ایرانگردی

هنگام با رقص دلفین ‌ها(+ویدئو)

۸
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جزیره هنگام با آهوها و دلفین های جذابش شهرت دارد!
333 1 هنگام با رقص دلفین ‌ها(+ویدئو)

برای تماشای رقص و شیرین کاری دلفین‌ ها نیازی نیست حتما به برج میلاد بروید! می‌توانید به جزیره هنگام در خلیج فارس سفر کنید و شیطنت و بازی‌گوشی دلفین ها را در خانه‌شان ببینید و لذت ببرید. جزیره هنگام یکی از جاهای دیدنی جنوب ایران است که فصل سفر به آن از پاییز شروع می‌شود. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا با هم به این جزیره سفر کنیم و زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینیم.

———————————————————————————–

جزیره هنگام

جزیره هنگام کجا است؟

جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم قرار دارد. آن هم خیلی نزدیک! بین جزیره هنگام و قشم فقط دو کیلومتر فاصله است. یعنی می‌توانید بازدید از هنگام را در سفر به قشم بگنجانید. همچنین اگر به جزایر ناز سفر و پیاده روی روی آب‌های دریا را تجربه کردید، می‌توانید از بلندی‌های آنجا ساحل هنگام را ببینید. شهرت جزیره هنگام به دلفین های بامزه‌ای است که در ساحل آنجا با خوشحالی شنا می‌کنند و وقتی گردشگران را می‌بینند، مانند هنرمندانی چیره دست، برای آن ها حرکات نمایشی اجرا می‌کنند. آن هم بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشند!

جزیره هنگام

هنگام یا هنجام؟

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید بومیان جنوب ایران به جزیره هنگام، “هنجام” و یا حتی “هنیام” نیز می‌گویند. جزیره همچنین به داشتن آهوهایی که آزادانه از این سو به آن سو حرکت می‌کنند شهرت دارد. فکرش را بکنید! کلی آهو آن هم وسط خلیج فارس! به آهوهای جزیره، جبیر می‌گویند. جبیر درواقع نژادی از انواع آهوها است که هم نر و هم ماده‌های آن، شاخ دارند.

جزیره هنگام

شب‌های درخشان!

شب‌های جزیره هنگام را از دست ندهید. شب‌های جزیره، آبی و درخشان است! آن هم به دلیل وجود فیتوپلانگتون‌هایی که از خودشان نور ساطع می‌کنند! مشابه این پدیده در سواحل مالدیو و کالیفرنیا نیز اتفاق می‎افتد. حالا فکرش را بکنید بدون اینکه نیاز به ویزا داشته باشید و لازم باشد چندین میلیون خرج کنید، این پدیده را می‌توانید در همین جزیره هنگام خودمان ببینید. همچنین جزیره، ساحلی دارد که در روز هم برق می‌زند! دلیل درخشندگی ساحل، موادی است که در شن‌های آن وجود دارد.

جزیره هنگام

چطور برویم؟

برای رسیدن به جزیره مرجانی هنگام می‌بایست ابتدا به جزیره قشم سفر کنید و از آنجا راهی روستای شیب دراز شوید. سپس از طریق اسکله شیب دراز یا کندالو با شناورهایی که همه‌روزه در مسیر هنگام – قشم تردد دارند می‌توانید به این جزیره بروید.

۱- می‌توانید با خرید یک بلیت هواپیما به مقصد قشم به‌ راحتی خود را به این جزیره برسانید. فاصله فرودگاه قشم تا بندر کندالو حدود ۱۰ کیلومتر است.

جزیره هنگام

۲- با هواپیما یا قطار به بندرعباس بروید و خودتان را به اسکله شهید حقانی برسانید. اتوبوس‌های دریایی در این اسکله، شما را به شهر قشم می‌رسانند. فاصله شهر قشم تا اسکله کندالو حدود ۵۰ کیلومتر است و تاکسی‌هایی هستند که شما را به این اسکله می‌برند.

