درهای ورودی خانه ؛ زیبا و ایمن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درهای ورودی نه فقط سهم زیادی در زیبایی فضای خانه دارند بلکه به عنوان عامل حفاظتی مهم نیز شناخته شده اند .
درهای ورودی

 هنگام ورود به فضای درون خانه، بیننده با در ورودی روبه رو می‎شود. درهای ورودی ساختمان درواقع جزئی از بنا است که هم فضای خالی بین دیوارها را پر و هم فضاهای داخلی و خارجی را به هم مرتبط می‎کند. درها همچنین گاهی در هدایت نور و تبادل هوا به درون خانه تاثیر دارند.

درهای ورودی به سبب موقعیت قرار گرفتن در ساختمان به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می‎شوند. درهای ورودی نه فقط سهم زیادی در زیبایی فضای خانه دارند بلکه به عنوان عامل حفاظتی مهم نیز شناخته شده اند .

با مجله دلتا همراه شوید تا با مدل هایی از درهای ورودی ساختمان آشنا شوید.

درچوبی

در ورودی منزل معمولا از چوب یا از ترکیبات جدید چوبی و یا MDF با روکش های مختلف ساخته می‎شود. که نوع MDF  آن ها اغلب برای فضای داخلی مورد استفاده قرار می‎گیرد .

درهای ورودی

در MDF

درهای MDF به صورت خام  و یا روکش دار است که در بیشتر موارد در داخل ساختمان  به کار می‎روند و برای در ورودی خانه مناسب نیستند.

در

در هیبریدی

این درها ظاهرا شبیه به درهای چوبی اند اما پانل های آن ها از ساختار ساندویچی فوم و تخته سه لا تشکیل و همه چیز با روکش چوبی پوشانده شده است. اگر رواق یا تاق نما برای جلوگیری از تابش نور ندارید، در های هیبریدی گزینه هایی مناسبند.

ورودی

در ترکیبی

طراحی این درها معمولا ترکیبی از چوب و سایرمصالح مثل فلز و یا صفحات مات پلکسی است. این درها ظاهری چشمگیر به فضای ورودی خانه می‎بخشند و طرفداران زیادی دارند.

0 28 درهای ورودی خانه ؛ زیبا و ایمن

 اگر در ورودی شما مقابل پیاده رو یا خیابان شلوغ است، احتمالا برای اینکه افراد داخل خانه شما را نبینند مایل به داشتن پنجره های شفاف زیادی نباشید، در عین اینکه شاید بخواهید نور وارد منزل‎تان شود. در های ترکیبی و پنجره های بالای در، پنجره های کناری و حتی جام های شیشه  روی در در حالی که امنیت را حفظ می کنند به نور هم اجازه ورود به درون خانه می‎دهند.

در پنل دار

درهای ورودی پنل دار بسته به پر یا خالی بودن پنل های داخلی شان با قیمت های مختلف عرضه می‎شوند.  به طور کلی درهایی با پنل های تو خالی ارزان قیمت تر از نوع تو پر آن است. درهای پنل دار در مدل های گوناگون از تک پنل تا شش پنلی در بازار موجود است .

5 12 درهای ورودی خانه ؛ زیبا و ایمن

در ضد سرقت

این درها به سبب ساختاری که دارد نسبت به درهای معمولی مقاوم تر و امنیت بسیار بالاتری دارند. بنابراین برای در ورودی آپارتمان بسیار مناسبند. در ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با در های معمولی متفاوت است. قفل ها در این درها بسیار مقاومند و تقریبا در صورت قفل شدن قابل باز کردن نیستند.

6 17 درهای ورودی خانه ؛ زیبا و ایمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…