بی تفاوتی خریداران مسکن نسبت به کاهش قیمت‌ها

کاهش قیمت خانه و بی تفاوتی خریداران

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قیمت مسکن و در کنار آن، کاهش چشم‌گیر قدرت خرید مردم که مهاجرت متقاضیان مسکن به اطراف تهران را در پی داشته، اکنون موجب شکسته‌شدن حباب مسکن شده است.
کاهش قیمت مسکن

هر چند با افزایش قیمت مسکن در تهران طی چند سال گذشته، شهرهای هشتگرد، پرند و فردیس به‌ عنوان مقاصد جدید مستاجران و خریداران انتخاب شده بودند؛ اما قیمت‌های سرسام‌آور مسکن در یک‌ سال گذشته به این مناطق نیز سرایت کرد و رشد ۵۰۰ و ۳۰۰ درصدی مسکن در پردیس و هشتگرد را پدید آورد. اکنون تحقیقات میدانی از این شهرها نشان از بازگشت علائم حیاتی به  بازار مسکن و شکسته شدن قیمت‌ها به‌ویژه در فازهای شهر جدید پردیس دارد، اما با ثبات نسبی قیمت های موجود نیز، تغییری در خریداران مسکن به وجود نیامده است. چشم امید واسطه‌های ملکی هنوز به آگهی های پیش فروش و معاملات خریداران واقعی و فروشندگان پول‌لازم است.

‌به گزارش مجله دلتا،  سال قبل آپارتمان در برخی فازهای مسکن مهر پردیس تا ۶۰۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شد اما در هفته‌های اخیر قیمت‌ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده و در برخی واحدهای تحویل آینده نرخ‌ها ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان است، اما به گفته واسطه‌های ملکی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن در اطراف تهران، واکنشی از سوی متقاضیان را در پی  نداشته است.

کاهش قیمت مسکن در تهران

تلاش برای کاهش قیمت در بازار مسکن تهران

 هم اکنون، فروشندگانی که اصرار بر فروش ملک در پایتخت ندارند، قیمت پیشنهادی خود را پایین نمی‌آورند. این موضوع، موجب اختلاف معنادار بین آمار رسمی معاملات و واقعیت های بازار شده است. براساس آمار ارائه شده، افت شدید سرعت رشد ماهانه قیمت مسکن در تیرماه و مردادماه امسال  به ترتیب به ۱.۴ درصد و منفی ۳.۱ درصد رسیده است که بیان کننده کمتر شدن شاخص نقطه به نقطه قیمت مسکن از نرخ تورم در ماه‌های آینده است.

این کاهش اندک قیمت نه ‌فقط خریداران را به خرید املاک ترغیب نکرده است ، بلکه خریداران واقعی با توجه به تجربه بازار مسکن در سال ۹۲  همچنان منتظر ریزش محسوس قیمت مسکن هستند. این در حالی است که آگهی های نامتعارف حدود نیمی از بازار را در بر گرفته‌اند و مشخص نیست که ناامید شدن فروشندگان این نوع واحدها از افزایش قیمت، سهم این واحد های مسکونی در آگهی‌ها کاهش یابد یا خیر.

۷ دیدگاه

  1. نظری

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

    منتظر رونق در بازارهستیم.

    پاسخ

  2. بهرامی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۰:۴۴ ق٫ظ

    درتهران و نه ایران! طی یک پرید زمانی به یکباره قیمت مسکن مانند کالای لوکس با تورم افزایش می یابدو هنگامی که فروش وسود املاک مورد نظر،اهدافی را پوشش داد،رشدمنفی پیدا میکند ولی به قیمت قبل هم که بازگران بود برنمیگردد

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

      نوسان دوره ای بازار مسکن اجتناب ناپذیر است

      پاسخ

  3. ملکی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۳۵ ب٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۱ ب٫ظ

      درود بر شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    چند سال دیگه باید چندین برابر همین قیمتها بدن واسه ملک
    حالا بازم با شانتاژ بازاره مسکنو ببرین تو رکود

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۲ ب٫ظ

      البته که متغیرهای بسیاری بر بازار مسکن تاثیرگذار است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…