روغن جوجوبا

گاهی اوقات، فولیکول‌های مو و ابرو، برای رشد بیشتر تلاش می‌کنند اما انسداد در منافذ پوست راه رشد آن‌ها را می‌بندد؛ اینجا زمانی است که روغن جوجوبا به کمک ما می‌آید؛ پس برای از بین بردن چنین موانعی، از روغن جوجوبا استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با روغن جوجوبا “روغن جوجوبا ؛ سرم طبیعی تقویت پوست و مو” را مطالعه کنید.

لیمو ترش

لیمو ابرو های‌ شما را براق می‌کند و می‌تواند برای رشد مو های ابرو و ضخیم‌تر شدن تار های آنها مفید باشد. لیمو‌ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد مو های ابرو را بالاتر می‌برد.

تخم مرغ

این ماده فقط چاشنی غذاها یا سالاد و حتی فقط پای ثابت صبحانه ایرانی‌ها نیست؛ با مصرف این ماده می‌توانید پوست و موی زیباتری داشته باشید.

موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده‌اند و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است؛ بنابراین، این ماده می‌تواند به بهبود سلامت موهای ابرو کمک کرده و ابرو های شما را ضخیم کند.

آلوئه ورا

آلوئه‌ورا  آنزیم‌ها و خواص مرطوب‌کنندگی دارد که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به این صورت ابروهای شما سریع‌تر رشد کرده و ضخیم‌تر می‌شوند.

آب پیاز

آب پیاز باعث رشد سریع‌تر ابرو می‌شود. آب پیاز ماده مغذی گوگرد دارد که بافت‌های کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را بهبود می‌بخشد و فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند، درواقع پیاز و آب آن به زیبایی و درخشندگی پوست و مو کمک زیادی می‌کند.

ویتامین E

همانطور که گفته شد، کمبود ویتامین می‌تواند آسیب های زیادی به پوست و موی ما وارد کند؛ از طرفی استفاده از مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند در رشد و تقویت آن‌ها موثر باشد. یکی از این ویتامین‌ها که برای تقویت ابرو تاثیر دارد؛ ویتامین E‌ است؛ بنابراین، دو بار در روز یک عدد کپسول ویتامین E را بشکنید و چند قطره از روغن آن را روی ابرو های خود بمالید.

آرایش-ابرو

رشد سریع ابرو با این ترفندهای آرایشی

گاهی وقت‌ها، رعایت نکردن ریزترین نکات آرایشی هم می‌تواند باعث ریزش و عدم رشد کافی ابرو شود؛ پس اگر به آرایشگاه می‌روید، حتما این نکات را در نظر داشته باشید.

به ابروهای خود وازلین بزنید

وازلین یک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی است و قدرت مرطوب‌کنندگی آن لایه‌های پوستی آسیب‌دیده مو را به دلیل خشکی و اگزما ترمیم می‌کند ولی این ماده فقط برای حفاظت از پوست مفید نیست بلکه یک مرطوب‌کننده مناسب برای ابرو‌ها نیز به حساب می‌آید ؛ مصرف وازلین به افزایش سرعت رشد و تقویت ابرو ها کمک می‎کند.

تقویت و رشد موی ابرو با قرص ال دی

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان خانم‌ها خیلی رواج پیدا کرده است؛ این است که از قرص‌های ضد بارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی ابرو استفاده می‌کنند.

برخی از خانم‌ها قرص‌های ضد بارداری را خرد می‌کنند و به صورت پودر در می‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهای‌شان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضد بارداری در سلامت و زیبایی موهای بدن است؛ به کارگیری این روش موجب رشد مجدد موها  یا ابروها نمی‌شود.

ترمیم ابرو

چند نکته‌ مهم دیگر

  • سعی کنید فولیکول‌های زیر موهای ابرو‌ی خود را روزانه با حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید.
  • از برداشتن مداوم ابروها پرهیز کنید.
  • بیش از حد از لوازم آرایشی ابرو استفاده نکنید.
  • وقتی از مداد ابرو استفاده می‌کنید، آن را بیش از حد روی ابروها فشار ندهید.
  • از تیغ زدن یا موم انداختن ابرو خودداری کنید.
  • از زیاد برداشتن ابرو با موچین و نازک کردن آنها بپرهیزید.

بنابراین، اگر ابرو های کم‌پشتی دارید، حتما لازم نیست که به آرایشگاه بروید، با مطالبی که در این مقاله یاد گرفته‌اید هم می‌توانید آرایشگر زیبایی خود باشید.

یک نظر

  1. زهره

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۱ ب٫ظ

    ممنون خیلی خوب بود من از دستورات چاقی صورت استفاده خواهم کرد و همینطور مواردی که برای ابرو گفته شده بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…