وام مسکن مشکلات را بیشتر می‌کند

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش وام مسکن و سقف تسهیلات با توجه به دوره بلند مدت باز پرداخت و همچنین کاهش قدرت خرید مردم راه حل مناسبی برای خانه دار شدن به نظر نمی‌رسد.
افزایش وام مسکن

تا همین چند ماه گذشته، زمزمه‌های افزایش تسهیلات مسکن از ۱۶۰ به ۲۰۰ میلیون تومان مطرح بود، اما اکنون بانک مسکن اعلام کرده است، فعلا برنامه‌ای برای افزایش وام مسکن ندارد.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بارها مخالفت خود را با افزایش تسهیلات مسکن به دلیل تورم زایی، اعلام کرده است. وی که طرح ساخت و عرضه  ۴۰۰ هزار  واحد مسکونی را تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داده معتقد است: این طرح به رونق ساخت و ساز بخش خصوصی منجر خواهد شد. اسلامی که جذابیت طرح اقدام ملی را کامل می‌داند می گوید: خانه‌ ها را برای مردمی می‌خواهیم که با توان مالی خود به راحتی نمی‌توانند از واحدهایی که در بازار وجود دارد خانه خود را تامین کنند.

افزایش وام مسکن، نه!

بانک مسکن که اکنون برای تامین مالی طرح اقدام ملی با وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند، سیاست خود را بر کاهش قیمت تمام شده مسکن استوار کرده است. رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه این بانک به منظور افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان هم اکنون برنامه‌ای ندارد، اعلام کرد: این بانک، سیاست کاهش قیمت مسکن را در دستور کار خود قرار داده است و برنامه افزایش تسهیلات با توجه به شرایط خاص و ویژه ای که وجود دارد، با احتیاط پیگیری می‌شود، چرا که در سال‌های گذشته بخش مسکن، تنش و شوک‌هایی فراوانی را تجربه کرده است.

رحیمی انارکی در ادامه می‌افزاید: علاوه بر اینکه باید اهتمام کافی صورت گیرد تا تصمیمات و سیاست‌های بانکی به ایجاد شوک در بخش مسکن منجر نشود، باید آثار افزایش وام مسکن بر قیمت واحدهای مسکونی نیز ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: بانک مسکن سیاست کاهش قیمت مسکن را در دستور کار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن است. امیدوار هستیم به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کنیم.

۶ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۳ دی ۱۳۹۸ در ۷:۰۹ ب٫ظ

    وام با درصد بالای مسکن مشکلی را حل نمی کند

    پاسخ

  2. شمس

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۵۰ ب٫ظ

    اگر وام ها با سود پایین باشد راهی برای خانه دار شدن

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

    ممنون از اطلاعاتی که میدید

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

      ممنون از شما که مجله دلتا را می خوانید

      پاسخ

  4. ملکی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

    ممنون از مطالبتون

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…