معامله اجاره ساعتی در بنگاه املاک ممنوع

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در وانفسای بازار اجاره خانه، انتشار فهرست به‌روزشده از واحدهای مسکونی که به صورت ساعتی یا روزانه به متقاضیان اجاره داده می‌شود نظر همه را به خود جلب کرده است.
اجاره ساعتی

درحالی که اجاره ساعتی و روزانه  واحدهای مسکونی از سوی مراجع ذی‌صلاح تا حد ممکن رصد می‌شود، اما هنوز شاهد حضور پررنگ ارائه‌کنندگان این نوع آگهی‌ ها به‌ صورت غیرقانونی در سطح پایتخت هستیم؛ تا جایی که حتی قوانین بازدارنده در مقابله با چنین پدیده‌ ای ناکام مانده است.

به گزارش مجله دلتا رییس اتحادیه مشاوران املاک به تازگی در خصوص اجاره خانه‌ های ساعتی و روزانه اعلام کرده است اعضای صنف اتحادیه مشاوران املاک به‌هیچ‌وجه اجازه انعقاد قرارداد اجاره به شکل روزانه و ساعتی را ندارند.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت ناکافی بر فضای مجازی می‌گوید مالکان نوع این خانه‌ها از طریق سایت‌ها آگهی می‌دهند و متاسفانه هیچ کنترلی روی آنها نیست. به تمامی دفاتر املاک نیز ابلاغ کرده‌ایم که حق انعقاد قرارداد اجاره ساعتی و روزانه خانه‌ها را ندارند.

اتحادیه املاک از تبعات خانه‌های ساعتی مبرا است

مصطفی قلی‌خسروی اتحادیه املاک را مرجع قانونی برای اجاره آپارتمان‌های ساعتی و روزانه اعلام کرده و در ادامه می‌افزاید که این اتحادیه به طور کامل اعضای خود را از انعقاد هرگونه قرارداد و اجاره‌نامه به‌صورت روزانه و ساعتی منع کرده است و از این رو هیچ‌گونه مسئولیتی را در خصوص، تبعات این‌گونه قراردادهای فی مابین مالک و موجر را متوجه اتحادیه نمی‌داند چراکه؛ به گفته او افرادی که اقدام به درج آگهی در سایت‌های فعال در این زمینه می‌کنند، عمدتا دفاتر املاک را در جریان چنین موضوعاتی قرار نمی‌دهند و ترجیح آنها به اجاره خانه از طریق آگهی است. بنابراین مجموعه‌های ذی‌صلاح هیچ اطلاعی از اینکه مدارک شناسایی اخذ می‌شود یا خیر نداشته و بحث امنیت و شفافیت در این نوع قراردادها لاینحل باقی می‌ماند.

قلی‌خسروی اضافه‌ می‌کند: این اتحادیه زیر نظر اتاق اصناف فعالیت داشته و طبیعتا فعالیت‌های آن شفاف است. تاکید ما همواره بر برخورد قانونی با فراهم‌کنندگان بستر اجاره‌ خانه ساعتی و روزانه، از جمله سایت‌ها و فضاهای مجازی، بوده است. امیدوارم در این زمینه اقدامات لازم از سوی مراجع ذی ربط صورت گیرد.

یک نظر

  1. آراد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…