آپارتمان دلخواه من

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام ورود به ساختمان اولین چیزی که توجه شما را جلب می‎کند نمای ساختمان است. ظاهر ساختمان در روحیه افراد وهمچنین در زیبایی و تمیزی محل سکونت تاثیری بسیار دارد.
آپارتمان دلخواه

کدام  آپارتمان را برای سکونت خریداری کنیم؟ این پرسش یکی ازتردید ها ودغدغه های عمده خریداران آپارتمان است. سلیقه افراد در خرید آپارتمان با هم متفاوت، اما خرید آپارتمان دلخواه و مناسب  معمولا مطلوب همه است.

با مجله دلتا همراه باشید تا چند نکته  مهم در خصوص آپارتمان دلخواه و مناسب را به شما یادآور شویم .

مقاوم بودن آپارتمان:

مقاومت آپارتمان دربرابر حوادث غیر مترقبه طبیعی یکی از موارد اصلی خرید آپارتمان است، متاسفانه مقاومت ساختمان را پس از تکمیل آن نمی‎توان تشخیص داد وکار بسیار سختی است که فقط ازعهده کارشناسان این حوزه برمی‎آید. در عین حال، صدور پایان کار معتبرمی‎تواند تا حدودی نگرانی ها را کم کند.

بررسی طبقات:

با دقت و بررسی طبقات آپارتمان، بسیاری ازمشکلات بعد را می‎توان برطرف کرد. اگر خانه‎ای آرامش‎بخش می‎خواهید، طبقه همکف و اول را انتخاب نکنید زیرا رفت و آمد زیاد است و همچنین دود ماشین ها درپارکینگ ساختمان شما را کلافه خواهد کرد. طبقات بالاتر افزون برچشم اندازهای زیبا، از آرامش بیشتری بهره مندند، اما توصیه می‎کنیم طبقه آخررا انتخاب نکنید چرا که معمولا مشکلات پشت بام، بیشترین فشار را به ساکنان طبقه آخر وارد می‎کند .

آپارتمان دلخواه

تعداد واحد های آپارتمان:

تعداد واحد های یک آپارتمان می‎تواند انتخاب بعدی باشد. معمولا آپارتمان های بین ۱۵ تا ۳۰ واحد مناسب‎تر است ، بیشتر از این تعداد باعث ازدحام وایجاد سروصدا خواهد شد وکمتر از این هزینه های نگهداری ساختمان را مشکل خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که داشتن پارکینگ مناسب برای اتومبیل‎تان خیال شما را راحت خواهد کرد.

نمای ساختمان:

هنگام ورود به ساختمان اولین چیزی که توجه شما را جلب می‎کند نمای ساختمان است. ظاهر ساختمان در روحیه افراد وهمچنین در زیبایی و تمیزی محل سکونت تاثیری بسیار دارد.

در ورودی ساختمان باید بیش از۱۱۰ وعرض راه پله ها باید دستکم ۹۰ سانتیمتر باشد تا بتوان به راحتی رفت‎و‎آمد کرد. پلکان استاندارد ایمن تر است و به استفاده راحت کودگان و افراد مسن کمک می‎کند. عرض پله استاندارد دستکم  ۳۰ و ارتفاع آن ۱۸ سانتیمتر است اما در ساختمان های بیش ازچهارطبقه، پله های استاندارد هم نمی‎تواند جایگزین آسانسور شود.

2 22 آپارتمان دلخواه من

ورود به آپارتمان:

وارد خانه که می‎شوید غیر از موارد سلیقه‎ای چیزهایی وجود دارد که باید به دقت آن ها را بررسی کرد. فضای یک آپارتمان از آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرائی، تراس و سرویس ها تشکیل شده است.

طبق اصول معماری دستشوئی باید کنار در ورودی آپارتمان و یا نزدیک به آن باشد.اتاق خواب ها بهتر است با راهروئی ازپذیرایی جدا شده تا در صورت وجود  مهمان، برای همه ساکنان راحتی فراهم باشد.

حمام بهتر است درراهرو اتاق خواب قرار داشته باشد تا دسترسی به آن به آسانی انجام شود.

مناسب ترین جای آشپزخانه هم  روبروی در ورودی و یا نزدیک به آن است.

نورگیری ساختمان یکی از موارد مهم است، ساختمانی که نور مناسب داشته باشد افزون بر صرفه جویی درمصرف انرژی از رشد میکروب‎ها جلوگیری می‎کند.

ساختمان های جنوبی معمولا بهترین نورگیری و ساختمان های شمالی بد ترین نورگیری را دارند، ساختمان های شرقی و غربی هنگام طلوع و غروب آفتاب نوری شدید دارند، آشپزخانه هم باید پنجره داشته باشد

 از موارد مهم دیگر که ابتدا به چشم نمی‎آید وجود بالکن است که می‎تواند محلی برای مصارف گوناگون و همچنین فضایی کوچک برای استفاده از هوای آزاد باشد.

 

۵ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۴ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. نژادی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۲۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. آرین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۲۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. ملکی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. بهرامی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…