ایرانگردی، طبیعت گردی، قشم

جزایر ناز قشم، قدم زدن روی دریا (+ویدئو)

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که برای بازدید از جزایر ناز قشم صرف می‌کنید، جزء عمرتان حساب نمی‌شود! از بس دیدنی، تماشایی و باور نکردنی است.
جزایر ناز قشم، بیایید روی دریا قدم بزنیم

جزایر ناز یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به شمار می‌روند. جزایری که هنگام پایین رفتن سطح آب، به کمک راه باریکی به قشم متصل می‌شوند و هنگام بالا آمدن آب دریا، از آن جدا می‌شوند. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا با هم به قشم برویم و قدم زنان روی خلیج فارس، خودمان را به جزایر ناز برسانیم.

درباره جزایر ناز قشم

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک جهانی جزیره قشم هستند و یکی از عجایب هفت‌گانه جزیره نیز نامیده می‌شوند. هنگام جزر دریا، سطح آب پایین می‌آید و راه باریکی از ساحل به جزایر سه گانه ناز باز می‌شود. گردشگران می‌توانند پای پیاده به آنجا بروند. وقتی زمان مد می‌شود و آب دریا بالا می‌آید، راه باریک به زیر آب می‌رود. آن وقت است که چنین به نظر می‌رسد جزایر دو گانه، ناز کرده‌اند و از جزیره قشم دور شده‌اند و حالا باید دریا نازشان را بکشد تا دوباره به قشم متصل شوند. برای همین آنها را به این اسم نامیده‌اند که برازنده، رویایی و شاعرانه است.

   درباره جزیره ناز

 

جزایر ناز در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار دارند.

فصول مناسب سفر به جزایر ناز قشم

یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های گردشگران، قدم زدن در مسیر باریک منتهی به جزایر ناز و رسیدن به آنها است. با این حال باید بدانید در چه ساعاتی از شبانه روز می‌توانید قدم زنان، از میان آب‌های خلیج فارس خودتان را به جزایر ناز برسانید. همچنین در نظر داشته باشید معمولا بین جزر و مد حدود ۶ ساعت فاصله است. باید توجه کنید جزر و مد آب دریا در جزایر ناز قشم، در ساعاتی خاص اتفاق می‌افتد که به فصل و همچنین وضعیت ماه در آسمان بستگی دارد. در نظر داشته باشید بهترین فصل سفر به قشم، از پاییز تا اواسط بهار است. در تابستان، جزیره بسیار گرم است و ممکن است تجربه سفر شما چندان دلچسب نباشد.

جزایر ناز

 

تفریحات جزایر ناز قشم

آفرود سواری آن هم وسط آب‌های خلیج فارس تجربه حیرت انگیزی به نظر می‌رسد. همچنین جت اسکی و قایق سواری دورتادور جزایر ناز از دیگر تفریحاتی است که چشم انتظار شماست. شتر سواری در ساحل نیز تجربه متفاوتی است. به ویژه آنکه شترها را با تزیینات محلی زینت داده‌اند و یک کجاوه گل گلی انتظارتان را می‌کشد. پرواز با کایت یا بالن بر فراز جزایر ناز نیز از آان تجربه‌های فراموش نشدنی زندگی به نظر می‌رسد. در مسیر پیاده‌روی، ممکن است پاهای‌تان به صدف‌های رنگارنگ، بچه خرچنگ‌هایی با پوست نرم و جلبک‌های دریا برخورد کند. توتیا و انواع دیگری از آبزیان و ماهی‌ها در اطراف این جزایر دیده می‌شوند و در فصل زمستان ممکن است پرندگان مهاجر را نیز آن حوالی ببینید. نقش حنا یکی دیگر از تجربه‌های جذاب است که پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید. نقش حنا یکی از هنرهای بومی زنان جنوب ایران است. این نقش‌ها کاملا به صورت ذهنی و خلاقانه کشیده می‌شوند.

تفریحات

نکات مهم در بازدید از جزایر

در هنگام مد، می‌توانید بدون اینکه حتی یک قطره خیس شوید، یک کیلومتر در دریا قدم بزنید و خودتان را به بلندی‌های جزایر ناز برسانید. از آن بالا می‌توانید چشم‌اندازی رویایی از جزیره لارک و تنگه هرمز ببینید. پیشنهاد می‌کنیم صبح زود این کار را انجام دهید و زیباترین طلوع خورشید را در متفاوت‌ترین جای دنیا ببینید و لذت ببرید.

 

۲ دیدگاه

  1. رضوی

    ۴ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. آراد

    ۴ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…