رشد همزمان قیمت و معاملات مسکن در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق آخرین گزارش مرکز آمار از بازار مسکن در تهران، در پاییز امسال تعداد معاملات زمین مسکونی (یا خانه های کلنگی) با رشد ۴۹.۵ درصدی نسبت به پاییز ۹۵ مواجه شده است. تعداد معاملات واحدهای مسکونی ۳۲.۶ درصد همچنین متوسط قیمت فروش مسکن ۱۶.۶درصد، زمین ۱۷.۸درصد و اجاره بها ۱۴.۸ درصد رشد کرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خراسان، بر این اساس، متوسط قیمت مسکن در تهران (به ازای یک متر مربع) پنج میلیون و ۷۳ هزار تومان و متوسط قیمت زمین پنج میلیون و ۲۳۸ هزار تومان بوده است. در ارزان ترین نقاط، یک متر مربع واحد مسکونی ۵۸۶ هزار تومان و زمین ۷۲۰ هزار تومان بوده است.

بیشترین نرخ ها هم برای واحد مسکونی ۲۷ میلیون و برای زمین ۲۱ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان بوده است.در مقایسه تحولات بازار مسکن در پاییز نسبت به تابستان نیز، طبق این گزارش، تعداد معاملات زمین ۱۵.۵ درصد رشد کرده اما تعداد معاملات واحد مسکونی با شروع پاییز ۳.۷ درصد نسبت به تابستان کاهش یافته است. با این حال قیمت مسکن ۷.۳ درصد رشد کرده است.

پیش بینی قیمت مسکن در سال آینده
همچنین مظاهریان، معاون وزیر راه، در اجلاس سراسری انبوه‌سازان درباره قیمت مسکن گفت: پیش‌بینی ما درخصوص قیمت مسکن در سال آینده این است که قیمت مسکن در حد نرخ تورم یا دو درصد بیشتر افزایش خواهد یافت.

مظاهریان با اشاره به این که هم اکنون دومیلیون و ۶۰۰ هزار واحد خالی داریم و تعداد خانه‌های دوم (منظور از خانه‌های دوم یعنی این  واحدهای مسکونی که کمتر از شش ماه در سال استفاده می‌شود) نیز دو میلیون واحد مسکونی است.

معاون  وزیر راه ادامه داد: اگر تعداد موجودی مسکن و تعداد خانوار را جمع بزنیم به ازای ۲۴ میلیون خانوار ۲۷ میلیون واحد مسکونی داریم پس این نشان می‌دهد که تولید مسکن به اندازه کافی بوده است. وی تاکید کرد: اگر آمار خانه‌های خالی از سکنه در این آمار نیاید نشان می‌دهد که این واحدهای مسکونی مطابق الگوی مصرف ساخته‌ نشده‌اند و بیشتر برای سفته‌بازی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…