محدودیت عرضه خانه های کوچک در تهران

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به رغم اینکه طی سه سال گذشته  دولت  با عرضه تسهیلات صندوق  پس انداز یکم سعی کرد توان خرید دهک های متوسط برای خرید خانه  را بالا ببرد اما ، به تازگی افزایش قیمت ها این تلاش ها را خنثی کرد و خریداران با محدودیت عرضه  خانه های نقلی و متراژ پایین در تهران روبه رو شده اند.

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از ایلنا ، پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان  به هریک از زوج ها ، توان مردم را برای خانه  دارشدن نسبت به سال های گذشته بهبود بخشید ، هر چند  که با افزایش قیمت ها درچند ماه اخیر تاثیر این تسهیلات کمرنگ شد.

آخرین گزارش های مرکز آمارحاکی است  ، پاییز امسال  در مقایسه با  پاییز پارسال قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی با رشد  ۱۶ و ۶ دهم درصد همراه شد. همچنین متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین مسکونی  معامله شده در بنگاه ‌های معاملات ملکی شهر تهران ۵ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۳۵ متر مربع بوده است که در مقایسه با  فصل تابستان  ۱ و ۴ دهم درصد و نسبت به فصل  پاییز پارسال  ۱۷ و ۸ دهم درصد افزایش داشته است.

مشاوران  املاک  تهران می گویند : افزایش  تقاضا برای خانه های  کم متراژ  و عرضه  محدود آن ها ، باعث افزایش قیمت واحد های مسکونی کوچک شده است .

یک نظر

  1. طلوع

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    قیمت خانه های کوچک هم بالا رفت. ای خدااا! 🙁

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…