خانه‌ کوچک ۳۰ متری!!!

۱۰
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه های کوچک 30 متری ! محل زندگی یا خوابگاه؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خانه کوچک

گرانی مسکن یکی از اصلی‌ترین عواملی است که مردم ساکن در کلانشهرها را به حاشیه‌نشینی سوق داده است. کارشناسان بسیاری با اشاره به اینکه مردم نباید صرفا به دلیل قیمت بالای مسکن از زندگی در شهرهای بزرگ محروم شوند، پیشنهاداتی در مورد کاهش متراژ مسکن و ساخت خانه‌های ۳۰ متری ارائه داده‌اند که با مخالفت برخی کارشناسان بخش مسکن روبرو شده، به‌ویژه که مخالفان معتقدند بازار مسکن بیش از هر چیز  از توزیع ناعادلانه مسکن و ابزارهای مالیاتی در رنج است.

به گزارش مجله دلتا جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها با کوچک‌سازی متراژ منازل مسکونی، در حالی نیازمند یک بازتعریف قانونی است که خود به تغییر فرهنگ و رویه زندگی ایرانی نیز دامن می‌زند، چرا که چنین وضعیتی با کشور ما که عمدتاً به‌دلیل پیشینه فرهنگی عادت به زندگی در خانه‌های بزرگ داریم، قابل مقایسه نیست.

خانه کوچک

تبعات اجتماعی با تغییر استانداردهای زندگی

اولین قدم برای ساماندهی مسکن برای قشر های ایرانی کوتاه‌کردن دست سوداگران مسکن است. تغییر استانداردها و الگوها در سبد مصرفی خانوار ایرانی، باید در اولویت آخر قرار بگیرد. از آنجا که خیلی از مناقشات و اختلافات خانوادگی به‌دلیل کوچک بودن فضای مسکونی اتفاق می‌افتد، تبعات اجتماعی چنین اقدامی نباید مورد غفلت قرار گیرد. حتی اگر چنین طرحی عملی هم باشد، کثرت واحدهای ساختمانی مسائل اجتماعی و فرهنگی خاص خود را همراه خواهد داشت. در کنار آن، ساخت فضای عمومی، خدمات و سرانه مختلف باید حتماً مورد توجه قرار گیرد، زیرا مسکن را نمی‌توان جدا از مسائل اجتماعی و فرهنگی دید.

شاید در نظر اول با توجه به افزایش قیمت ، چنین طرحی یک راهکار خوب برای ساماندهی مسکن در کلانشهرها به‌ خصوص تهران است، اما با توجه به سابقه اجرای چنین طرح‌هایی در کشور زیاد نمی‌توان امیدوار بود که  پروژه‌هایی این چنین مورد توجه قرار گیرد و این امر به همان فرهنگ غلط ما در نارسایی اجرای سیاست‌ها برمی‌گردد. به‌علاوه باید این را در نظر داشت که خانه قرار است محلی برای زندگی و سکونت و نه فقط یک خوابگاه باشد.

۱۰ دیدگاه

  1. بهرامی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  2. دانشی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    سی متری

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

    یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن شهرداری ها هستند که هزینه صدور پروانه ساخت را سه تا چهار برابرافزیش داده اند ودر صورت تامین نشدن پارکینگ به عنوان واحد دوبلکس مجوز میدهند تا سازنده واحد رادمجزا کند وشهرداری بابت ان مبلغ هنگفتی خلافی وپول پارکینگی که وجود ندارد را به شهرداری بپردازد وسازنده این مبالغ را از خریداران خواهد گرفت ودرنتیجه قیمت مسکن غعیر مستقیم توسط شهرداری ها افزایش می یابد

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۲ ب٫ظ

      بله از این زاویه هم باید به آن پرداخته شود

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ق٫ظ

    خانه سی متری مساوی با برده داری، بجای این کارها جلوی سودجویان رو بگیرن

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

      ممنون که مجله دلتا ورق زدید.

      پاسخ

  5. آدینه

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    فقط میتونم بگم متأسفم که روز به روز زندگی ها داره سخت تر میشه

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۲ ب٫ظ

      درود بر شما

      پاسخ

  6. فرهاد کرمی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  7. متین

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…