دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

۴
18
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دیوار آکسان دیواری است که با توجه به سلیقه و آن چه از چیدمان اتاق می‌خواهید می‌توانید آن را انتخاب کنید. فرق دیوار آکسان با سایر دیوار ها در رنگ، طرح و یا متریال مورد استفاده در ظاهر است.
دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

برای ایجاد زیبایی در چیدمان داخلی خانه باید از تنوع و خلاقیت استفاده کرد. وسیله ای را با طرحی غیر از الگوی غالب در دکوراسیون به اتاق اضافه کرد یا رنگی متفاوت با رنگ های موجود به دکوراسیون افزود. یکی از این تغییرات در رنگ آمیزی دیوارها صورت می‌پذیرد. یک دیوار را انتخاب و آن را دگرگون کنید. دیوار منتخب شما دیوار آکسان در دکوراسیون منزل نام دارد. برای اینکه بدانید کدام دیوار را انتخاب و با آن چه کنید تا به خوبی توجه را جلب کند برای شما چندین توصیه داریم. در مورد دیوار آکسان در مجله دلتا بیشتر بخوانید.

دیوار آکسان

دیوار آکسان، دیواری است که رنگ یا طرح آن با سایر دیوارهای خانه فرق دارد و توسط شما یا طراح داخلی انتخاب می‌شود. حتی می‌توان در طراحی آن از مواد متمایزی استفاده کرد. برای ایجاد جلوه بصری زیبا در دکوراسیون داخلی، دیوار آکسان را می‌توان با کاغذ دیواری، سنگ، کاشی، چوب و غیره پوشش داد. این دیوار برای ایجاد تضاد بصری در میان سایر دیوارها با ظاهر یکسان مناسب است، برای مثال یک دیوارِ تک رنگ، میان دیوارهای کاغذ دیواری شده به عنوان دیوار آکسان شناخته می‌شود.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

رنگ

دیوار آکسان مانند نقطه کانونی و نبض فضا به حساب می‌آید. به دلیل انعطاف بالا در طراحی های مدرن، توجه به دیوار آکسان افزایش یافته است. بی نهایت رنگ، طرح و مواد در دست دارید. انتخاب جای این دیوار نیز سلیقه ای است. در تمام اتاق ها و حتی آشپزخانه می‌توان دیواری را به عنوان دیوار آکسان برگزید. با رعایت بایدها و نبایدها در انتخاب دیوار آکسان، می‌توانید بدون نگرانی نمایی جذاب در طراحی داخلی منزل ایجاد کنید. در این جا به دیوارهای آکسان در دکوراسیون پذیرایی می‌پردازیم. از انتخاب رنگ های پر رنگ و جیغ نترسید. در مرحله اول دیوار را به درستی شناسایی ، تا بتوانید هر رنگی که تمایل دارید برای آن انتخاب کنید.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

رنگ های گرم

نارنجی، زرد و قرمز تمایل دارند دیوار را به سوی چشم بکشانند، این موضوع سبب می‌شود فضا کوچکتر به نظر برسد. اگر انتخابتان رنگ گرم باشد، باید دیواری را انتخاب کنید که حجم فضا را آن گونه که می‌خواهید نشان دهد. اتاق های دراز و باریک جای خوبی برای دیوارهای آکسان به رنگ گرم هستند. دیوار انتهایی را رنگ کنید تا تعادل در فضا بر قرار شود.

دیوار آکسان در دکوراسیون پذیرایی

رنگ های سرد

دیوارهای به رنگ سبز، آبی و بنفش در چشم دورتر به نظر می‌رسند، که طبیعتا فضا را بزرگ تر نشان خواهند داد. دیوار های کناری یا دیوارهای کوچک را به رنگ سرد درآورید تا فضا در نظرتان بزرگ تر شود. دیوار آکسان می‌تواند سقف باشد؛ سقف های کوتاه را با رنگ سرد نقاشی کنید تا حس بلندتر بودن را به محیط القا کنید. برای عریض تر نشان دادن فضاهای باریک مثل راهرو نیز استفاده از رنگ های سرد توصیه می‌شود. در این اتاق علاوه بر استفاده از رنگ آبی، خطوط عمودی به عریض بودن و بزرگ تر دیده شدن کمک کرده اند.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

دمای بصری

نکته دیگری که باید در انتخاب دیوار آکسان و رنگ مطلوب آن توجه کنید تنظیم دمای بصری دکوراسیون منزل است. منظور از دمای بصری، درجه حرارت هوای اتاق نیست، بلکه تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون منزل مد نظر است.

اگر نمی‌دانید دکوراسیون منزل شما فضایی سرد را تداعی می‌کند یا گرم، راهنمایی های زیر را در ذهن داشته باشید.

اتاق پذیرایی شرقی یا شمالی

اتاقی که پنجره هایی به سمت شمال یا شرق داشته باشد خنک تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین استفاده از رنگ های گرم، به محیط گرما خواهد بخشید.

اتاق پذیرایی غربی یا جنوبی

استفاده از رنگ سرد در دکوراسیون داخلیِ خانه هایی که پنجره ای به جنوب یا غرب دارند، دمای بصری را متعادل می‌سازد. به دلیل موقعیت چنین منازلی دمای رنگ این خانه ها گرم است.

دو مورد بالا در مورد نیمکره شمالی زمین صادق است و این قوانین در نیمکره جنوبی برعکس خواهد بود.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

دیوار برجسته

برجسته ترین دیوار، بهترین گزینه برای انتخاب دیوار آکسان است. معمولا در اتاق خواب، دیوار بالای تخت، دیوار آکسان است. دیواری که هنگام ورود نگاه تان به سمت آن کشیده می‌شود.

دیوار آکسان در دکوراسیون پذیرایی

دیوارهای پنهان و پیدا

برای داشتن فضایی متعادل باید مبلمان را اطراف دیوار آکسان قرار دهید. در اکثر مواقع تاج تخت را به دیوار آکسان تکیه می‌دهند، اما اگر جز این بود مراقب باشید دیواری را انتخاب کنید که با لوازم پر حجم مانند کتابخانه های بلند، دیوار را به طور کامل پنهان نکنید. در آخر نیز حواس تان باشد فقط تغییر رنگ و طرح دیوار آکسان کافی نیست، آن را زیادی خالی و در معرض دید نگذارید، چرا که تعادل بصری را از بین می‌برد.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۵۴ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

      ممنون که با ما هستید

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

    عالی بود. یاد گرفتم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      خوشحالیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…