شش توصیه برای تزیین اتاق خواب

۷
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه های کوچک روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکنند. در این بخش از مجله دلتا شش توصیه مفید و کاربردی در تزیین اتاق خواب کوچک را مطالعه بفرمایید.
تزیین اتاق خواب

در این مطلب با شش توصیه کاربردی برای تزیین اتاق خواب آشنا می‎شوید.تمایل به داشتن خانه های بزرگ رو به کاهش است. تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به جای بناهای بزرگ، سکونت در خانه های جمع و جور را ترجیح می‌دهند. نگه داری، گرمایش و سرمایش خانه های کوچک راحت تر است. گرچه مساحت کمتر به معنای فضای کمتر برای زندگی نیز می‌باشد. اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که اتاق خواب کوچکی دارید این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید.

افزایش نور

اتاق های تاریک، کوچک تر به نظر می‌رسند. در مقابل نیز فضاهای نورانی بزرگ به چشم می‌آیند. هر گونه پوششی روی پنجره ها هست را حذف کنید. شیشه ها را مات نکنید، پرده های ضخیم استفاده نکنید و به هنگام روز پرده ها را کنار بزنید. اجازه دهید نور داخل اتاق شود. به جای استفاده از آباژورهای رومیزی روی میز و کنار تخت، از چراغ های دیواری استفاده کنید. هم فضای کمتر اشغال می‌شود و هم نور مانند پنجره از پهلو می‌تابد. برای داشتن نور بیشتر از لوزام صیقلی و براق استفاده کنید. برای مثال آینه با بازتاب نور فضا را بزرگ تر نشان خواهد داد.

تزیین اتاق خواب ساده

حذف درهم ریختگی

بزرگ ترین و راحت ترین کاری که می‌توانید در دکوراسیون داخلی انجام دهید تا اتاق تان بزرگ به نظر برسد حذف آشفتگی ها و بی نظمی ها است. هرچه اقلام بیش تری در فضا وجود داشته باشد، احساس خفه گی بیش تری به شما دست می‌دهد. فقط لوازم ضروری را نگه دارید. کلکسیون کتاب های مورد علاقه تان را جای دیگری از خانه قرار دهید. میز آرایش را به حمام انتقال دهید. ارزان ترین تغییر در تزیین اتاق خواب، کم کردن وسیله های اضافی است.

تزیین اتاق خواب شیک

استفاده از دیوار

از آنجایی که فضای افقی محدود است، ناچار هستید از فضای عمودی استفاده کنید. در اکثر مواقع افراد دیوار را به محل نصب آثار هنری اختصاص می‌دهند. دیوار را برای جای دادن قفسه های بلندی که از زمین تا سقف ارتفاع دارند خالی بگذارید. کمدهای بلند و در بسته انتخاب مناسبی برای نگهداری لباس ها هستند. علاوه بر تمیز ماندن لباس ها، ظاهر مرتب تری به اتاق بخشیده اید. طبقات و کمدهای بدون در برای اتاق کودکان مناسب است تا هر زمان به لوازم تحریر و اسباب بازی هایشان دسترسی داشته باشند. میتوانید برای تزیین اتاق خواب از اکسسوری های جذاب در طبقات استفاده نمایید.

تزیین دیوار اتاق خواب

استفاده خلاقانه از فضای خالی

بعد از اینکه لوازم غیر ضروری را از اتاق خارج کردید به فکر راهی خلاقانه برای نگهداری وسایل مورد نیازتان باشد. قسمت پشتی کمد ها و در اتاق جای خوبی برای نصب اورگانایزرهای کم عمق است. آویزهای مختلفی برای آویختن کمربند، شال، کلاه و حتی جواهرات در نظر بگیرید. درون کمد از نگهدارنده های طبقاتی برای قرار دادن وسیله های کوچک استفاده کنید.

تزیین اتاق خواب زیبا

تخت دو طبقه

چنانچه ارتفاع کف تا سقف خانه زیاد باشد، تخت دو طبقه انتخاب مناسبی برای اتاق های کوچک است. با انتقال تخت به بالا، یک فضای آزاددر اختیار قرار می‌دهد. با توجه به نیاز خودتان می‌توانید از این جای خالی برای قرار دادن میز مطالعه، کاناپه و یا میز تلویزیون استفاده کنید. اگر ارتفاع کافی را برای استفاده از تخت های دو طبقه ندارید، از تخت هایی با فاصله کم تر استفاده کنید. در قسمت پایینی برای نگهداری لوازم و کمد های کوچک استفاده کنید. همچنین تخت هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع موجود هستند که میتوانند جوابگوی نیاز شما باشند.

تخت دو طبقه در تزیین اتاق خواب

انتخاب هوشمندانه رنگ

در هنگام تزیین اتاق خواب، به رنگ های روشن و محدود بسنده کنید. بهتر است یک یا دو رنگ در دکوراسیون استفاده کنید. برای شروع سفید می‌تواند انتخاب به جایی باشد. اگر سفید را دوست ندارید از رنگ های روشن و سرد استفاده کنید. رنگ سرد فاصله دیوار ها از یکدیگر را بیش تر نشان می‌دهد. با انتخاب رنگ های گرم اتاق، راحت تر و کوچک تر به نظر می‌رسد.

تزیین اتاق خواب کوچک

۷ دیدگاه

  1. متین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

      ممنون از توجهتون

      پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    توصیه خوبی بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۵ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  4. ملکی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۰۶ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۵ ب٫ظ

      از اینکه مورد توجهتون قرار گرفت خرسندیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…