تهران گردی

بام تهران کجاست ؟

۶
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر اهل پیاده روی نیستید می توانید از توچال تا بام تهران را با اتوبوس های برقی بروید. در این مسیر، باشگاه تیراندازی و بیلیارد توچال، پارک‌های کوچک و بزرگ، و... وجود دارد.
بام تهران

در بالاترین نقطه خیابان ولنجک، در معروف‌ترین بخش  منطقه توچال، همان‌جا نزدیک به ماه، بام تهران قرار دارد. جاذبه‌ای که کمی مانده دستت را دراز کنی و ستاره‌ها را در مشتت بگیری. دید فوق‌العاده زیبایی از پایتخت به شما می‌دهد؛ آب‌وهوای خوش و محیطی دل‌چسب دارد و سکوتش زبانزد خاص و عام است. محبوب تهرانی‌هاست، اما دل مسافران و تهران‌گردهای دیگر شهرها را هم برده. بیایید با صفحه گردشگری مجله دلتا در شب‌گردی‌های بام تهران سهیم شویم.

بام تهران مختصر و مفید

چه سر شب باشد، چه نیمه‌شب و چه دم‌صبح باشد و چه تنگ غروب باز هم صندلی‌های چیده شده دورتادور محوطه پر است از حضور  مردم، فضای دل‌نشینی که به راه زیاد پیمود‌ن تا به آن رسیدنش می‌ارزد. رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز در بام تهران هستند  که اگر طرفدار خوشمزه گردی باشید، اصلاً خوابتان نخواهد گرفت. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و … آنجا را برایتان هیجان‌انگیزتر می‌کند.

توچال

مسیر تندرستی

برای اینکه به بام تهران برسیم، باید مسیری را از ورودی مجموعه تفریحی توچال و منطقه ولنجک تا خود بام طی کنیم؛ مسیری کوهستانی که به‌عنوان مسیر تندرستی شناخته می‌شود و پیاده‌روی در آن یکی از تفریحات توچال است. در طول این مسیر، باشگاه تیراندازی و بیلیارد توچال، پارک‌های کوچک و بزرگ، ایستگاه زیپ لاین توچال، کیوب کلاب توچال، آبشار و تعدادی کافه قرارگرفته است. اگر هم دوست دارید تا مستقیم و بدون پیاده‌روی به بام تهران برسید نگران نباشید، ماشین برقی و مینی‌بوس برقی در ابتدای ورودی توچال قرار دارد که با پرداخت هزینه شما را به‌سرعت به بام تهران می‌رساند.

مسیر تندرستی

تماشای پایتخت از فراز

اصلی‌ترین، جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت  بام تهران که خیلی‌ها با آن خاطره دارند، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای است که از بام می‌توان به تمام پایتخت داشت. منظره بی‌نظیر شهر که در دامنه کوه تا دشت‌های اطراف کشیده شده و در روزهایی که هوای تهران تمیز است، با جزئیات فراوان مقابل چشمان شما گسترده می‌شود. اینجا می‌توانید تا ساعت‌ها از تماشای تهران لذت ببرید و در سکوت و آرامش جذابی که اینجا موج می‌زند غرق شوید.

چشم انداز بام

پرش آزاد توچال

در اینجا انواع جامپینگ انجام می شود، بگ جامپینگ یا بانجی جامپینگ که می توانید کلی لذت ببرید. ارتفاع کلی دکل پرش آزاد ۲۸ متر است و سکوهایی با ارتفاع‌های مختلف این دکل را به قسمت‌هایی تقسیم‌بندی کرده‌است. پرش اول از ارتفاع ۶ متری انجام می‌شود و فقط از سکوی اول امکان‌پذیر است. پس‌ازاینکه توانستید تاییدیه مربی در پرش اول را به دست آورید، می‌توانید از سکوهای بالاتر خود را به پایین پرت کنید. همچنین پرش از ارتفاع بالای ۱۲ متر همراه با آموزش است.

رده سنی مجاز برای پرش ۵ تا ۶۰ سال بوده و وزن مجاز ۱۱۰ کیلوگرم است. شرایط بدنی مجاز هم نداشتن مشکل قلبی و دیسک کمر. نداشتن پلاتین در قوزک پا، فشار خون، یا هر بیماری که هیجان موجب تحریک آن شود. از پرش افراد زیر ۱۴ سال بدون حضور والدین جلوگیری می‌شود.

بانجی جامپینگ

طولانی ترین سورتمه ایران

سورتمه توچال به‌عنوان طولانی‌ترین سورتمه ایران شناخته می‌شود.این سورتمه ۱۴۲۰ متر طول دارد و سواری با آن هیجان زیادی را به شما وارد خواهد کرد. هنگام سواری این سورتمه، حواس‎تان باشد که لبخند بر لب داشته باشید، چراکه دوربین مخصوص سورتمه از شما در حین سواری عکس می‌گیرد. در انتهای مسیر، مسئولان این سورتمه عکس را به شما نمایش خواهند دارد و در صورت تمایل می‌توانید آن را بخرید. سورتمه توچال، طولانی‌ترین خط سورتمه در کشور را دارد.

سورتمه بام

خوشمزه گردی در بام

فودکورت توچال در بام تهران قرار دارد و این موضوع، بام را به منطقه‌ای پر از ایستگاه‌های خوشمزه گردی تبدیل کرده است. فقط کافی‌است رژیم غذایی‎تان را فراموش کنید تا لذتش را ببرید. در کنار این فودکورت، وجود چند کافه و بوفه در بخش‌های مختلف بام تهران، گزینه‌های شما را برای انتخاب غذاهای مختلف افزایش می‎دهد

خوشمزه گردی

وی آر سیمولیشن

وی آر سیمولیشن در انتهای جاده سلامتی محوطه بام تهران قرار گرفته است. چند متر آن‌طرف تر از سینما ۵ بعدی تفریحی دیگر در بام.  سینما ۵ بعدی توچال، یکی از بهترین سینماهای ۵ بعدی در سطح شهر تهران است. در مجموعه واقعیت مجازی (VR) توچال هم می‌توانید از انواع و اقسام بازی‌های هیجان‌انگیز روز دنیا، و انواع بازی‌های واقعیت مجازی لذت ببرید. همچنین می‌توانید به تماشای انواع فیلم‌های سه‌بعدی مناطق مختلف دنیا یا فیلم‌های ترسناک سه‌بعدی بنشینید.

وی آر سیموشن

۶ دیدگاه

  1. نامجو

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۴۹ ب٫ظ

    خوش میگذره

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  2. سیروان

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    عالی بود ??

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۱۷ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    با حاله

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

      بله بسیار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…