ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

۶
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده و جلوه زیبایی در خانه ایجاد کنید. برای مثال آبی انتخاب مناسبی برای انتخاب به عنوان رنگ غالب است، در کنار آن میتوان از زرد و صورتی برای ایجاد کنتراست بهره گرفت.
ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

با شناخت عناصر طراحی داخلی و خلاقیت خود بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد و با تکیه بر سلیقه خود منزلی خاص و شیک داشته باشید. این بار در مجله دلتا سراغ طراحی داخلی اتاق خواب رفته‌ایم. برای داشتن اتاق خوابی آرامش بخش و زیبا از ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب های زیر الهام بگیرید. با ما همراه شوید.

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب و الگوهای مدرن

سفید رنگی خنثی و انتخاب مناسبی برای ترکیب با رنگ های زرد و صورتی است. یک روتختی به رنگ آبی مایل به نقره ای، دمای اتاق را با طبع سردش متعادل می‌کند. سایه های آبی، مکملِ رنگ های زرد است. با شناخت رنگ ها، رنگ مکمل را به درستی انتخاب و کنتراست را به فضا اضافه کنید. صورتی گچیِ به کار برده شده در این اتاق با ویژگی تسکین دهندگی، تحرکات دیداری ایجاد شده از رنگ های دیگر را آرام می‌سازد. نکته کلیدی و جذاب استفاده از الگو و فرم مدرن روی کوسن و دیوار است که یکنواختی را از بین می‌برد.

رنگ زرد و آبی در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق دنج

ایجاد کنتراست روی دیوار با استفاده از الگوهایی به رنگ های روشن و کم رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب را به فضایی آرامش بخش درمی‌آورد. سعی کنید در چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب از رنگ مشکی در ابعاد بزرگ استفاده نکنید و با توجه به اثر روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، فقط برای ایجاد تضاد آن را به کار ببرید. به چراغ های دیواری کوچکِ مشکی رنگ در این اتاق توجه کنید، علاوه بر کاربرد نورپردازی وظیفه ای و با توجه به حاکمیت کنتراست در کل فضای اتاق، از این چراغ ها برای افزودن تضاد بصری نیز بهره گرفته شده است.

رنگ سرد و گرم در دکوراسیون اتاق خواب

استوا در اتاق خواب

در صورت علاقه به استفاده از طرح های پر گل و سبک استوایی در دکوراسیون اتاق خواب از ترکیب رنگ های طلایی، زرشکی و بنفش غافل نشوید. سنگ مرمر و پارچه های مخملی المان های تکمیل کننده این مجموعه هستند. ببینید چطور این کاغذ دیواری بهاری در کنار رنگ های گرم و فقط وجود یک میز مرمری با پایه های طلایی جلوه ای برجسته در دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به وجود آورده است. نکته ظریفی که در دیزاین این اتاق وجود دارد انعکاس الگو روی یکی از کوسن ها و قرار دادن آن روی زمینه ای به رنگ ساده و بدون طرح است.

ترکیب رنگ بهاری در دکوراسیون اتاق خواب

تاجِ تخت ، پادشاه توجه

از تاج تخت به جای بوم نقاشی و الگوهای مورد علاقه تان استفاده کنید. رنگ آبی آرامش بخش است، آن را به عنوان رنگ غالب دکوراسیون داخلی اتاق خواب برگزینید. برای ایجاد کنتراست از سایه های مکمل آبی، یعنی خانواده نارنجی استفاده کنید. فرم های دایره ای گل های نارنجی روی تاج این تخت، توجه را به خود جلب و با به حرکت درآوردنِ نگاه، فضا را از کسالت آور بودن خارج می‌کند. نارنجی اشتیاق به زندگی را در وجود افراد افزایش می‌دهد. به دلیل وجود رنگ نارنجی در کانون توجه، برخلاف حجم کم، وزن سنگینی را بر دوش می‌کشد و می‌تواند دمای بصری را به تعادل برساند.

تاج تخت در دکوراسیون اتاق خواب

سرما و آتش

در این اتاق باز هم پادشاه کمک ویژه ای به ایجاد کنتراست در این اتاق کرده است. با اینکه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی، اتاق را روشن تر و بزرگ تر نشان می‌دهد، اما احتمال بی روح بودن فضای اتاق نیز افزایش پیدا می‌کند. وجود کنتراست، یکی از راه های فرار از این معضل است. با انتخاب الگویی به رنگ سفید و سایه های مایل به طوسی، کنتراستِ مد نظر در قسمت تاج تخت به وجود آمده است. مهره اصلی آرامش و سردی در دکوراسیون داخلی این اتاق انتخاب ترکیب رنگ طوسی و آبی است. برای شکستن خط فرضیِ سکون از رنگ زرشکی برای ایجاد حرکت و کنتراست استفاده شده است که نگاه را به خوبی به خود جلب می‌کند.

آرامش در دکوراسیون اتاق خواب

۶ دیدگاه

  1. امیرحسین محمدی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب٫ظ

    باسلام وادب سلیقه شمادرانتخاب رنگ موردتوجه است خیلی ممنونم ازحسن انتخاب وتوجه تون خسته نباشید

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

      سلام. ممنون از شما 🙂

      پاسخ

  2. مهدی مختاری

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۴۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

      خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفت

      پاسخ

  3. بیگدلی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۴۶ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

      ممنون که با مجله دلتا همراه هستید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…