بازار معاملات خانه امسال بهتر می شود؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس بازار مسکن درباره پیش‌بینی از اوضاع آینده بازار گفت: انتظار می رود در پایان سال 98 معاملات تا حدودی افزایش یابد، اما این بهبود نسبی غیرتورمی خواهد بود.
معاملات خانه

بازار معاملات خانه و آپارتمان امسال بهتر می‎شود؟

یک کارشناس بازار مسکن با بیان این‌ که در شرایط  کنونی ساخت واحد مسکونی بیش از دو برابر تقاضا در شهر تهران است، گفت: انتظار می‎رود با رسیدن قیمت خانه  به پایین ترین میزان و افزایش اندک توان متقاضیان، در پایان امسال اوضاع معاملات خانه و آپارتمان بهتر شود.

به گزارش مجله پیام دلتا، مهدی روان‌شاد نیا گفت: با توجه به وجود بیش از سه میلیون خانه خالی در کشور و میزان اندک معاملات هر واحد مسکونی ۸۰ سال زمان می‌برد تا به فروش برسد ، این به معنای آن است که بازار مسکن در رکود عمیقی قرار گرفته که علت اصلی آن در کاهش  محسوس توان متقاضیان است.

وی افزود: با این وجود انتظار می‌رود متغیرهای تقویت کننده بازار مسکن اواخر سال ۹۸ به شکل کمرنگ بروز کند. تلفیق پس‌انداز خانواده‌ها با تسهیلات بانکی یکی از عوامل کمک ‌کننده به بازار مسکن است.

کارشناس بازار مسکن با بیان این‌که وام‌های کنونی کمتر از یک چهارم قیمت یک خانه معمولی در تهران را پوشش می‌دهد تصریح کرد: اگر میانگین قیمت خانه درشهر تهران را با یک واحد ۷۵ متری ضرب کنیم هزینه‌ای که برای یک واحد معمولی باید پرداخت شود حدود یک میلیارد تومان است. در حالی که سقف تسهیلات خانه اولی‌ها به اضافه ۶۰ میلیون تومان وام ازدواج رقمی معادل ۲۲۰ میلیون تومان است. این به آن معنااست که زوج ها باید حدود ۸۰۰ میلیون تومان را خودشان تامین کنند.

روان‌شاد نیا با اشاره به تعداد معاملات شهر تهران در مردادماه امسال اظهار کرد: در مردادماه ۹۸ ، ۳۳۰۰ مورد خرید و فروش آپارتمان در شهر تهران انجام شده که به پایین‌ترین میزان در چند سال اخیر رسیده است. از سوی دیگر با توجه به تعداد پروانه‌های صادر شده میانگین  ساخت ماهانه مسکن در تهران بیش از ۷۰۰۰ واحد است، یعنی عرضه دو برابر تقاضااست.

کارشناس بازار مسکن درباره پیش‌بینی از اوضاع آینده بازار گفت: انتظار می رود در پایان سال ۹۸ معاملات تا حدودی افزایش یابد، اما این بهبود نسبی غیرتورمی خواهد بود. هم‌اکنون متقاضیان، اعتمادی به قیمت‌های کنونی ندارند به همین لحاظ منتظرند تا قیمت‌ها به حدی از ثبات برسد تا به تدریج برای خرید اقدام کنند.

منبع : ایسنا

یک نظر

  1. روزبهاني

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۳۷ ب٫ظ

    بازار تا قیمت ها به حالت قبل از سال ۹۶ بر نگردد همچنان در رکود می باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…