۳- با خودرو شخصی به بندرعباس بروید و ازآنجا به سمت اسکله بندر پل حرکت کنید. فاصله بندرعباس تا اسکله بندر پل ۱۲۰ کیلومتر بوده و حدود ۱ ساعت ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. با تهیه بلیت لندینگ‌کرافت، خودرو را سوار بر آن کنید و به بندر لافت در قشم بروید. طول مسیر از بندر لافت تا اسکله کندالو حدود ۴۲ کیلومتر است و ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

جزیره هنگام

چی ببریم؟

تجهیزات و لوازم شخصی خودتان را در یک کوله سبک بریزید و با خود ببرید. دوربین یادتان نرود. حیف است از شیرین‌کاری دلفین‌ها عکس و فیلم نداشته باشید.

کی برویم؟

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام، وقتی است که دلفین‌ ها به سواحل جزیره می‌آیند. آن ها از اواسط پاییز تا اواخر اردیبهشت در آب‌های خلیج فارس و سواحل هنگام مشغول بازی هستند و می‌توانید آنها را تماشا کنید و غرق در لذت شوید.

جزیره هنگام

در جزیره هنگام چه تفریحاتی انجام دهیم؟

قایق سواری اطراف جزیره، مرسوم‌ترین تفریحی است که گردشگران را سرگرم می‌کند. همچنین شنا در ساحل و غواصی در آب از دیگر تفریحات هیجان انگیزی است که می‌توانید داشته باشید. تماشای آهوهای جزیره با دوربین دوچشمی و همچنین دیدن رقص و بازیگوشی دلفین ها لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. بازدید از مزرعه پرورش کروکدیل و همچنین دیدن لاک‌پشت پوزه‌عقابی که یکی از ارزشمندترین جانوران جنوب ایران است، از دیگر سرگرمی‌های جزیره به شمار می‌رود. اگر شما یک خانم هستید، احتمالا از اینکه دختران جزیره روی دست شما نقش‌های بداهه و چشم نوازی با حنا بزنند، لذت می‌برید. این تجربه را امتحان کنید.

جزیره هنگام

همچنین بازدید از بازار سنتی ساحلی تجربه‌ای پر از رنگ، بو و طعم‌های دلنشین برای شما است. در این بازار می‌توانید ادویه‌های جنوبی بخرید. صنایع دستی که از صدف‌ها و گوش ماهی‌های سواحل جنوب جمع می‌شود، از دیگر محصولات این بازار است. می‌توانید از آن ها به عنوان یادگاری بخرید و با خود به شهر و دیارتان ببرید. همچنین در نظر داشته باشید سمبوسه‌های این بازارچه خوردن دارد! نوعی نان محلی نیز در جزیره پخته می‌شود که آن را با سسی قرمز رنگ می‌خورند. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید این سس، از خاک‌های قرمز رنگ جزیره تهیه می‌شود! خاکی که خوردنی است!

جزیره هنگام

نکات مهم در بازدید از جزیره هنگام

جزیره هنگام جاهای دیدنی زیادی دارد. از تاسیسات بندری انگلیسی‌ها گرفته تا عارضه سنگی که شبیه به یک مادر و دختر است. همچنین آکواریوم طبیعی از دیگر جذابیت‌های جزیره به شمار می‌رود. هنگام قایق سواری در اطراف جزیره، حتما جلیقه نجات بر تن داشته باشید. عکس‌های یادگاری بندازید. سعی نکنید از خاک رنگی جزیره با خودتان همراه بیاورید! این رفتار یک گردشگر مسئول نیست.

جزیره هنگام

۸ دیدگاه

  1. احسان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۳۰ ق٫ظ

    سلام – در مورد سفر به قشم و هنگام چند نکته را از تجربیات دومین سفر خودم در تعطیلات بهمن سال ۹۸ به قشم بیان کنم:

    خلاصه اینکه بشدت اهل تیغ زدن توریست هستند و شعارشون اینه باید از توریست پول زیاد گرفت !!
    برای رفتن به جزیره هنگام وقتی به اسکله کندالو رسیدیم، کرایه هر نفر ۷ هزار تومان بود و تیم ۹ نفره ما می بایست حدود ۶۳ هزار تومان برای رفتن به جزیره هنگام پرداخت میکرد در صورتیکه از ما ۱۵۰ هزار تومان برای یک کیلومتراضافه مسیر با قایق دریافت کردند !! و همین مبلغ را در موقع برگشت مجددا از ما گرفتند !! بشدت بد برخورد کردند و اصلا برخورد خوب و مناسب و خوش اخلاقی با توریست نداشتند !!

