فروشنده ها در بازار مسکن فراوانند!

۵
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کند شدن نرخ تورم و آرامش بازار ارز بستر را برای عقب نشینی قیمت‌ها در بازارهای دیگر فراهم کرده است.
فروشنده

گزارش ها از بازار مسکن نشان می‎دهد در دو هفته اخیر شمار فروشنده ها به طور محسوس افزایش یافته است.

بسیاری از دست اندر کاران بازار انتظار دارند در نیمه دوم امسال ، خرید و فروش خانه با شرایطی تازه نسبت به نیمه اول سال رو‎به‎رو شود.

به گزارش مجله دلتا، دست اندرکاران بازارمسکن » می‎گویند: دلیل مهم افزایش مراجعه فروشنده ها برای تبدیل ملک، پیش‌بینی ریزش قیمت  خانه در آینده  است چرا که به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار روند روبه کاهش خود را ادامه دهد، در نتیجه وقت خروج سرمایه‌گذاران از بازار مسکن فرا رسیده است.

 یکی از فعالان بازار مسکن در تهران در این باره گفت: کسانی که فقط به قصد سرمایه گذاری وارد این بازار شده اند، می‎دانند ماه‌های آینده باید واحدهای مسکونی خود را به قیمت کمتر از امروز به فروش برسانند چرا که افزایش قیمت ها سبب شده است وام مسکن کارآمدی خود را از دست بدهد.

 به گفته وی، جمعیت قابل توجهی که با استفاده از تسهیلات قصد داشتند خانه بخرند از بازار خارج شده اند اما به نظر می‎رسد با تعدیل قیمت، بازگشت خریداران، به خصوص  خانه اولی ها به بازار از هفته های آینده آغاز شود.

این فعال بازار مسکن افزود: به عنوان مثال در منطقه گلبرگ واحدهایی که تا چهار ماه گذشته با نرخ ۱۴ میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسیدند، امروز با قیمت هایی بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان آگهی شده‌اند و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تعدیل قیمت‌ها ادامه دارد چرا که نرخ این منطقه در سال گذشته بین ۶ تا ۸ میلیون تومان بود و ناگهان از مرز ۱۵ میلیون تومان در برخی محلات این منطقه فراتر رفت.

فروشنده

وی گفت: اوضاع بازار نشان می‎دهد امکان تعدیل بیشتر قیمت وجود دارد و اغلب خانه اولی ها نیز طرفدار واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری هستند تا بتوانند از وام های ۱۶۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

 بازار مسکن برای کاهش قیمت آماده است

 مهدی سطان محمدی کارشناس مسکن در این خصوص گفت: باید به این موضوع توجه کرد که کند شدن نرخ تورم و آرامش بازار ارز بستر را برای عقب نشینی قیمت‌ها در سایر بازارها فراهم کرده اما بهتر است سیاست گذاران با تدوین برنامه‌های دقیق و افزایش سطح ساخت‎و‎ساز بتوانند به تقاضای رو به رشد در سال های آینده پاسخ دهند در غیر این صورت، انفجارهای دوباره در بازار مسکن طی سال های بعد دور از ذهن نخواهد بود.

 وی گفت: در عین حال باید در نظر داشت که در سال های گذشته حجم ساخت خانه متناسب با نیاز نبوده و در شرایط کنونی نیز با کاهش شدید خرید و فروش، رکود بر بازار مسکن حاکم شده است که ورود سرمایه گذاران تازه به بازار را دشوار می‎کند از این رو باید برای توسعه ساخت  ساز تدابیر لازم اتخاذ شود.

در بازار مسکن همه فروشنده اند

 بررسی آگهی ‌های مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد در هفته های اخیر بازار مسکن به عقیده فعالان این حوزه یکپارچه فروشنده شده است، این در حالی است که در سال گذشته بازار مسکن کاملا در دست خریداران و روند رو به رشد قیمت‌ها سبب شده بود متقاضیان خرید بیش از فروشنده ها  در بازار باشند .

 پیشنهاد های ویژه از سوی مالکان واحدهای بزرگ متراژ برای پرداخت بخشی از پول به صورت غیرنقدی نیز این روزها در بازار مسکن بسیار  ارائه می شود به این صورت که برخی اعلام می‎کنند حاضرند بخشی از پول ملک را با خودرو معامله کنند  یا دوره طولانی‌تری را برای تنظیم سند در نظر بگیرند.

منبع : خبرآنلاین

۵ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۳۶ ق٫ظ

    بله فروشنده خیلی زیاد شده اما تا زمانیکه قیمت ها کاهش نیابد رکود حکم فرماست در بازار مسکن

    پاسخ

  2. ملکی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

    واقعا مطالب مفید و خوب هستن ممنون هز زحمات شما

    پاسخ

  3. مودت

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

    درسته

    پاسخ

  4. آژن

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  5. سعدی

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۳۶ ق٫ظ

    بلی کاملا درسته.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…