نظر کارشناسان دلتا درباره سود وام مسکن 

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظر کارشناسان سایت دلتا درباره سود وام مسکن 

افزایش وام های مسکن که اخیرا صورت گرفت، از جمله تصویب وام مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی که برای نخبگان و زوج های وام اول تصویب شد، چه تاثیری بر بازار مسکن خواهد داشت؟

این سوالی است که کارشناسان مسکن جواب های بعضا متفاوتی به آن می دهند. برخی از نقدها به میزان سود، فرایند بازپرداخت و اقساط ماهیانه این وام هاست.

برای مثال گفته می شود که در یکی از حالت های پرداخت، در مدت ۱۴۴ ماه مجموع سودی که به وام ۱۶۰ میلیونی تعلق خواهد گرفت حدود ۲۳۰ میلیون تومان است و مجموع برگشتی وام و سود نیز به حدود ۳۹۰ میلیون تومان می‌رسد.

محمد رضا دانایی سرپرست دپارتمان فروش آژانس مسکن ۲×۲ ، از مجموعه آژانس های دلتا در پاسخ به سوال ما درباره تاثیر این وام ها بر رونق بازار مسکن می گوید: پیش از این، وام مسکن حدود یک سوم قیمت خانه را پوشش می داد و بنابر این باعث رونق این بازار می شد. اما در شرایطی که قیمت مسکن افزایش پیدا کرده، این معادله به هم خورده است، اما باز هم وام مسکن در این بازار بی تاثیر نیست.

دانایی درباره وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن که به زوجین داده می شود، اظهار داشت: این وام در بازار مسکن با حدود قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان تاثیر گذار است.

وی در پایان یادآوری کرد: با این حال، از آن جایی که اقساط این وام ها بسیار بالاست، باز هم افراد زیادی نیستند که بتوانند از این وام استفاده کنند.

 

منبع: دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…