    داخل طبیعت جزیره هنگام، در اکثر جاها بشدت پشه وجود داره (مگه اینکه باد شروع به وزیدن کنه) و حتما پیش بینی های لازم برای شب مانی را داشته باشید. همچنین چیزی به اسم ساحل سیاه رنگ و درخشنده نقره ای عملا فقط داخل عکس ها وجود داره و ماسه های سیاه رنگ و درخشان جزیره عمدتا نابود شده است پس اگه توی ذوق تون خورد ناراحت نشید !!
    به هیچ وجه کمپ خود را در جزیره خالی نگذارید !! موتور سواران آماده اند برای دستبرد !!! متاسفانه با وجودیکه در جایی پرت کمپ داشتیم، یک نفر را داخل کمپ گذاشته و همگی رفتیم دور هنگام بچرخیم، نیم ساعت بعد دوستمون از داخل کمپ زنگ زد و گفت اگه من نمونده بودم برای شما ها هم چیزی نمونده بود !!

    در موقع خروج از اسکله کندالو ، ما به دلیل لینکه ۹ نفر بودیم میخاستیم یک ماشین تویویتا هایلوکس کرایه کنیم ، همه راننده ها بالاتفاق برای اینکه از ما کرایه دو تا ماشین بگیرند !! (دو تا ماشین سواری که هر کدام ۴ نفر را سوار میکرد) میگفتند فعلا تویویتا نداریم !! بعد از کلی علاف شدن تصمیم گرفتیم وسایل کل تیم ۹ نفره خود را داخل ماشین دوستمون که ساکن قشم بود بذاریم (ماشینش پلاک ایران بود) که ریختند سرمون و گفتند چرا اسنپ میگیرید !! و نزدیک بود ما را بزنند و کلی توهین کردند و اینجا هم ایران هست و هیچ کس به داد شما نخواهد رسید !! شعارشون هم این بود ” شما از طبیعت ما استفاده کردید باید پولش را بپردازید”— خلاصه بعد از کلی اعصاب خردی ، تونستیم یک هایلوکس پیدا کنیم و دربست کرایه کنیم …

    در مورد دست فروش های قشم بگم که اکثرا بچه و جوان هستند و از احساسات توریست ها استفاده کرده و بشدت کلاه سر مون گذاشتند !! البته ما طبیعت گرد بودیم و زیاد خرید نکردیم ولی حواستون باشه مثلا اگه یک دست پاسور خوب را گفت ۱۲۰ هزار تومان، بدونین توی مغازه قیمتش ۲۰ هزار تومان هست !! یا یک ادکلون که به گفته خودش ۱۵۰ هزار تومان بود را دوست من به مبلغ ۴۰ تومان ازش خریداری کرد، بعدش دیدیم داخل مغازه به قیمت ۲۵ تومان میفروختند !!

    ما چون دفعه دوم بود به قشم میرفتیم فقط از تنگ چاهکوه و جزیره هنگام بازدید کردیم و به نظرم بقیه جاها ارزش دوبار دیدن را نداشت.

    در مورد سفر با اتوبوس بین شهری هم باید عرض کنم که مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری از اصفهان را حدود ۲۰ ساعت طول میدند !! حدود دو ساعت علافی بخاطر گازوییل زدن و چند ساعت علافی بخاطر لندی کرافت و بازدید های ایست بازرسی و اینکه نود درصد راننده های اتوبوس پوشاک قاچاق همراه داشتند و اکثرا مشکل ساز و باعث معطل شدن مسافرها میشند. حتما بلیط برگشت را اینترنتی خرید کنید که اونجا دچار صد مدل مشکل خواهید شد !!

    پاسخ

  2. مهدی مختاری

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    زیبابود سپاسگذارم

    پاسخ

  3. بیگدلی

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    خیلی جالب بود.

    پاسخ

  5. شمس

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    بسیار عالی بوده

    پاسخ

  6. یوسفی

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

    چقدر زیباست

    پاسخ

  7. ملکی

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

    خیلی دوست داشتنی بود

    پاسخ

  8. صلابت

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…