انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه زیبا، روح را زنده می‌سازد و بر دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار می‎گذارد. بررسی رنگ های زرد، آبی، قرمز و سفید برای کابینت آشپزخانه انتخاب امروز ما هستند.
رنگ کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه و رنگ کابینت ها نشان دهنده هویت فضای آشپزخانه است. در گذشته آشپزخانه ها فضایی مجزا از سایر بخش های خانه بودند. اما در سبک زندگی مدرن، آشپزخانه ها بدون دیوار و در ارتباط با نشیمن و پذیرایی ساخته می‌شوند. بنابراین دکوراسیون داخلی آشپزخانه علاوه بر اینکه بر محیط آشپزخانه تاثیر می‌گذارد، تمام دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کابینت بخشی عظیمی از دیوارهای آشپزخانه را می‌پوشاند. انتخاب رنگ، طرح و جنس کابینت بسیار مهم است. در این بخش از مجله دلتا در مورد انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه از بین رنگ های اصلی و سفید سخن می‎گوییم  و در آینده سراغ سایر رنگ ها خواهیم رفت. با ما همراه شوید.

رنگ کابینت آشپزخانه

کابینت آتشین

با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون و ویژگی رنگ قرمز بهترین جایی که می‌توان از این رنگ استفاده  کرد، آشپزخانه، رستوران و سالن غذاخوری است. این رنگ اصلی، یادآور آتش و غروب خورشید، رنگی گرم و اشتها آور است. رنگ قرمز تپش قلب را افزایش می‌دهد. استفاده از رنگ قرمز برای کابینت، آشپزخانه را به فضایی انرژی بخش و زیبا تبدیل می‌کند. رنگ های گرم، از جمله قرمز، کابینت ها را نزدیک تر از جای اصلی خود نشان می‌دهند بنابراین از این رنگ در آشپزخانه های بزرگ استفاده کنید و برای آشپزخانه های کوچک این رنگ را در کنار سایه های خنثی مانند سفید و طوسی به کار ببرید.

استفاده از رنگ قرمز به تنهایی، باعث می‌شود فضا یکنواخت به نظر برسد. رنگ قرمز در ابعاد بزرگ، خشم و بی قراری را به محیط القا می‌کند. بنابراین برای ایجاد تناسب و تعادل دمای بصری محیط، بهتر است از کاشی های بین کابینتی ساده، به رنگ سفید یا آبی کم رنگ استفاده کنید.

رنگ کابینت آشپزخانه

دریا در آشپزخانه

رنگ بعدی که آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، رنگ آبی است. رنگ آبی، دریا و آسمان را در ذهن تداعی می‌کند و حسی از وجود طبیعت در خانه با دکوراسیون آبی جریان دارد. آرامش، ثبات و خنکی احساساتی هستند که با وجود رنگ آبی در فضا ایجاد می‌شوند. رنگ آبی نور را بازتاب می‌دهد و به این صورت باعث می‌شود آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. رنگ آبی، رنگی سردی و ممکن است استفاده آن برای تمام کابینت ها در طولانی مدت سرما را به ذهن منتقل کند و سبب افسردگی شود. پیشنهاد ما این است که یکی از رنگ های خانواده گرم به دکوراسیون اضافه شود. برای مثال دیواری را به عنوان دیوار آکسان برگزینید و کاشی های کرم یا صورتی را برای آن انتخاب کنید.

رنگ کابینت آشپزخانه

طلوع خورشید

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون باعث شادی و افزایش حافظه می‌شود. چه بهتر که از این رنگ در قلب خانه استفاده کنید و با ذات گرم این رنگِ خورشیدی محیطی گرم داشته باشید. برای انتخاب رنگ کابینت در آشپزخانه های کوچک، رنگ زرد را به شما توصیه می‌کنیم. این رنگ با بازتاب نور طبیعی، قدرتی دو برابر به نورِ دریافتی می‌بخشد. هم چنین اگر نورپردازی به خوبی صورت گرفته باشد، نگران عدم تعادل دمای دیداری نخواهید بود. می‌توانید از نورهای سفید و مهتابی استفاده کنید تا در کنار گرمای رنگ زرد هماهنگی دلنشین بر محیط حاکم شود. قهوه ای و سفید، ترکیب رنگ مناسبی را به وجود می‌آورند.

رنگ کابینت آشپزخانه

برفِ سفید

می‌رسیم به رنگ خنثیِ دوست داشتنی و آرام؛ سفید. رنگ سفید در تمام سبک های دکوراسیون از جمله کلاسیک، مینیمال، سنتی و مدرن جایگاه ویژه ای دارد. پاکی، روشنی، آرامش و لبخند با رنگ سفید وارد آشپزخانه شده و هیچ وقت خارج نمی‌شود. از رنگ سفید روی دیوار و کابینت استفاده کنید. برای اینکه دچار یکنواختی نشوید از عناصر طراحی داخلی کمک بگیرید؛ دسته های کابینت یا یکی دو وسیله دیگر را به رنگ تیره انتخاب و کنتراست ایجاد کنید. رنگ های خنثی با تمام رنگ ها سازگاری دارند و می‌توانید رگه هایی از هر رنگی که می‌پسندید به دکوراسیون اضافه کنید.

این رنگ ها را در دکوراسیون آشپزخانه به کار گیرید و با خلاقیت خود فضایی زیبا بسازید. مطالب دکوراسیون داخلی را دنبال کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

یک نظر

  1. ثامن

    ۳ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…