تاثیر نوسازها بر رکود دوباره بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

 مشاوران املاک  می گویند :   تحت تاثیر جهش یکباره قیمت های پیشنهادی برخی فروشندگان واحد های نوساز ،  معاملات مسکن در بهمن ما امسال  در مقایسه با همین ماه  در سال گذشته  حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است .

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از ایسنا ، به نظر می رسد بازار مسکن  که  شرایط پیش رونق  را از ابتدای  مهرماه  امسال آغاز کرده است در بهمن ماه  با افت  نقطه به نقطه معاملات روبه رو شده است.

به گفته مشاوران املاک  ، شب عید پارسال  بازارمسکن  رونق بهتری داشت  اما امسال ، برغم آنکه در ماه ‌های گذشته قرارداد  های خرید و فروش افزایش داشت  ، در بهمن ماه  امسال  ، معاملات دوباره کاهش یافت . کاهش معاملات در بازار مسکن به عواملی همچون سرازیر شدن سرمایه ها به سمت بازار ارز و خودداری خریداران با توجه به قیمت های پیشنهادی فروشندگان مربوط می شود.

در شرایطی که هنوز بازار مسکن به طور کامل از رکود خارج نشده است ، گزارش‌ های میدانی حاکی است در مناطق ۵، ۲، ۴ و ۸ که معاملات بیشتری نسبت به سایر نقاط انجام می‌شود برخی فروشندگان واحد های نوساز، قیمت های پیشنهادی را با این تصور که خریداران به هر قیمتی مجبور به خرید هستند تا ۵۰ درصد افزایش داده اند .

از سویی  به گفته  کارشناسان ، بازار مسکن ظرفیت جهش قیمت  ندارد و اگر این اتفاق روی دهد که احتمال آن با توجه  به رشد یکباره قیمت دلار، دور از انتظار نیست ، بخش مسکن دوباره وارد رکود خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…