آب گوجه فرنگی ؛ قرمز ضد سرطان

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه نباید صبح دلپذیر پاییزی را با خوردن یک فنجان قهوه، آب پرتقال یا شیر شروع کرد؛ این بار آب گوجه‌فرنگی را امتحان کنید.
آب-گوجه-فرنگی

سوپر غذای لاغری و ضد سرطان در آشپزخانه شما است! یک آبمیوه طبیعی که با بیماری‌ها به خصوص سرطان مبارزه می‌کند؛ آب گوجه‌فرنگی!؟

شاید همیشه گوجه‌فرنگی را به عنوان یک چاشنی مغذی در انواع سوپ و سالاد تصور کرده باشید اما این تمام ماجرا نیست! شما می‌توانید به صورت روزانه، برای زیبایی، جوانی، لاغری و هر چه که در ذهن‌تان می‌گذرد؛ این نوشیدنی را استفاده کنید.

صفحه سلامتی مجله دلتا شما را به خوردن یک لیوان آب گوجه‌فرنگی صبحگاهی دعوت می‌کند.

گوجه-فرنگی

ویتامین های گوجه فرنگی

 گوجه‌فرنگی به سبب داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک ابرغذا شمرده می‌شود. این ماده مغذی حاوی ویتامین‌های ضروری مثل ویتامین A، ویتامین K، ویتامین‌های B۱، B۲، B۳، B۵ و B۶ و مواد معدنی مثل منیزیم، آهن و فسفر است.

خواص آب گوجه فرنگی

مصرف روزانه آب گوجه‌فرنگی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامتی بیشتر می‌شود. گوجه‌فرنگی آنتی‌اکسیدان زیادی دارد که با انواع سرطان‌ها مقابله می‌کند.

 کارشناسان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید کشف کرده‌اند که برای رفع خستگی و تأمین مجدد انرژی بدن پس از انجام تمرینات ورزشی، مصرف آب گوجه‌فرنگی قوی‌تر از نوشابه‌های انرژی‌زا عمل می‌کند.

گوجه-فرنگی-و-پروستات

جلوگیری از سرطان پروستات

یک داروی مردانه طبیعی و ضد سرطان! گوجه‌فرنگی و به خصوص آب آن منبع غنی فیبر و مواد مفیدی است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از سرطان سینه

همچنین آب این ماده مغذی به دلیل داشتن ماده‌ای به نام کاروتنویدز از خانم‌ها در مقابل ویروس‌های سرطانی و تومورها به خصوص سرطان سینه محافظت می‌کند.

معجون لاغری و کاهش وزن

آب گوجه‌فرنگی یک آبمیوه لاغر‌کننده است؛ یک معجون چربی‌سوز قوی که سوخت چربی‌ها را در بدن سرعت می‌بخشد. آب گوجه‌فرنگی یکی از گزینه‌های مناسب تغذیه‌ای برای درمان چاقی و از بین بردن چربی‌های اضافی است.

سلامت قلب

باید بدانید که آب گوجه ‌فرنگی کمک زیادی به سلامت قلب می‌کند. این نوشیدنی مغذی حاوی آنزیم‌ها و مواد معدنی مفیدی است که کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه مانع از انسداد شرائین شده و باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود.

ماده مغذی ضد دیابت

کرومیم نوعی ماده معدنی در آب گوجه‌فرنگی  است که میزان قند خون را کنترل می‌کند و مصرف آن برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

تقویت بینایی

ماده قرمز رنگی که کار هویج را می‌کند! ویتامین A موجود در آب گوجه‌فرنگی قدرت بینایی را تقویت می‌کند و مانع شب‎کوری می‌شود. ویتامین B و پتاسیم موجود در این ماده هم کاهش‌دهنده فشار خون و کلسترول است؛ در نتیجه مانع حمله قلبی، گرمازدگی و دیگر ناراحتی‌های خطرناک قلبی – عروقی می‌شود.

پوست-و-مو-و-گوجه-فرنگی

درخشندگی مو

آب گوجه‌فرنگی علاوه بر تقویت و درخشندگی مو برای استخوان، پوست و دندان هم مفید است؛ پس اگر به زیبای خودتان اهمیت می‌دهید، صبح‌ها به جای خوردن آب پرتقال یا شیر از این ماده هم استفاده کنید.

سلامت پوست

اگر پوست حساسی دارید که مرتب جوش می‌زند، سعی کنید تا بدن خود را با آب گوجه‌فرنگی شستشو دهید. این عمل شادابی پوست شما را تضمین می‌کند. آب گوجه‌فرنگی از پوست در برابر اشعه ماوراء‌ بنفش محافظت می‌کند.

جلوگیری از پوکی استخوان

ماده مغذی که می‌تواند جایگزین شیر باشد! محققان اثر گوجه‌فرنگی بر بافت استخوانی را به رنگدانه قرمز رنگ آن یعنی لیکوپن نسبت می‌دهند؛ نوشیدن ۲ لیوان آب گوجه‌فرنگی در روز، استخوان‌ها را تقویت می‌کند و پوکی استخوان را از بین می‌برد.

تنظیم حرکات روده

این ماده مغذی، کالری مورد احتیاج بدن را فراهم کرده و باعث می‌شود که فرایند طبیعی متابولیسم بهتر انجام شود. تنظیم حرکات روده یا سندرم روده تحریک‌پذیر یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که اشخاص سالمند با آن مواجه هستند، آب گوجه‌فرنگی برای این مورد می‌تواند مانند یک شستشو‌دهنده قوی عمل کند.

مضرات-گوجه-فرنگی

مضرات آب گوجه فرنگی

  • آب گوجه‌فرنگی پتاسیم بالایی دارد و مصرف مقادیر زیاد آن منجر به مشکلات کلیوی می‌شود.
  • سدیم موجود در آب گوجه‌فرنگی نیز می‌تواند باعث فشار خون شود.

مصرف گوجه فرنگی در بارداری

گوجه‌فرنگی و به خصوص آب آن ممکن است میگرن خانم‌ها را شدیدتر کند؛ مخصوصا اگر این سر‎درد ها ناشی از بارداری باشد؛ همچنین مصرف این نوشیدنی در خانم‌های حامله باعث سوزش سر دل، مشکلات هضم غذا به دلیل یبوست ناشی از بارداری، معده‌درد و تولید اسید و گاز می‌شود؛ پس قبل از استفاده از این ماده با متخصص تغذیه مشورت کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

    مفید و پرخاصیت

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

  4. دانشی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    گوجه

    پاسخ

  5. مودت

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۳۸ ب٫ظ

    معجزه

    پاسخ

  6. شمس

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    خیلی استفاده کردم و اطلاعات خوبی گرقتم ممنون از شما

    پاسخ

  7. فتحی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    سرشار از ویتامین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…