آب زنجبیل ؛ نوشیدنی تند ولی پرخاصیت(+ویدئو)

۴
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پاییز خود را با خوردن یک آنتی‌بیوتیک طبیعی یعنی آب زنجبیل شروع کنید. با دلتا همراه باشید.
زنجبیل

یک نوشیدنی قهوه‌ای رنگ و مفید که درمان همه دردهای شما است؛ آب زنجبیل را می‌گوییم.

حتما شما هم از مزایای زنجبیل به عنوان یک ادویه مطلع هستید اما بهتر است بدانید آب زنجبیل نیز می‌تواند جایی در رژیم غذایی سالم شما داشته باشد. در حالی که طعم آن ممکن است کمی برای برخی افراد قوی و تند باشد اما به سبب  وجود برخی از مواد مغذی می‌تواند سلامت بدن شما را به خصوص در فصل پاییز و زمستان تضمین کند.

مجله پیام دلتا شما را به خوردن یک لیوان از این نوشیدنی گرم و پرخاصیت دعوت می‌کند؛ با ما همراه باشید.

——————————————————————–

آب-زنجبیل

آب زنجبیل بخورید

آب زنجبیل از زنجبیل تازه به دست می‌آید. تقریبا ۲۵۰ گرم زنجبیل تازه به ۲ اونس آب زنجبیل می‌رسد اما نتیجه همیشه هم خوشمزه نیست. آب زنجبیل اغلب تند یا تلخ است؛ بنابراین اکثر مردم ترجیح می‌دهند این آب را با سایر آب‎میوه‌‌ ها مخلوط کنند تا مواد مغذی قوی‌تری داشته باشند.

درواقع، زنجبیل یکی از مهم‌ترین مواد مغذی و از گیاهان مفید دارویی است. این ادویه برای هزاران سال در طب سنتی چینی استفاده می‌شود و میزان بالایی از پتاسیم، ویتامین‌های B، ویتامین C، فسفر و سایر مواد معدنی و همچنین مواد تشکیل‌دهنده قوی و آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده است.

خواص-آب-زنجبیل

خواص آب زنجبیل

این ماده مغذی در انواع دمنوش‌های پاییزی یا چاشنی غذاها و دسرها می‌تواند رژیم غذایی و لاغری شما را تکمیل کند و بسیاری از بیماری‌ها را بهبود بخشد. در ادامه به برخی از مزیت‌های این ماده اشاره می‌کنیم.

بهبود آکنه

ماهیت ضد التهابی این آب می‌تواند آلودگی‌های آکنه را در کسانی که از این مشکل رنج می‌برند کاهش دهد. این ماده، التهاب در منافذ پوست را بهبود می‎بخشد و قرمزی ناخوشایند پوست را از بین می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

سلامت مو

شما می‌توانید آب زنجبیل را برای داشتن موهای بهتر و سالم‌تر بنوشید یا به سادگی آن را به پوست سر بزنید. این کار می‌تواند از شرایط التهابی پوست سر جلوگیری کرده، در حالی که آن را مرطوب و تقویت می‌کند.

کاهش عوارض جانبی سرطان

آثار ضد تهوع آب زنجبیل می‌تواند به ناراحتی معده ناشی از شیمی‌درمانی برای مبتلایان به سرطان کمک کند و به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های متعدد و مواد فعال مانند جینجرول می‌تواند در جلوگیری از سرطان هم تاثیر داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی

مقدار مناسب ویتامین C در آب زنجبیل وجود دارد که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. ویتامین C باعث تولید گلبول‌های سفید می‌شود، در حالی که سرعت و روند بهبودی در سراسر بدن را افزایش می‌دهد.

کاهش التهاب مفاصل و استخوان‌ها

مصرف منظم آب زنجبیل برای کاهش انواع التهاب، از جمله دردهای شکمی در روده و همچنین آرتریت، سردرد و سایر عوارض جانبی مفاصل بسیار مفید است.

زنجبیل

بهبود هضم غذا

اگر احساس ناراحتی در هضم دارید، آب زنجبیل برای حل مشکلات معده و روده مفید است و می‌تواند به بهبود سیستم گوارش شما کمک کند؛ مثلا می‌تواند خطر ابتلا به یبوست، استفراغ، نفخ و سایر ناراحتی‌های دستگاه گوارش را کاهش دهد.

فشار خون پایین

به دلیل میزان قابل توجه پتاسیم در آب زنجبیل، نوشیدن یک لیوان از آن در هر روز می‌تواند به محافظت در برابر فشار خون بالا کمک کند؛ زیرا پتاسیم به عنوان یک وازودیلاتور(گشادکننده عروق) در بدن عمل می‌کند و موجب کاهش فشار بر سیستم قلبی – عروقی می‌شود.

