جهانگردی

۱۰ شهر جذاب اما گمنام برای گردشگری

۵
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دنیا پر از شهرها و کشورهای جذاب است. باور نمی‌کنید؟ این صفحه را بخوانید.
115512719 10 شهر جذاب اما گمنام برای گردشگری

اگر از ایرانی‌ها بپرسید دوست دارند با هدف گردشگری به کدام کشورهای دنیا سفر کنند، احتمالا به جز ترکیه، دبی، گرجستان، هند و چین به پاسخ‌های بیشتری دست پیدا نمی‌کنید. این کشورها برای مسافران ایرانی شناخته شده‌تر هستند. با این حال شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید در دنیا شهرها و کشورهای زیادی وجود دارد که از نظر گردشگری بسیار جذاب و هیجان انگیزند؛ اما چندان به گوش ایرانی‌ها آشنا نیستند. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا با هم به جاهای گمنام و یا کمتر شناخته شده دنیا سفر کنیم و از زیبایی‌های آنها غرق در لذت شویم.

سانتورینی، میعادگاه عشقاق در یونان

جزیره سانتورینی با خانه‌های سفید و سقف‌های آبی‌اش در حاشیه دریای اژه دلبری می‌کند. تماشای غروب خورشید در این جزیره، وقتی روی تراس نشسته‌اید و نسیم دریا پوست‌تان را نوازش می‌کند، در پس زمینه گل‌های مگنولیا رمانتیک‌ترین اتفاقی است که در زندگی می‌توانید تجربه کنید. به ویژه اگر این سفرِ ماه عسل شما باشد!

شهرهای گردشگری

تگوسیگالپا، مرکز استخراج طلا و نقره

تگوسیگالپا که احتمالا تاکنون اسمش به گوش‌تان نخورده، مرکز کشور هندوراس است. آیا می‌دانید هندوراس کجاست؟ هندوراس در شمال آمریکای مرکزی قرار دارد. پایتخت این کشور به مرکز استخراج طلا و نقره و همچنین درختان کاج شهرت دارد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید این کشور به تولید سیگار نیز مشهور است. بنابراین تگوسیگالپا می‌تواند مقصدی جدید و جذاب برای گردشگری و سفر به شمار رود.

شهرهای گردشگری

بوداپست، مجارستان

بوداپست پایتخت مجارستان و از زیباترین شهرهای دنیا است. این شهر به دلیل ساختمان‌های تاریخی و باشکوه و همچنین چشمه‌های آب گرمش بسیار مشهور است. حمام‌های این شهر بازمانده قرن ۱۶ و ۱۷ هستند. این شهر یک پل بسیار معروف دارد که بخش بودا را به بخش پست متصل می‌کند. شاید این پل و کل شهر را در فیلم‌های سینمای ارزشمندی مثل یکشنبه غم‌انگیز دیده باشید! چه بهتر که خودتان دست به کار شوید و زیبایی‌های شهر را از نزدیک ببینید.

شهرهای گردشگری

اسلام آباد، جایی شبیه به هند

اسلام آباد پایتخت پاکستان و یکی از همسایه‌های شرقی ما است. اسلام آباد شهری سرسبز است که در میان جنگل‌های انبوهی از اکالیپتوس، انجیر هندی و بلوط قرار دارد. جذاب‌ترین موضوع در سفر به اسلام آباد، تماشای فرهنگ بومی مردمان آنجا و آشنایی با سبک زندگی محلی‌ها است که بسیار به بخش‌هایی از فرهنگ عامه هند شبیه است. اگر به دنبال جایی نزدیک برای سفری متفاوت هستید، اسلام آباد می‌تواند گزینه خوبی باشد.

ماناگوا، پایتخت نیکاراگوئه

ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه است و در آمریکای مرکزی قرار دارد. این شهر یکی از شهرهای ارزان آمریکای مرکزی و جای خوبی برای سفر به شمار می‌رود. در بازدید از شهر، از تماشای کلیسای جامع آن غافل نشوید. این کلیسا یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های ماناگوا با معماری بی‌نظیر است.

شهرهای گردشگری

تیرانا ، حتی ارزان‌تر از تهران!

تیرانا پایتخت آلبانی است و با اینکه در اروپا قرار دارد، یکی از شهرهای ارزان دنیا است. گفته می‌شود هزینه خوراک در تیرانا حتی از تهران نیز ارزان‌تر است. دیگر چه می‌خواهید؟ سفر اروپا آن هم با ارزان‌ترین قیمت ممکن!

شهرهای گردشگری

لاپاز، پایتختی در بلندی

لاپاز پایتخت بولیوی است و در قاره آمریکای جنوبی قرار دارد. این شهر یکی از مرتفع‌ترین پایتخت‌های دنیا به شمار می‌رود. غذاهای محلی خوش رنگ و لعاب و مینی‌بوس‌های رنگی  کلاسیکی که در سطح شهر حرکت می‌کنند، همراه با مردمانی با لباس‌های شاد و اغلب محلی، نخستین چیزهایی هستند که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کنند. اگر قصد دارید چیزهایی را ببینید و تجربه کنید که تاکنون ندیده‌اید و تجربه نکرده‌اید، لاپاز پیشنهاد ما به شماست.

لاپاز 10 شهر جذاب اما گمنام برای گردشگری

اسکوپیه مرکز مقدونیه

اسکوپیه یا اسکوپیا پایتخت کشور مقدونیه است. مقدونیه کشوری اروپایی به شمار می‌رود. این کشور با یونان همسایه است. از این رو فرهنگ و معماری یونان تاثیر زیادی روی مقدونیه داشته است. اسکوپیه قدیمی بر اثر زمین لرزه‌ای شدید ویران شد و اسکوپیه امروزی، بازسازی شده است. اگر قصد دارید به شهری اروپایی، ارزان و دیدنی با پیشینه کهن سفر کنید، اسکوپیه را از یاد نبرید.

شهرهای گردشگری

بیشکک، پایتختی با هوای پاک

بیشکک پایتخت قرقیزستان است. این شهر کوهستانی به کافه‌ها و هوای بسیار تمیزش شهرت دارد. پس اگر از آلودگی هوای تهران به ستوه آمده‌اید، برای سفر به بیشکک بلیط بخرید و خودتان را به یک سفر گردشگری پر و پیمان دعوت کنید. شاید اگر بدانید این شهر چهارمین شهر ارزان آسیا است، در تصمیم به سفرتان هیچ تردیدی به دل راه ندهید.

شهرهای گردشگری

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ب٫ظ

    خیلی عالی بود به امید ان روز

    پاسخ

  2. مسعود

    ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۱۴ ب٫ظ

    بسیار عالی بود ممنون

    پاسخ

  3. رضوی

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. آژن

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  5. ملکی

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

    وایی خدای من عالیه . ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…