پنیر و گردو ؛ دوقلو های سلامتی

۲
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنیر، گردو، سبزی و نان سنگک در کنار یک لیوان چای تازه و داغ؛ از این بهتر نمی‌شود! چرا پنیر را با گردو می‌خورند؟ مجله دلتا به شما جواب خواهد داد.
پنیر-و-گردو

علت خوردن پنیر با گردو چیست؟ از خواص آب پنیر چه می‌دانید؟ کدام مواد غذایی را نباید با پنیر خورد؟ آیا واقعا خوردن بیش از حد پنیر ما را کند‌ ذهن و به قول معروف خنگ می‌کند؟ با صفحه سلامتی مجله دلتا همراه باشید.

پنیر-و-گردو

چرا پنیر با گردو؟

چرا پنیر را با گردو می‌خورند؟ خوردن مواد غذایی از خانواده لبنیات مثل پنیر در کنار آجیل و خشکباری مانند بادام یا گردو علاوه بر تأمین بخشی از نیاز بدن به فسفر، جذب کلسیم را نیز بهتر و راحت‌تر می‌کند؛ همچنین گردو حاوی ماده مس است که برای تقویت بدن مفید است؛ پس از این به بعد صبحانه خود را کامل‌تر بخورید.

البته به عقیده دانشمندان، مصرف این مواد غذایی در هنگام شب به عنوان یک میان‌وعده سبک برای سلامت بدن کاربردی‌تر است.

حافظه-و-پنیر

ارتباط پنیر با هوش و حافظه

عده زیادی اعتقاد دارند که پنیر موجب کاهش هوش و حافظه می‌شود؛ در پاسخ به این افراد باید گفت که پنیر حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است که این ماده می‌تواند در صورت عبور از سد خونی مغز وارد آن شده و عملکرد ذهن و حافظه را کاهش دهد؛ البته اگر مقدار مصرف این ماده کم باشد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

از نظر علمی و ارزش غذایی، پنیر کلسیم و گردو فسفر دارد. کلسیم موجود در پنیر برای اینکه جذب بدن شود، نیاز به فسفر دارد و اگر پنیر با گردو مصرف نشود، کلسیم موجود در خون مقداری از فسفر مغز را بر می‌دارد که در نهایت موجب کند‌ ذهنی فرد خواهد شد؛ بنابراین پنیر را با گردو و هنگام شب مصرف کنید؛ زیرا بهترین زمان جذب کلسیم و فسفر شب است.

ایدز-و-آب-پنیر

درمان ایدز با آب پنیر

آب پنیر پروتئین کاملی دارد و شامل اسید‌ آمینه‌های ضروری برای بدن و لاکتوز کم است. از ترکیب پروتئین آب پنیر در  عضله‌سازی استفاده می‌شود. همچنین آب پنیر عوارض جانبی ندارد؛ در مجله بالینی و تحقیقاتی Medicine1 دریافتند که پروتئین آب پنیر به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند؛ همچنین برای مبتلایان به ایدز مفید است.

 مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که آب این ماده بهترین مکمل غذایی برای سالمندان و ورزشکاران است. تحقیقات نشان داده است که اغلب افراد سالمند دچار مشکلات گوارشی، یبوست یا بواسیر هستند که با مصرف مداوم آب پنیر این مشکلات و بیماری‌ها رفع خواهد شد.

پنیر-و-هندوانه

مضرات پنیر با هندوانه

پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید با هندوانه یا حتی خیار و گوجه‌فرنگی که طبع سرد دارند، خورده شود. مصرف همزمان پنیر با این مواد غذایی یا سردی‌های دیگر باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شود، این مسئله عمر را کوتاه می‌کند.

پنیر و ارتباط آن با میگرن و سردرد

مصرف پنیر کهنه و نگهداری‌شده در آب نمک غلیظ به همراه گردو به دلیل محتوای بالای تیرامین موجود در آن می‌تواند یکی از عوامل تشدید سردرد و میگرن باشد؛ لذا افرادی که سردرد های میگرنی شدید دارند، نباید در مصرف پنیر و گردو زیاده‌روی کنند.

مصرف پنیر و گردو در بارداری

پنیر مقدار قابل توجهی کلسیم و پروتئین دارد و از این نظر منبع خوبی به خصوص برای دوران حاملگی به شمار می‌آید؛ بنابراین خانم‌های باردار به شرط کافی بودن مواد دیگر از جمله مس در رژیم غذایی‌شان می‌توانند با خیال راحت هر مقدار که دوست دارند، پنیر مصرف کنند؛ البته در مصرف آن نباید افراط و تفریط داشته باشند.

۲ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  2. رامین

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۴ ق٫ظ

    عالی بود ?

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…