موخوره قابل درمان است؟!

۱
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خداحافظی با موخوره با این روش‌های خانگی؛ فقط کافی است سری به آشپزخانه خود بزنید تا زیباتر شوید؛ البته مجله دلتا هم شما را همراهی می‌کند.
درمان موخوره

موخوره هم یک بیماری است؛ که نشان می‌دهد حال موهای شما بد است و نیاز به درمان دارند؛ البته با روش‌های خانگی و کمک گرفتن از طب سنتی این بیماری تا حدودی قابل کنترل و درمان است؛ اما در کنار آن رعایت سلامت و بهداشت فردی به خصوص در بیماری‌ها و مسائل مربوط به مو بسیار مهم است؛ این بار مجله دلتا به زیبایی مو های شما فکر می‌کند؛ با ما همراه باشید.

درمان

موخوره چیست؟

یکی از دشمنان اصلی مو‌ های بسیاری از خانم‌ها، موخوره‌ است. داشتن موی سالم، مستلزم حفظ و تعادل رطوبت و پروتئین در مو است. کمبود پروتئین سبب ریش ریش شدن مو و کش آمدن آن و کمبود رطوبت باعث شکنندگی مو‌ ها و در نهایت ایجاد موخوره می‌شود.

در واقع، موخوره یا دو شاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی، حرارت یا آسیب شیمیایی ایجاد می‌شود و در میان خانم‌ها شایع‌تر است. به این ترتیب، لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌رود؛ در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود.

علت موخوره

علت موخوره 

علت موخوره زیاد آرایشگاه رفتن خانم‌ها است! این یک طنز تلخ اما واقعی است؛ استفاده بیش از حد از رنگ مو، دکلره و مواد شیمیایی، کوتاه نکردن موها به خصوص نوک آن‌ها، شامپو های اسیدی یا قلیایی، فر دائمی، استفاده مکرر از اتو مو، سشوار و بابلیس می‌تواند سلامت مو های شما را به خطر اندازد؛ این یعنی خداحافظی با مو های سالم و درخشان!

حتی شانه کردن بیش از حد موها هم می‎تواند باعث ریزش مو یا این مسئله شود البته موهای خشک یا خیلی چرب بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

 

خداحافظی با موخوره شدید

زیبایی فقط به معنی رسیدگی به ظاهر، پوست و آرایش صورت شما نیست؛ زیبایی گاهی یعنی رسیدگی به کوچک‌ترین عضو نازک و شکننده بدن؛ یعنی دقیقا نوک مو های شما! برای خداحافظی همیشگی با موخوره این روش‌ها را فراموش نکنید:

  • هر دو روز یک بار مو های‌تان را بشویید.
  • مو های‌تان را درست و هوشمندانه برس بزنید.
  • فقط به پوست سرتان شامپو بزنید.
  • به نوک مو های‌تان نرم‌کننده بزنید.
  • هنگام خشک کردن با حوله به مو های‌تان چنگ نزنید.
  • از سشوار و اتوی مو درست استفاده کنید.
  • برای درمان موخوره اصلاح مو ها را فراموش نکنید.

 آیا بیماری ها هم ممکن است باعث موخوره شوند؟

با توجه به تحقیقات دانشمندان، بیماری‌های داخلی هم ممکن است که باعث ایجاد موخوره شوند؛ به عنوان مثال اگر شخصی حرارت زیاد کبد، یبوست یا پوست خشک داشته باشد، زمینه ابتلا به موخوره در این فرد بسیار بالا می‌رود.

چنین شخصی قبل از اقدام به درمان‌های شیمیایی یا طبیعی باید بیماری‌های مربوط به معده و کبد خود را درمان کند؛ به طور قطع استفاده از روغن‌های طبیعی یا لوسیون‌ها روی این افراد بیمار نسبت به فرد عادی که موخوره دارد، نتیجه و جواب دلخواه را نخواهد داد.

درمان خانگی

 

درمان خانگی موخوره

 باز هم طبیعت و نعمت‌های موجود در آن به کمک مو های شما می‌آید؛ پس اگر این روش‌های طبیعی و خانگی موخوره شما را درمان کرد، یادتان باشد که شما این زیبایی را مدیون طبیعت هستید.

 سرکه سیب

یکی از روش‌های ساده برای از درمان موخوره، استفاده از سرکه سیب است. استفاده از این ماده مغذی، سبب متعادل شدن میزان تولید چربی در پوست سر می‌شود. علاوه بر آن، آلودگی‌های باقی مانده روی سر را از بین می‌برد و ساقه مو‌ ها را تقویت می‌کند.

