بازار راکد ؛ کاهش قیمت مسکن ادامه دارد

۵
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها تعداد آگهی ‌های فروش آپارتمان افزایش یافته است که بخشی از این آگهی ها، به دلیل نبود خریدار جزء آگهی‌های قدیمی محسوب شده و چند ماه است که در فهرست آگهی ‌های واسطه‌ ها قرار دارند.
بازار راکد

گزارش ها از اوضاع بازار خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در تهران حاکی است، ریزش قیمت های پیشنهادی  بخش قابل توجهی از واحد های مسکونی عرضه شده به بازار همچنان ادامه دارد اما بازار مسکن کماکان راکد است.

به گزارش مجله دلتا، درپی شروع روند ریزش قیمت‌ های پیشنهادی واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار از آغاز فصل تابستان، ابتدا با اعمال تخفیف در قیمت فروش واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌ متراژ آغازشد. این روند، سپس به سایر آپارتمان‌های مسکونی واقع در مناطق مختلف پایتخت سرایت کرد. این گزارش ها نشان می‎دهد روند کاهش قیمت ها کماکان ادامه دارد و در روزهای گذشته مالکان و فروشندگان بخش قابل‌توجهی از واحد ‌های فروش نرفته دربازار مسکن، باز هم قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش داده‎اند.

 این در حالی است که بازار معاملات خرید و فروش خانه در اولین ماه فصل پاییز همچنان راکد است و عمده واسطه‌ های بازار در ماه‌ های گذشته حتی یک مورد معامله خرید یا فروش آپارتمان انجام نداده‌اند.

بازار راکد

 این موضوع با ورود به فصل پاییز پررنگ‌تر شده است. با این حال، این روزها تعداد آگهی ‌های فروش آپارتمان افزایش یافته است که بخشی از این آگهی ها، به دلیل نبود خریدار جزء آگهی‌های قدیمی محسوب شده و چند ماه است که در فهرست آگهی ‌های واسطه‌ ها قرار دارند.

 تحت‌ تاثیر روند ریزش قیمت‌ های و بروز رکود در بازار مسکن درتابستان امسال، میانگین قیمت خانه در تهران طی دو مرحله کاهش یافت. در هر یک از ماه‌ های مرداد و شهریور امسال، میانگین قیمت خانه در تهران براساس معاملات انجام شده بیش از ۳ درصد در مقایسه با ماه های خرداد و اردیبهشت امسال ریزش کرد و با توجه به اوضاعی که هم‌اکنون در بازار معاملات مسکن حاکم است واسطه‌ ها، ریزش دوباره قیمت‌ها در فصل  پاییز را دور از انتظار نمی‌دانند.

۵ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    قیمت ها کاهش پیداکند بازار ملک رونق میگیرد

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

    امیدواریم که قیمت ها واقعی بشه

    پاسخ

  3. سهیل

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

    توروووو خدا یکی آپارتمان مارو بخرره عجب اشتباهی کردم خریدمممم

    پاسخ

  4. مودت

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۳۹ ب٫ظ

    بله

    پاسخ

  5. فرهاد کرمی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…