دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

۳
14
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکوراسیون داخلی در سبک های مختلفی وجود که هر شخص با توجه به روحیات و علایقش یک سبک را انتخاب می‌کند. در این بخش از مجله دلتا دکوراسیون داخلی منزل به سبک وینتج را برای شما شرح می‌دهیم.
دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

برای داشتن دکوراسیون داخلی زیبا که احساس خوبی به شما بدهد باید با یک سری از اصول طراحی داخلی آشنا باشید. مثلا آشنایی با هارمونی رنگ ها، چگونگی قرار گیری مبلمان و یا زوایای مناسب برای استفاده از ظروف تزئینی ضروری است. اجرای هر یک از این اصول و ایجاد محیط گرم و صمیمی با المان های خاص ، فضایی دلنشین را ایجاد می‌کند. در این بخش از مجله دلتا با دکوراسیون داخلی به سبک وینتج آشنا می‎شوید.

قانون بی قانونی

یکی از مواردی که در مورد سبک وینتج به عنوان نقطه قوت محسوب میشود نداشتن قانون خاص برای انتخاب طرح و یا رنگ در دکوراسیون است. هر چیزی را که فکر می‎کنید حس خوبی به شما می‌دهد و از دیدتان زیباست انتخاب کنید. سراغ طرح هالی اسلیمی، گلدار و هندسی بروید. لوازم قدیمی و نوستالوژیک، هنرهای دستی ایرانی و حتی لوازم دست دوم مثل میز، ساعت و یا گلدان کنار یکدیگر نقشی پررنگ در طراحی به سبک وینتیج ایفا می‌کنند. رنگ های سبز تیره، نارنجی مایل به قهوه ای، زرشکی، سفید و کرم در این سبک بیشتر استفاده می‌شوند، زیرا بر حس نوستالژیک فضا تاکید می‌کنند. همان‎طور که در عکس های زیر می‌بینید.

دکوراسیون داخلی در سبک وینتج

دکوراسیون خانه به سبک وینتج

راحت باشید

اینجا خانه ی شماست، جایی که باید در آن احساس آرامش کنید. از افزودن کوسن و بالش های نرم به مبلمان نترسید. تعدادی پتو در رنگ و طرح دلخواه‎تان در گوشه و کنا صندلی های اتاق قرار دهید. پتو و بالش با راحتی گره خورده‎اند. هرچه ست نشیمن نرم تر باشد بهتر است. برای راحتی بیشتر یک یا چند فرش با طرح های دلخواه خریداری و به محیط داخلی اضافه کنید.

دکوراسیون منزل به سبک وینتج

مبل راحتی در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

تناسب را فراموش نکنید

هر چند که می‎توانید هر چه را که بخواهید به فضا اضافه کنید، اما قرار نیست با افزایش المان ها ذهن را مشغول کنید. رعایت تناسب لازم است، یعنی سعی کنید لوازم تزئینی را در نقاط مختلف خانه به طور پراکنده بچینید. زیبایی را حفظ کنید. از گلدان، نورپردازی های غیر مستقیم، کنسول، تابلوهای هنری قدیمی و قاب عکس های خانوادگی سیاه و سفید غافل نشوید.

دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

قاب عکس در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

کفپوش های رنگی

از سرامیک های سفید و تک رنگ فاصله بگیرید، سنگ های رنگی، قهوه ای، کرم و انواع چوب ها را امتحان و از کفپوش چوبی استفاده کنید. رنگ ها را درهم بیامیزید، مثلا کفپوش قهوه ای، دیوار زرشکی و پرده ای یشمی نمای حیرت انگیزی به اتاق پذیرایی می‌دهد.

کفپوش در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

وسایل رنگ و رو رفته ؛ مناسب دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

اگر وسیله‎ای ارزشمند دارید اما زنگ زده یا رنگ‎و‎رو رفته است، آن را در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید. مثلا کمد قدیمی مادربزرگ را از انباری بیرون بیاورید، آن را رنگ کنید و در گوشه نشمین جای دهید. گرامافون زنگ زده را گردگیری کنید و روی میز کنسول بگذارید.

کنسول در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

گرامافون در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

مبلمان وینتج

 در بسیاری از دکوراسیون های داخلی به سبک وینتج مبلمان راحتی قرار داده می‌شود. اگر می‌خواهید بخشی از اتاق پذیرایی را کمی رسمی تر چیدمان کنید از مبلمان هایی که در نمای آنها چوب هایی به رنگ سفید و یا قهوه ای سوخته به کار رفته بهره بگیرید. مبلمان وینتج معمولا در قسمت چوبی دسته، پایه و تاج مبل دارای کنده کاری های ظریف هستند. روکش صندلی ها دارای طرح های برجسته و یا گلدار است.

طراحی داخلی به سبک وینتج

طبیعت را به خانه بیاورید

از انواع متریال طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. گلدان های زیاد، قاب های چوبی، آینه های دورکاری شده، میزهای چوبی رنگ نخورده، درختچه های کوچک خشک شده نمونه هایی از مواد طبیعی هستند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک وینتج

پرده های نوستالژیک

پرده های بلند و طرح دار یا پارچه های توری گلدار به سبک قدیمی انتخابی مناسب است.

پرده در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۳۷ ب٫ظ

    راجع به گوتیک هم بنویسید

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      سلام. حتما تمام سبک ها رو معرفی میکنیم

      پاسخ

  2. طاها

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…