اعلام قیمت میلیونی واحد های طرح ملی مسکن

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تمام بانک‌ ها اعم از خصوصی و دولتی مکلف شده‌اند تا تسهیلات مسکن را تخصیص دهند و در این کار فقط به بانک مسکن نباید اکتفا شود.
قیمت مسکن ملی

قیمت تمام شده واحدهای مسکونی در طرح ملی مسکن بین مترمربعی ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان تعیین شده  است.

وزیر راه و شهر‎سازی با اعلام این مطلب، جامعه هدف در طرح اقدام ملی مسکن را چهار دهک ۳، ۴ و ۵ و ۶ دانست و با اشاره به این که در برخی از استان ‌ها دهک ۷ هم افزوده می‌شود، تصریح کرد: در خصوص دهک‌های یک و دو نیز تعهداتی داریم که یا از طریق کمیته امداد و بهزیستی یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز برای ساخت  واحدهای مسکونی این دو دهک نیز اقدام خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا، محمد اسلامی درباره قیمت تمام شده یک واحد مسکونی و هماهنگی آن با واقعیت های روز، اعلام کرد: دامنه قیمت‌های تمام‌شده یک متر مربع واحد مسکونی در طرح اقدام ملی بین  ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است که تمام اجزای ساختمان را در بر می‎گیرد.

او با اشاره به اینکه حتما نباید زمین‌ ها و اراضی ملی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یابد، گفت: کسانی که زمین دارند اعلام و در طرح اقدام ملی مشارکت کنند. این کار می‎تواند به ویژه  در بافت‌ های فرسوده موثر واقع شود.

طرح ملی

محمداسلامی یادآور شد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تمام بانک‌ ها اعم از خصوصی و دولتی مکلف شده‌اند تا تسهیلات مسکن را تخصیص دهند و در این کار فقط به بانک مسکن نباید اکتفا شود. برای اجرای این کار، به تمام بانک‌ها اعلام شده است که باید تا سقف ۲۰ درصد از تسهیلات بانک خود را به موضوع مسکن اختصاص دهند.

وی افزود: تسهیلات بانکی با شرایطی که اکنون وجود دارد حتی با ۱۸ درصد سود هنوز هم نیاز برخی از دهک‌ها برای خرید خانه را پاسخ می‎دهد، درعین حال تلاش می‎شود تا بتوان سود تسهیلات را کمتر کرد.

به گفته وزیر راه و شهر سازی هم اکنون، مشکل اساسی، مکان یابی و انتخاب سازندگان است که بخشی از آن ها در حال انجام شدن است.

۳ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۴ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. بهرامی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…