جدال آپارتمان نوساز و میانسال در بازار مسکن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاوران املاک می‌گویند در دو ماه گذشته به دلیل عقب‌نشینی مالکان از عرضه ملک خود به بنگاه‌های معاملاتی، حجم آپارتمان‌ های نوساز و تازه‌ساز بازار کاهش پیدا کرده است.
آپارتمان نوساز

به علل مختلف بازار آپارتمان نوساز از رونق دور شده است. متراژ بالا و قیمت زیاد پیشنهادی مالکان دو عامل اصلی گرایش متقاضیان به واحدهای چند سال ساخت است. در ادامه این گزارش با مجله دلتا همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا، وضعیت بازار مسکن در هفته‌های اخیر فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. با کاهش اسمی قیمت مسکن، مالکان خانه‌های نوساز و کلیدنخورده، فروش ملک خود را به شرایط بهتری موکول کرده‌اند که البته شرایط بهتر از نظر آن‌ها، افزایش مجدد قیمت مسکن است.

این عقب‌نشینی محسوس، جا را برای عرضه واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵ سال باز کرده است. پیش از این، تصور می‌شد که کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق پایتخت به‌صورت مقطعی رخ داده است و سازندگان و فروشندگان به امید افزایش دوباره قیمت مسکن پای میز معامله نمی‌آمدند، اما اکنون ثبات نسبی قیمت‌ها اندکی معادلات را به هم ریخته است و مالکان املاک نوساز ترجیح می‌دهند تا با تکان دوباره قیمت‌ها عرضه واحدهای خود را به بنگاه‌ها  در زمان بهتری انجام دهند.

قیمت پیشنهادی اغلب این واحدها از سطح مورد انتظار متقاضیان مسکن بیشتر است و فروشندگان آپارتمان نوساز همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی بالای خود در شرایطی که روند کاهش قیمت مسکن آغاز شده، اصرار دارند؛ از این رو طی دو ماه گذشته، تعداد آگهی‌های عرضه شده به بنگاه‌های املاک به ویژه در گروه‌های سنی نوساز و کمتر از ۱۰ سال کاهش پیدا کرده است.

افزایش سقف تسهیلات؛ توقف عرضه آپارتمان نوساز

در عین حال، انتشار خبر افزایش سقف سنی ساختمان‌ها در دستورالعمل تسهیلات خرید مسکن که از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش پیدا کرد سبب شد تا بخشی از مالکان خانه‌های با عمر بیش از ۲۰ سال نیز به عرضه واحد مسکونی خود در بازار اقدام کنند. مشاوران املاک می‎گویند هم اکنون بخشی از مالکان واحدهای مسکونی که خواهان تبدیل به احسن ملک خود هستند اقدام به عرضه آپارتمان چند سال ساخت خود در بازار کرده‌اند و کمبود عرضه آپارتمان نوساز در بازار حس می‌شود.

یک نظر

  1. درویش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…