برای استفاده از این عصاره جادویی فقط کافی است تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب مخلوط کنید. محلول را کنار گذاشته و مو‌ های خود را به صورت طبیعی و روتین همیشگی خود بشویید و به آن نرم‌کننده بزنید؛ پس از اینکه نرم‌کننده را از مو‌ های خود پاک کردید، محلول تهیه‌شده را به مو‌ های خود بمالید؛ از این ترکیب می‌توانید ۱ تا ۲ مرتبه در ماه استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا

یک معجون معجزه‌گر به نام ژل آلوئه‌ورا! این ماده خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی دارد و از این رو به سلامت مو کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر آن، این ماده سبب نرمی، لطافت و تغذیه مو‌ ها می‌شود. برای استفاده از این ماده فقط کافی است مو‌ های خود را بشویید و به آن نرم‌کننده بزنید؛ سپس ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا به مو‌ ها و پوست سرتان بمالید و بگذارید این ماده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس آن را بشویید.

سس

سس مایونز

مایونز حاوی اسید ‌های چرب است که باعث می‌شود مو‌های شما تغذیه مناسبی داشته باشند. همچنین شما می‌توانید مایونز را به عنوان یکی از بهترین نرم‌کننده‌ های مو استفاده کنید. برای درمان موخوره این ماده را به نوک مو های‌تان آغشته کنید؛ زیرا نوک مو ها اصلی‌ترین محل تجمع موخوره هستند.

وازلین

استفاده از وازلین سبب حفظ رطوبت مو‌ های شما و جلوگیری از شاخه شاخه شدن آن‌ها و به وجود آمدن موخوره و همچنین از بین بردن آن می‌شود. علاوه بر آن، این ماده سبب نرم شدن مو شده و وزی و حالت نامناسب مو را از بین می‌برد.

روغن

روغن‌های طبیعی

روغن‌های طبیعی مختلفی وجود دارند که می‌توانند سبب از بین رفتن موخوره‌ شوند. از میان این روغن‌ها می‌توان به روغن زیتون، آرگان، هسته انگور، کرچک، جوجوبا و روغن نارگیل اشاره کرد. شما می‌توانید هر کدام از این روغن‌ها را به نوک مو های خود آغشته کنید تا علاوه بر نرمی و درخشندگی این بیماری را هم برطرف کنند.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سبب کاهش و همچنین جلوگیری از آسیب مو‌ ها خواهد شد. استفاده از چای سبز کیسه‌ای باعث می‌شود، موخوره و وزی مو از بین برود و مو ها نرم و درخشان شوند. شما می‌توانید هر روز مو های خود را با چای سبز دم‌کرده بشویید.

آب پیاز و عسل

آب پیاز هم می‌تواند سبب تقویت ساقه مو‌ ها و افزایش رشد آن‌ها و همچنین تقویت فولیکول‌های مو شود. برای افزایش بازدهی می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب پیاز اضافه کنید. معجون تهیه‌شده را روی پوست سر و قسمت‌های پایینی مو های‌تان بمالید؛ بگذارید ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و در نهایت با شامپوی ملایم و غیر سولفاته آن را بشویید و نرم‌کننده استفاده کنید.

ماء الشعیر

ماء‌الشعیر را می‌توان به عنوان یکی از مؤثر‌ترین روش‌های ممکن برای درمان موخوره دانست. استفاده از این ماده، مقادیر مناسبی از شکر و پروتئین را به فولیکول‌های آسیب‌دیده مو می‌رساند. علاوه بر آن، ماء‌الشعیر یک نرم‌کننده بسیار خوب به حساب می‌آید و در ضمن حجم مو‌ها و درخشندگی آن‌ها را بیشتر می‌کند. برای استفاده از این نوشیدنی، مقداری از آن را در یک بطری اسپری بریزید و استفاده کنید.

حنا

حنا

حنا خواص بی‌نظیری در از بین بردن موخوره دارد. همچنین استفاده از این ماده طبیعی سبب نرم شدن و درخشندگی مو‌ های شما می‌شود. برای استفاده از این ماده، یک تا ۲ قاشق غذاخوری حنا را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد؛ سپس مو‌ های خود را بشویید و در نهایت این ترکیب را به مو‌ های خود بمالید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی سر باقی بماند و در نهایت با آب بشویید.

این همه راه طبیعی و مفید برای خداحافظی با موخوره! البته این به این معنی نیست که تا موهای‌تان کمی جان گرفت و به اصطلاح نفس کشید؛ دوباره همه چیز را فراموش کنید و صبح تا شب خودتان را با صرف هزینه‌های هنگفت در آرایشگاه بگذرانید؛ یادتان باشد که در هیچ کاری افراط و تفریط نداشته باشید؛ به خصوص اگر این کار مربوط به زیبایی شما باشد!

یک نظر

  1. mrn

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…