تعادل هورمون‌ها

یکی دیگر از مزایای آب زنجبیل، افزایش هورمون‌های جنسی و کاهش هورمون استرس در بدن است. کاهش این هورمون در بدن همچنین می‌تواند بهبود خلق و خو را نیز در پی داشته باشد.

مبارزه با عفونت

آب زنجبیل می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد.

این ماده مغذی با خواص ضد میکروبی طبیعی‌اش، قادر به کشتن دو باکتری خطرناک و شایع به نام استرپتوکوک پایوژن و استافیلوکوک اورئوس است. همچنین با خوردن آن می‌توانید از شر هر گونه قارچ در سیستم بدن خود خلاص شوید.

درمان دردهای قاعدگی

آب زنجبیل می‌تواند یکی از مشکلات دردناک زنان را در دوره‌های قاعدگی ماهانه یعنی گرفتگی‌های عضلانی حل کند. همچنین می‌تواند شدت و مدت زمان درد را هم کاهش دهد.

کنترل سوخت و ساز بدن و لاغری

یکی از محبوب‌ترین مزایای زنجبیل، توانایی آن برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن انسان است.

اگر شما در حال تلاش برای لاغری و از بین بردن چربی‌های ناخواسته هستید، اضافه کردن آن به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند به  کاهش وزن  دلخواه خود برسید.

همچنین، این ماده مغذی می‌تواند اشتها را کاهش دهد. این بدان معنی نیست که شما فقط با مصرف زنجبیل، تمام وزن اضافی‌تان را از دست می‌دهید. به یاد داشته باشید که این ماده فقط می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند و شما هنوز هم باید به طور منظم به آنچه می‌خورید توجه کنید و به باشگاه بروید.

زنجبیل و لاغری

جلوگیری از بیماری آلزایمر

در حالی که هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، زنجبیل تاثیر محافظتی روی آن دارد. زنجبیل همچنین می‌تواند مغز را در برابر سموم بدن محافظت کند. این عنصر به طور کلی برای بدن، به ویژه مغز، آثاری مطلوب دارد.

کنترل قند خون

اگر اغلب در معرض اضطراب هستید، احتمالا زمان مناسبی است تا رژیم غذایی خود را دوباره بررسی کنید. شما خواهید دید که حملات اضطرابی می‌تواند به علت قند خون بدن باشد که  موجب سرگیجه، اشتیاق به غذاهای ناسالم و سقوط انرژی می‎شود.

مصرف آب زنجبیل به طور روزانه قند خون را در محدوده طبیعی حفظ می‎کند و اساسا همه علائم ناخواسته را که با آن روبرو می‌شوید از بین می برد.

بهبود سرماخوردگی

آب زنجبیل دارای خواص ضد باکتری شگفت‌انگیز است.

مصرف آب زنجبیل با فلفل خشک می‌تواند به از بین بردن مخاط و احتقان در ریه کمک کند. برای درمان سرماخوردگی، مقداری مساوی از آب زنجبیل و عسل را مخلوط کنید و حداقل دو تا سه بار در روز بخورید. نوشیدن آب زنجبیل ساده هم می‌تواند در درمان گلو‌درد موثر باشد.

مبارزه با بوی بد دهان

آب زنجبیل ممکن است بوی بد نفس و دهان به طور قابل توجهی برطرف کند. ویتامین C در آب زنجبیل در کشتن باکتری‌های دهان که نفس را بد بو می‎کنند موثر است. یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل را با کمی لیمو در آب گرم مخلوط و چند دقیقه قرقره کنید.

بنابراین، آب زنجبیل برای بهبود و حفظ سلامت بدن شگفتی می‎آفریند. همچنین این عصاره مغذی با خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی‌اش می‌تواند به شما در محافظت از مسائل بهداشتی خاص و کنترل عفونت‌های ویروسی کمک کند.

مضرات-زنجبیل-و-بارداری

مضرات زنجبیل در بارداری

زنجبیل ممکن است در طول دوران بارداری و شیردهی خطر داشته باشد.

هرچند زنجبیل می‌تواند حالت تهوع دوران بارداری را کاهش دهد اما شایان ذکر است که این گیاه جنبه‌های منفی و بدی نیز دارد. مطابق نظر بعضی از متخصصان، مصرف زنجبیل می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

خانم‌های باردار باید با پزشک خود در این باره مشورت کنند. همچنین، مادرانی که مقدار زیادی خون هنگام زایمان از دست داده‌اند، باید در دوران اولیه‌ی پس از زایمان از خوردن زنجبیل خودداری کنند.

منبع: نمناک

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ق٫ظ

  2. بهرامی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  3. متین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  4. روزبهاني

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۰۵ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…