جهانگردی، بلغارستان

وارنا، سرزمین ماسه‌های طلایی(+ویدئو)

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وارنا در بلغارستان به سرزمین ماسه‌های طلایی و مروارید دریای سیاه شهرت دارد.
وارنا، سرزمین ماسه‌های طلایی

وارنا یکی از شهرهای توریستی کشور بلغارستان در اروپای شرقی است. وارنا به مروارید دریای سیاه شهرت دارد و به دلیل سواحل ماسه‌ای زیبا و آرامش‌بخشش به یکی از دلنشین‌ترین شهرهای تفریحی اروپایی تبدیل شده است. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا با هم به وارنای بلغارستان سفر کنیم و روی شن‌های طلایی آن قدم بزنیم.

وارنا، شهری برای تمام فصول

سرزمین ماسه‌‌های طلایی وارنا به لطف پوشش گیاهی بی‌ نظیر و سواحل زیبا، سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. وجود امکانات مدرن تفریحی و هتل‌های لوکس در قلب جنگل، این منطقه را دوست داشتنی‌تر کرده است.

وارنا، شهری برای تمام فصول
ماسه‌‌های طلایی استراحت گاهی مجلل و مفرح برای کودکان و خانواده‌‌ها است. امکانات ورزشی، تفریحی و چشمه‌‌های آب درمانی از جذابیت‌های وارنا به شمار می‌روند. بعضی از مشهورترین دیدنی‌های وارنا عبارتند از:

بالچیک   Balchik

بالچیک تفرجگاهی کوچک است که در شمال ساحل دریای سیاه قرار دارد و در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده است. این تفرجگاه به عنوان اقامتگاه ییلاقی ملکه ماریا، مورد استفاده قرار می‌گرفت. عمارت آن ترکیبی گلچین شده از سبک‌‌های شرقی و اروپائی، با بوستان‌‌های جذابی است که بیش از ۶۰۰ گونه گیاهان نادر و کمیاب در سراسر جهان را در خود جای داده است.

بالچیک، وارنا

 

دماغه زیبای کالیاکرا  Kaliakra

دماغه زیبای کالیاکرا در وارنا بسیار جذاب و دیدنی است. دماغه کالیاکرا شامل یک ساحل سنگی با ارتفاع ۲۰۰ متر در دریای سیاه است که به احترام دختری با همین نام، نامگذاری شده است. بناهای «دختر چهل ساله» و «کلیسای سنت نیکولای» از قسمت‌ های مهم این منطقه است.

دماغه زیبای کالیاکرا وارنا

 

کلیسای وارنا

یکی از مهم‌‌ترین نمادهای شهر، کلیسای وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده. از دیدنی‌های این کلیسا می‌توان به نقاشی‌های دیواری مجلل، سریر اسقف و شیشه‌‌های منقوش اشاره کرد. مناظر زیبایی از شهر را می‌توان از بالای برج ناقوس این کلیسا نظاره کرد. برای بالا رفتن از برج ناقوس کلیسا بایستی ۱۳۳ پله مارپیچی را پشت سر بگذارید. در طول سفر خود به وارنا برای اینکه وقت‌تان را به بهترین وجه ممکن بگذرانید می‌توانید از تورهای بسیار مفرح و شادی که در شهر فروخته می‌شوند، استفاده کنید.

وارنا کلیسا

 

تفریحات ساحلی در وارنا

افراد بسیاری برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی و استفاده از دریا، ساحل و خورشید به شهر وارنا در کشور بلغارستان سفر می‌کنند. این شهر پر از هتل‌های مختلف است. شما می‌توانید در حال استراحت انواع خوراکی‌های خوشمزه را بخورید و نوشیدنی‌های خنک را امتحان کنید.

هتل‌ها معمولا  به ساحل دسترسی دارند. هتل‌های گران‌تر ساحل اختصاصی خود را دارند و البته اگر بخواهید اتوبوسی ارزان شما را به سواحل مختلف شهر می‌رساند.

علاوه بر آن، انواع و اقسام تفریحات دریایی و آبی در شهر وجود دارد که معمولا مطابق میل جوان‌ترها است.

وارنا تفریحات ساحلی

 

بیشتر بخوانید: ساحل سرخ چین

۶ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  3. یوسفی

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

    واقعا زیباست

    پاسخ

  4. جعفری

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۶ ق٫ظ

    سپاس از مطالب مفیدسایت

    پاسخ

  5. نامجو

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    زیباست

    پاسخ

  6. افشین

    ۲ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…